Skip to content

איטליה הולכת להצביע בבחירות מכריעות להתאוששות כלכלית

הסקרים האחרונים שפורסמו לפני שבועיים העניקו יתרון למפלגת המרכז-שמאל ולעומד בראשה פייר-לואיג'י ברסני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברסאני - מוביל בינתיים
ברסאני - מוביל בינתיים

47 מיליון איטלקים בוחרים לשני בתי פרלמנט – בית הנבחרים והסנאט. הבחירות מתקיימות חודשיים לפני המועד המיועד אחרי שמפלגתו של ברלוסקוני פרשה מממשלת הטכנוקרטים של מונטי.

קואליציית מפלגות מרכז בראשות ראש הממשלה היוצא, מריו מונטי, מתמודדת בבחירות המתקיימות היום ומחר. הן הובילו באחוזים אחדים לפני גוש המרכז-ימין שבראשות ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני, מדווח ה-BBC.

משאלי דעת קהל מצביעים גם על הצלחה צפויה לתנועה האנטי-ממסדית של הבדרן, בפה גרילו. אתמול, שבת, התראיין ברלוסקוני בטלוויזיה – צעד שיריביו רואים בו הפרת תקנות תעמולת הבחירות.

גרילו - מקום שלישי
גרילו - מקום שלישי

איטליה שרויה במשבר כלכלי חמור וסובלת מצעדי צנע קשים שעוררו את זעם הציבור. זאת ועוד, עיני האיחוד האירופי כולו מופנות אליה, בפרט בנוגע למחויבות הממשלה הבאה לצעדי צנע אלה.

שיטת הבחירות מבוססת על ייצוג יחסי של המפלגות, ועל אחוזי חסימה שנועדו לעודד מפלגות ליצור קואליציות מוקדמות.

מפלגת המרכז-שמאל של ברסאני מובילה זה זמן רב בסקרים עם שיעור תמיכה של 35% כמעט. ברסאני, קומוניסט לשעבר, התחייב להמשיך ברפורמות שהנהיג מונטי, אולם הוא דורש לשנות את המדיניות הכלכלית של האיחוד האירופי, כך שתקדם יותר צעדי צמיחה ויצירת מקומות עבודה. בשבועות האחרונים, מכל מקום, נראה שהפער  בין מונטי למפלגתו של ברלוסקוני, המבקר קשות את צעדי הצנע, הולך ומצטמצם.

הקיסר
הקיסר

תנועת חמשת הכוכבים, מפלגתו של גרילו, ניצבת שלישית בסקרי דעת הקהל.

משקיפים חוששים מכך שהבחירות לא יכריעו בין הגושים הפוליטיים באיטליה: "פרלמנט שלא יוכל להכריע על ממשלה יציבה עלול לדרדר בהקדם את איטליה ואת אזור היורו למשבר מחודש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן