Skip to content

מה עושה השר אבי דיכטר עם נערת האמצע של פלייבוי?

השניים מככבים בגיליון הראשון של מגאזין פלייבוי בעברית, שיוצא השבוע (רביעי) לאור. בראיון ל"מגפון" אומר המו"ל דניאל פומרנץ: "החלטתי להביא את פלייבוי לארץ כדי להראות את הצד היפה והתרבותי של ישראל בעולם. כן, יש בזה אפילו מעשה ציוני". הכינו את השפנפנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צריך פלייבוי בשפה העברית בשביל לאחד את השר אבי דיכטר, הדוגמנית ובוגרת "הישרדות" נטלי דדון (על השער)  ומרין טרמטס, רקדנית ישראלית, שגדלה בארצות הברית, בתפקיד נערת האמצע חשופת החזה. אז הנה זה קורה. המותג הנודע השלים את קליטתו בישראל והשבוע (רביעי) יוצא לאור הגיליון הראשון, כחול לבן.

"בישראל יש תרבות מגוונת, גם תורה וגם אופנה". פומרנץ. צילום: יקי צימרמן

המגזין, שעדיין נחשב מותג בינלאומי פופולרי, נוסד ב-1953 בשיקגו על ידי יו הפנר, ומאז הפך בעולם כמגזין המשקף את ערכי החופש, זכות הבחירה ועיתונות מודרנית בכלל. יהיו מי שיגידו (או תגדנה) כי מדובר גם במגזין הראשון שהפך את גוף האישה לחפץ המיועד להנאת הגברים, אבל זה לא הזמן להשבית שמחה. נערת השער הראשונה היתה מרילין מונרו.

המו"ל דניאל פומרנץ, עו"ד יהודי משיקגו החליט לעשות עלייה לישראל ויחד איתו להביא אלינו גם את המגזין האמריקני בלבוש (?) ישראלי. לדבריו, השקיע מיליון דולר בפרויקט. גם בגרסה העברית, אומר פומרנץ, שומר המגזין על פורמט דומה לאמריקני. בשער יפהפיה מקומית מפורסמת ובתוכו ראיון עם אישיות בכירה, כתבות צבע, פוליטיקה, ספורט, גאדג'טים, טיולים וכמובן נשים. ומעל לכל, הדובדבן שבקצפת, נערת אמצע חשופה כמעט לחלוטין. פלייבוי, אגב, אינו השחקן היחידי בשטח. מולו ניצב "בלייזר", מגאזין הגברים מבית "ידיעות אחרונות", אבל בפלייבוי לא מתרגשים במיוחד וטוענים שבידיהם מוצר שונה לחלוטין.

השר (עדיין) לביטחון פנים, אבי דיכטר, ממלא את משבצת "הראיון הרציני" בפלייבוי הישראלי ויצטרף לשורת מכובדים ארוכה שכבר התראיינה למגזין ברחבי העולם כג'ימי קרטר, סלמן רושדי, יאסר ערפאת, פידל קסטרו ועוד.

"פלייבוי מתאים ל'ילד טוב' כמוני". פומרנץ במשרדו בתל-אביב. צילום: יקי צימרמן

פגשנו את פומרנץ במשרדו במגדל יוקרתי בצפון תל-אביב. פומרנץ מגלה כי בשנים האחרונות הרגיש בשיקגו את געגועיו לישראל והחליט לעשות עלייה כי רק בארץ הוא מרגיש כמו בבית. הוא כבר שנה בארץ, גר בתל אביב ומרגיש שהוא נמצא בדיוק היכן שחלם תמיד להיות.

בכלל, פומרנץ נראה כמו חלומה של כל אימא יהודיה. בן 37, בחור טוב, יפה מראה, מנומס – ועורך דין. לגבי נשות ישראל, שימו לב, הבחור רווק. אם אתן רוצות להתמודד על ליבו אתן מוזמנות. לגבי עמוד האמצע, זה כבר סיפור אחר.

ההכרות הקרובה עם המותג והרעיון להעלות את פלייבוי לארץ קרה, לדבריו, במקרה, כאשר עמיתיו, עורכי דין בשיקגו, סיפרו לו על עבודתם עם המגזין ושאלו אותו אם גם הוא היה רוצה להיות מעורב בדרך כלשהי. וכך, בגלל שחשב לעשות עלייה לישראל, הכה בו הרעיון להוציא לראשונה מהדורה בעברית של המגאזין האמריקני.

נטלי דדון בשער הגיליון הראשון

שאלתי את פומרנץ איך ילד טוב, מבית יהודי משיקגו, עו"ד במקצועו, בוחר במותג הכל כך לא שמרני ויוצא דופן. פומרנץ: "פלייבוי מתאים ל"ילד טוב" כמוני, זה מתאים לאנשים רציניים ולכל מי שאוהב יופי. תמיד היתה לי הרגשה טובה לגבי פלייבוי. החלטתי להביא את פלייבוי לארץ כי זה חשוב. כן, יש בזה אפילו מעשה ציוני. פלייבוי בישראל יראה את היופי והתרבות של ישראל, יהיה  לנו קשר עם כל העולם, לא רק עם ארה"ב, וזאת הזדמנות ליצור קשרים ולשפר את הדימוי של ישראל בעולם".

מתי נחשפת לפלייבוי בפעם הראשונה?

"נתקלתי בפלייבוי בפעם הראשונה כשהייתי בן 10. זה היה בשנת 1985. את הגיליון הראשון שלי ראיתי בספריה הציבורית ליד הבית. נערת השער הייתה מדונה, אני לא זוכר מי הייתה בדפי האמצע. כמובן שהורי לא ידעו על זה", הוא מוסיף בחיוך ביישני.

איך לדעתך המגזין יתקבל בישראל, בעיקר בקרב הציבור המסורתי והשמרני?

"מדובר במותג מוכר וידוע. יש בו משהו מרגש. גם רציני, גם כיף וגם איכותי. גם אם יש מלחמת תרבות בין דתיים לחילונים, בישראל יש תרבות מגוונת, גם מסורתית וגם מודרנית, גם תורה וגם אופנה. יש כאן קיבוץ גלויות ואני מתרגש להיות חלק מזה."

פומרנץ מדבר על פלייבוי עם ניצוץ בעיניים. עם תשוקה. "כל החיים למדתי שחשוב לעשות דברים מתוך תשוקה. יש דברים שעשיתי שלא היו בשבילי והבנתי ש'זה לא זה', ואז למדתי לעשות רק דברים חשובים ומרגשים. זה גם היתרון והאתגר שלנו בישראל".

"אני מעורב גם בבחירת נערת השער". פומרנץ ודדון. צילום: סטיבן ווינסטון

היום בעידן המשבר בעיתונות המודפסת, כשאת כל התכנים ניתן לקבל באינטרנט, כולל תמונות עירום, יש הצדקה להוצאת פלייבוי?

"בהחלט. מדובר במוצר עם השראה, איכות, יופי. המגזין הוא עסק רציני. הוא יכלול ראיונות של אנשים ידועים ורציניים ויהיה בו כל כל מה שגברים אוהבים: כלכלה, פוליטיקה, אופנה, יופי וגם תמונות של בנות".

אתה מעורב גם בבחירת נערות השער והאמצע?

"אני מעורב בכל דבר, גם בבחירת נערת השער, אבל לא מתערב כשלא צריך. אני סומך על הצוות שלי. קשה לבחור את הבנות, טוב זאת לא העבודה הכי קשה שאפשר לחשוב עליה, אבל צריך לעשות אותה", הוא צוחק. פומרנץ יהיה מאושר כאשר בכל בית בישראל יחזיקו את המגזין על השולחן, ויכבדו את האורחים בהצצה, בדיוק כמו אצלו בבית. "אצלי על השולחן בסלון יש מגזינים מכל העולם, כולל פלייבוי כמובן, כחלק מהעיצוב של הבית. האורחים שלי סקרנים ואוהבים לעיין בהם".

עורכת המגזין, נטע יעקובוביץ' קידר, הסבירה במסיבת עיתונים שהתקיימה היום (שלישי):  "המגזין ישקף תמהיל עולמי ומקומי, נושאים כלליים שבכותרות, עסקים, לייף סטייל וראיונות עומק עם אישים ידועים. יהיו גם מדורי דעות וביקורות, טורים אישיים וכתבות תחקיר".

ובכן, זה מתחיל. הכינו את השפנפנות. המגאזין נראה איכותי ומעוצב. אם הוא גם מעניין, ישפטו הקוראים ואולי גם הקוראות. נשאר לבדוק מי ישלם 29.90 ויניח את פלייבוי על השולחן בסלון.

3 Comments

  1. הללויה
    14 במרץ 2013 @ 16:23

    דיכטר הוא השר להגנת העורף, לשעבר לביטחון פנים….

  2. ליאורה בראלי
    6 במרץ 2013 @ 15:15

    כל הכבוד ענת על הכתבה היפה והמנוסחת בצורה הכי טובה.
    כתה מאוד מעניינת.

    • ענת מנדל
      8 במרץ 2013 @ 9:55

      ליאורה , תודה על הפירגון, תמשיכי לקרוא מגפון 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן