Skip to content

צה"ל הקים חמ"ל לפיקוד על המערכה בסייבר

החמ“ל מאויש 24 שעות ביממה על ידי עשרות חיילים שהוכשרו לתפקיד המיוחד. ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם שמקימות חמ“ל העוסק באופן ממוקד בהגנה בסייבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה“ל הקים חמ“ל הגנה בסייבר אשר יאפשר פיקוד על המערכה ההגנתית בעולם הקיברנטי, קבלת תמונת מצב עדכנית ומתפתחת וקיום שיתוף פעולה מקצועי עם גורמים רלוונטיים לתחום.

ישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם אשר מקימות חמ"ל שכל מטרתו היא הגנה בסייבר. קצין בכיר בתחום ההגנה בסייבר ציין כי "החמ"ל מהווה חלק מהמוכנות המבצעית של צה"ל, שמטרתה שמירת הפעילות הסדירה המבוססת על העולם הקיברנטי בצה"ל, באוויר, בים וביבשה".

(צילום: דו"צ)
רוב ההכשרה מתבעת על סימולאטור שמדמה תקיפות סייבר (צילום: דו"צ)

החמ"ל מצויד במערכות שליטה ובקרה ובמערכות ניטור מתקדמות, אשר פותחו בשיתוף התעשיות הביטחוניות. "המערכות הללו מאפשרות לזרועות השונות בצבא לייצר את התהליך ההגנתי הפנימי שלהם ובמקביל מאפשרות לחמ"ל עצמו לפקד על התהליכים הללו", הסביר הקצין, "כמו כן, החמ"ל מנטר פעילות המתרחשת בעולם בתחום הסייבר ועלולה להשפיע על צה"ל".

החמ"ל מאויש 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע על ידי עשרות חיילים אשר עברו הכשרת מגן בסייבר. קורס המגן בסייבר הוא חלק מהכשרה ייחודית שפיתחו בצה"ל בתחום, אשר מקנה יכולות איתור של התקפות בראשית התהוותן. רוב ההכשרה מתבעת על סימולאטור סייבר שמדמה תקיפות סייבר, שמהווה בפני עצמו תשתית ייחודית וראשונית בעולם.

על פי תפיסת ההפעלה, אשר גובשה עם הקמת מערך ההגנה בסייבר, על צוותי המערך אשר פרוסים בשטח לטפל באופן מקומי באירועים בתחום הסייבר. אם יתרחש אירוע חריג, שאין ביכולתם של הצוותים לתת לו מענה, תופעל העתודה המטכ"לית אשר תרד לסייע בשטח, כאשר הפיקוד על האירוע יהיה מהחמ"ל. עד הפיכת החמ"ל למבצעי מומשה תפיסת ההפעלה באמצעות תהליכים ממוכנים. מרגע פתיחת החמ"ל, כלומר – מעבר למערכת מרכזית אחת, תמונת המצב שתתקבל תהיה מדויקת יותר ובהירה יותר, והיכולת של המערך להשפיע תגדל משמעותית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן