Skip to content

ראש ממשלת עיראק: נפילת אסד – סכנה לאזור כולו

ראש ממשלת עיראק מביע תמיכה גלויה בנשיא הסורי הנאבק על המשך שלטונו. "ניצחון המורדים בסוריה על משטרו של הנשיא בשאר אסד עלול להכניס את האזור לסחרור של מלחמות פנימיות ונשק שישלח למורדים עלול להגיע לידי אל-קאעדה ולפגוע באזרחי המדינות השכנות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלת עיראק נורי אל-מאלכי, הזהיר בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות AP ביום ד' האחרון, שניצחון המורדים בסוריה על משטרו של הנשיא בשאר אסד עלול להכניס את האזור לסחרור של מלחמות פנימיות, בעיקר בין סונים לשיעים. אל-מאלכי הדגיש כי הדבר נכון במיוחד לגבי עיראק ולבנון, שכנותיה של סוריה המתאפיינות בריבוי-עדתי ובנוסך לכך גם בירדן, שעלול להיווצר בה מחלוקת פנימית.

עיראק, שהייתה אחת המדינות שהתנגדו למתן כל חימוש או סיוע למורדים בסוריה, מחשש שהנשק שיגיע למורדים עלול לזלוג לידי ארגון אל-קאעדה, שיהפוך את סוריה לבסיס יציאה להתקפות ופיגועים כנגד עיראק ותושביה השיעים, כפי שקרה לאחר מלחמת עיראק ב-2003. נשיא סוריה בשאר אסד, שמשתייך לעדה העלווית הקרובה לשיעה, זוכה לתמיכת ממשלת עיראק בראשות אל-מאלכי, ואילו תושבי עיראק הסונים תומכים במורדים הסורים. עיראק נחשבת לאחת המדינות שהנהגותיהן עומדות לצד הנשיא אסד, ביחד עם איראן ורוסיה.

תומך במשטר הסורי. ראש ממשלת עיראק נורי אל-מאלכי (צילום: ויקימדיה/ממשלת ארה"ב))
תומך במשטר הסורי. ראש ממשלת עיראק נורי אל-מאלכי (צילום: ויקימדיה/ממשלת ארה"ב))

דברים ברוח דומה לדבריו של אל-מאלכי אמר גם שר התחבורה העיראקי, האדי אל-עאמרי, שאמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס שתמיכתן של תורכיה וקטר במורדים הסורים מגיעה לרמה של הכרזת מלחמה על עיראק, וזאת משום שהסיוע הכספי והצבאי למורדים בסוריה, שרבים מהם שייכים לארגון אל-קאעדה בסוריה, עלול בסופו של הדבר לפנות כנגד אזרחים עיראקיים.

דבריו של אל-מאלכי לא מצאו חן בעיני חבר הפרלמנט העיראקי סאלח אל-מוטלק, בן העדה הסונית בעיראק, שהביע התנגדות לדברים. אל-מוטךק ציין כי דברי אל-מאלכי מעידים כאלף עדים על תמיכת הממשלה העיראקית בהישארות הנשיא אסד בשלטון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן