Skip to content

ח"כ אלעזר שטרן מפרגן, ועוד איך, לח"כ רות קלדרון

"זיכית אותנו, עשרות או מאות אלפי אזרחים לעשות עוד צעד או שניים לעבר ולתוך ארון הספרים היהודי. ביטאת פעם נוספת בצורה שאין טובה ממנה, את האמונה שלנו שאחת הבעיות הקשות ביותר של עולם היהדות בימינו שעל מנת להיות יהודי טוב אתה מוכרח ללבוש כיפה וציצית ועל מנת ללמוד גמרא אתה מוכרח להיות גבר ולא אישה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פירגון חם מכיוונה של מפלגת "התנועה" לחברת הכנסת רות קלדרון, על נאום הבכורה שלה בכנסת.

ח"כ אלעזר שטרן (החובש כיפה סרוגה) פירסם הערב בעמוד הפייסבוק שלו מכתב עידוד חם לחברת הכנסת רות קלדרון (יש עתיד) על נאומה.

ח"כ ד"ר רות קלדרון. מחמאות מעמית לכנסת (צילום: דן בר דוב)
ח"כ ד"ר רות קלדרון. מחמאות מעמית לכנסת (צילום: דן בר דוב)

"את כישורייך בהעברת שיעורים על מקורות יהודיים ואת הבשורה הגדולה שהבאת לארון הספרים היהודי אני מכיר ומוקיר שנים", כתב ח"כ שטרן. "לשמחתי, כמו שחזרנו והזכרנו לא מזמן נהנו מיכולותייך ומנכונותך גם באופן אישי, כשהעברת בהושעיה, בבת המצווה של בתנו עדי, שיעור שהותיר את רישומו עד היום.

"ישבתי בכנסת בנאום הבכורה שלך, נהנתי מאוד מדבריך ומהלימוד. מודה שכאשר הצעת לנו דפי לימוד לקראת לימוד הסוגייה, ריחפה במוחי גם השאלה: 'האם זה המקום?', 'האם לא לקחת את זה רחוק מדי?'

ח"כ אלעזר שטרן: "גם על הבירור העצמי הזה אני מוקיר לך תודה גדולה" (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אלעזר שטרן: "גם על הבירור העצמי הזה אני מוקיר לך תודה גדולה" (צילום: אתר הכנסת)

"במחשבה שנייה ולנוכח התגובות המדהימות אין לי ספק שזה היה המקום ועוד איך", כתב ח"כ שטרן. "זיכית אותנו, עשרות או מאות אלפי אזרחים לעשות עוד צעד או שניים לעבר ולתוך ארון הספרים היהודי. ביטאת פעם נוספת בצורה שאין טובה ממנה, את האמונה שלנו שאחת הבעיות הקשות ביותר של עולם היהדות בימינו שעל מנת להיות יהודי טוב אתה מוכרח ללבוש כיפה וציצית ועל מנת ללמוד גמרא אתה מוכרח להיות גבר ולא אישה (על אף שלשמחתי ולשמחת כולנו, בתוך הציונות הדתית כפי שאת יודעת לימוד הגמרא הופך בשנים האחרונות גם לנחלתם של נשים, גם אם מספרן עדיין קטן, הוא גדל והולך).

"מודה שבניסיון להבין בדיעבד את הספק שקינן בי באשר לצעדך, איני מצליח להימלט מלחשוב שמא אחת הסיבות לכך הייתה גם קורטוב של קנאה", מסיים ח"כ שטרן את מכתבו. "גם על הבירור העצמי הזה אני מוקיר לך תודה גדולה".

[related-posts]

2 Comments

  1. דודו אלהרר
    18 בפברואר 2013 @ 17:53

    גם אתה אלעזר… אוי ואבוי לנו! קרא את מאמר התגובה שלי באתר לעיל…

  2. רחל לביא
    18 בפברואר 2013 @ 14:49

    כאשה וכאדם אזרח מדינת ישראל, אני גאה בך ושכמותך.אכן נחזור (אני מזמן חזרתי) לארון הספרים. כן ! גם אישה יכולה ללמוד תורה וספרי קודש. גם אנחנו היינו במעמד הר סיני. גם אנחנו היינו בבתי המקדש עד שחרבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן