Skip to content

כתב אישום הוגש נגד מציתי משרד בית"ר ירושלים

כתב אישום מפורט ומקיף הוגש הבוקר נגד השניים שהציתו את מועדון בית"ר בירושלים, המזדהים עם ארגון לה-פמיליה. השנים תכננו הצתה בהיקף גדול יותר אך לא הצליחו בכך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אביתר יוסף ממושב רווחה ומתן נבון מקריית גת, בני 21 ו-23, בגין הצתת משרדי קבוצת בית"ר ירושלים שבמתחם האימונים של הקבוצה בבית וגן. ההצתה התרחשה על רקע הבאת השחקנים המוסלמים לקבוצה.

מכתב האישום, אותו הגיש עו"ד יובל קדר, עולה כי בלילה שבין ה-7 ל-8 בפברואר השנה החליטו השניים, אוהדי הקבוצה המזדהים עם ארגון לה-פמיליה, להביע את מחאתם על התנהגות הנהלת המועדון והבאת השחקנים המוסלמים לקבוצה – בדרך של הצתת משרדיה. כדי לבצע החלטה זו נסעו הנאשמים לבתיהם ונטלו כפפות, חם-צוואר וכובע גרב על מנת להסתיר את פניהם. הנאשמים השאירו בבתיהם את מכשירי הטלפון הניידים שברשותם, כדי למנוע את גילוי מעשיהם ולהסתיר את נסיעתם לירושלים והימצאותם בקרבת משרדי הקבוצה בעת ההצתה המתוכננת. 

אוהדי ארגון לה פמיליה במשחק עם סכנין (צילום: מגפון)
אוהדי בית"ר במשחק עם סכנין מתנגדים לאלימות (צילום: מגפון. למצולם אין קשר לכתב האישום)

לאחר מכן הם נסעו אל תחנת דלק. יוסף הוציא מהרכב שני בקבוקים, אותם הביאו הנאשמים ממתקן מיחזורית סמוך למקום מגוריו של יוסף ונבון הלך לחנות הסמוכה וקנה, בין היתר, מצתים. יוסף מילא את הבקבוקים בנזין, סגר את הבקבוקים, ליפף סביב פיותיהם ניילון והכניס אותם לתא המטען של הרכב. הנאשמים חזרו לרכב ונסעו לירושלים. 

מועדון בית"ר לאחר ההצתה (צילום: משטרת ישראל)
מועדון בית"ר לאחר ההצתה (צילום: משטרת ישראל)

כאשר הגיעו לירושלים, על פי כתב האישום, החנו הנאשמים את הרכב במרחק של מספר דקות הליכה ממגרש האימונים של הקבוצה בבית וגן. בשלב זה יצאו השניים מהרכב והלכו למגרש כאשר ברשותם הבקבוקים והמצתים. בדרכם עברו הנאשמים בבניין מגורים סמוך ולקחו מתיבות הדואר שני מכתבים הממוענים אל דיירי הבניין במטרה להסתייע בהם בהצתה. מטעמי זהירות הם הסתירו את פניהם, נכנסו אל שטח המגרש וקרבו אל משרדי הקבוצה. כל אחד מהנאשמים נטל אבן וניפץ באמצעותה חלון של אחד מחלונות המשרדים. הם נטלו כל אחד בקבוק ושפכו את תכולתם לתוך המשרדים, דרך החלון המנופץ. שניהם הציתו את המכתבים שנטלו קודם לכן והשליכו את המכתב הבוער לתוך המשרדים לאזור בו שפכו קודם את תכולת הבקבוקים. האש התפשטה במשרדים והנאשמים נמלטו מהמקום בריצה אל עבר מכוניתם.

אביתר אמר בבית המשפט כי הוא מתחרט על מעשיו ואלו לא נבעו נשנאה כלפי השחקנים הזרים המוסלמים, אותם הביא ארקדי גיידמאק לבית"ר, אלא ממניעים של כעס על ההנהלה.

עוד נודע, כי במהלך החקירה הובהר כי השניים תכננו להצית גם את משרדי הנהלת בית"ר הסמוכים, אך הדבר לא הסתייע בידם.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן