Skip to content

ברננקי מרגיע את השווקים

למרות הנתונים החיוביים בארה"ב ונאומו המרגיע של ברננקי, ממשיך הפלונטר הפוליטי באיטליה להעיב על השווקים. השוויון המוחלט בין שלושת המפלגות הופך את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה למשימה בלתי אפשרית וזה מה שמלחיץ את השווקים הפיננסים בעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי ימים של ירידות שערים חדות, הצליחו המדדים בוול סטריט לסגור את יום המסחר בעליות שערים נאות, שבאו על רקע נאומו המרגיע של יו"ר הפד' ברננקי. נתוני מקרו חיוביים תרמו אף הם לסנטימנט החיובי.

זירה מקומית

המדדים המקומיים סגרו את יום המסחר בירידות שערים קלות. מדד ת"א 25 סגר מתחת ל-1220 הנקודות. היום השוק המקומי צפוי לפתוח את יום המסחר בעליות שערים על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט.

בזירת המט"ח המקומית, הדולר התחזק לעומת השקל וסגר את יום המסחר מעל 3.73. נראה כי המשקיעים בעולם אינם ממהרים לנטוש את הדולר עדיין רק על סמך נאומו האופטימי של ברננקי ומעדיפים לתת משקל כבד יותר לפלונטר הפוליטי באיטליה, המאיים לפגוע ביציבות שהושגה לאחרונה בגוש האירו. אם התחזקותו של הדולר בזירה הבינלאומית תימשך, ניתן לצפות למהלך עליות נוסף אל עבר 3.8.

זירה בינלאומית

עדותו המרגיעה של ברננקי מול הקונגרס הצליח להרגיע מעט את השווקים. המדדים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בטריטוריה החיובית, כאשר מדד הדאו גונס בלט עם זינוק של 0.84%. נתוני מקרו חיוביים הוסיפו לסנטימנט החיובי בשווקים. מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות של ארה"ב, רשם עלייה של 6.8%, לעומת העלייה של 5.4% שנרשמה בחודש הקודם. מדד אמון הצרכנים טיפס לרמה של 69.6 הנקודות, לעומת 58.6 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. מכירות הבתים החדשים זינקו לרמה הגבוה ביותר מאז מאי 2010.

המכירות הסתכמו ב-437 אלף יחידות לעומת 369 אלף יחידות שנמכרו בחודש הקודם. הנתון השאיר אבק לתחזיותיהם של האנליסטים אשר ציפו למכירות של 381 אלף יחידות בלבד. מדובר בזינוק החד ביותר ב-6 שנים האחרונות.

למרות הנתונים החיוביים בארה"ב ונאומו המרגיע של ברננקי, עדיין כדאי לזכור שהפלונטר הפוליטי באיטליה ימשיך להעיב על השווקים. השוויון המוחלט בין שלושת המפלגות הופך את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה למשימה בלתי אפשרית וזה למעשה מה שמפעיל לחץ כבד על השווקים הפיננסים בעולם.

בנוסף לחוסר הוודאות הפוליטי באיטליה, המשקיעים מכינים את עצמם ל-מצוק הפיסקאלי 2 של קיצוצים משמעותיים בהיקף של 110 מיליארד דולר, שצפויים להיכנס לתוקף באופן אוטומטי ב-1 במרץ. אם לא יושג דיל ביומיים הקרובים, הלחץ על השווקים יגבר.

היום לא צפויים להתפרסם אירועי מקרו משמעותיים והמשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי עדותו של ברננקי הצפוי להסתיים היום ואחרי ההתפתחויות בזירה הפוליטית של איטליה.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן