Skip to content

נבדקת אפשרות לחקירה פלילית בהתאבדותו של בן אלון

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, קווין ראד, בהתייחסות לפרשת האסיר X: "לא נשתוק בעניין זה. זה נושא מדאיג מאוד". בארץ מתגבשת האפשרות לחקירה פלילית מטעם הפרקליטות בדבר התאבדותו של בן אלון-זיגייר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, קווין ראד, התייחס הלילה (שישי) למעצרו החשאי של האסיר בן זיגייר בישראל והתאבדותו בכלא הישראלי. "אנחנו לא נשתוק בעניין הזה, זה נושא מדאיג מאוד", אמר ראד בראיון לרשת ABC. ראד היה ראש הממשלה בשנת 2010, אז נעצר, על פי התחקיר של אותה הרשת, "האסיר X" על ידי ישראל.

שגריר ישראל באוסטרליה, יובל רותם (צילום: אתר השגרירות)
התבקש להבהיר. שגריר ישראל באוסטרליה, יובל רותם (צילום: אתר משרד החוץ)

עוד עולה מהפרסום, כי בדיווח שהעביר השגריר האמריקני בקנברה בסוף פברואר 2010, ראש הממשלה האוסטרלי רתח מזעם כאשר נודע לו על דיווחים לפיהם ישראל השתמשה בדרכונים אוסטרליים במבצע לחיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי. על פי הפרסום אמר ראד: "אני נשבע לרדת לעומקו של העניין" ואף זימן אליו לשיחה דחופה את יובל רותם, שגריר ישראל באוסטרליה, ובה נתבקש השגריר להבהיר את הנושא.

העיתונאי יואב יצחק פרסם היום, כי המדינה ומשפחתו של בן זיגייר חתמו על הסכם פיצויים בסך כמה מיליוני שקלים. כך לדבריו גילה לו היום (שישי) מקור המעורה בפרטי הפרשה. אין כל אישור רשמי לטענה זו. על-פי אותו מקור, שנשאר בעילום שם, נחתם הסכם הפיצויים לפני כחודש וחצי, לאחר שנקבע על-ידי נשיאת בית המשפט המחוזי בראשון לציון, כי מותו של זיגייר בתאו שבכלא איילון נגרם מהתאבדות.

על פי הדיווח בתקשורת האוסטרלית, היחסים המתוחים בין ממשלתו של ראד לירושלים מתועדים במסמך שנחשף באתר ההדלפות וויקיליקס. בהצהרה שגיבשה הפרקליטות למחרת פרסום התחקיר האוסטרלי, שחשף וזיהה את בן זיגייר בתור "אסיר X" שהתאבד בתאו ב-2010, צוין כי נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת דפנה בלטמן-קדראי, ערכה חקירה של סיבת המוות ובחרה להעביר את התיק לבדיקת פרקליטות המדינה "לצורך בחינת היבטים של רשלנות". בית המשפט כבר התיר לפרסום כי הורה לבדוק אם חלה רשלנות מצד הרשויות, וגורם משפטי בכיר הודיע אמש (יום ה') כי "אנו שוקלים אם יש מקום להגיש כתב אישום סביב מקרה ההתאבדות". 

אילוסטרציה לתא המבודד בו נכלא בן אלון-זיגייר (מתוך התחקיר האוסטרלי)
אילוסטרציה לתא המבודד בו נכלא בן אלון-זיגייר (מתוך התחקיר האוסטרלי)

אתמול (חמישי), התכנסו ראשי קהילת המודיעין ובכירים לשעבר בה להתייעצות דחופה עקב חשיפת הפרשה. הדיון נמשך מספר שעות ונועד כפי הנראה למזער נזקים שנגרמו לביטחון המדינה בעקבות הטענות בתקשורת כי בן זיגייר היה סוכן מוסד שהתאבד בכלא. 

התא שבו נכלא זיגייר נבנה בעיתו במיוחד עבור רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר. הוא ממוקם באגף 15, שכולל למעשה רק תא אחד. הכניסה אליו נעשית דרך חצר הכלא, לא דרך אגף אחר. בכניסה לתא נבנה חדר המשמש את הסוהרים השומרים על האסיר, ובתא עצמו ממוקמת רשת מצלמות עוד מימיו של עמיר. עם זאת, על מנת לתת מעט פרטיות לאסיר שבתא, המצלמות לא מתעדות את המתרחש בשירותים ובמקלחת.

[related-posts] 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן