Skip to content

גנץ מזהיר: "רוחות הסערה מנשבות מצפון ומדרום"

בכנס אגף התקשוב של צה"ל המחיש הרמטכ"ל את הדאגה הגוברת בצה"ל מפני הסלמה בגבולות, בצפון ובדרום. "רוחות הסערה מאיימות להגיע גם אלינו", לדבריו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל מודאג מהמצב בסוריה. משטרו של אסד מתקרב לסיום דרכו וההכרעה קרובה יותר מתמיד, החזבאללה מתחמש, לא מעט באמצעות הסורים, ואזור גבול הצפון מהצד הסורי הופך לסביבה עוינת.

אמש (שלישי), בכינוס אגף התקשוב בחיל הקשר שנערך בבנייני האומה בירושלים, אמר הרמטכ"ל בני גנץ: "בימים אלו עובדים באגף על 'צופן העתיד' – תהליך שינוי והתאמה שמטרתו לשפר את ההיערכות לקראת הבאות. צופן העתיד של צה"ל, כמו שמי המזרח התיכון, מכוסה בימים אלו בעננים של חוסר ודאות. רוחות הסערה מנשבות מצפון ומדרום, באזורנו הקרוב ובמעגלים הרחוקים. הרוחות הללו, כרגיל, מאיימות להגיע גם אלינו. לערפל הזה יש פתרון אחד – שמירה על צה"ל חזק, יוזם ומרתיע". 

עננים של חוסר ודאות. הרמטכ"ל גנץ (צילום: דו"צ)
עננים של חוסר ודאות. הרמטכ"ל גנץ (צילום: דו"צ)

 

חזונו של בן גוריון. אלוף עוזי מוסקוביץ' (צילום: דו"צ)
חזונו של בן גוריון. אלוף עוזי מוסקוביץ' (צילום: דו"צ)

ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', ציין כי תוך עשר שנים כל יחידות אגף התקשוב יועתקו דרומה לעיר הבה"דים ולבאר שבע ובכך גם לקיים את חזונו של דוד בן גוריון להפריח את הנגב.

העצרת התמקדה בראשית דרכו של חיל הקשר, בהתקדמות לעבר תחכום וטכנולוגיה ובראייה לעתיד. בעצרת נכחו כאלפיים משתתפים מאגף התקשוב, ביניהם קצינים, נגדים וחיילים. אגף התקשוב נוסד בתחילת 2003 על ידי שאול מופז, אז הרמטכ"ל של צה"ל, בהמלצת מי שהיה מפקד הגיס הצפוני, הרמטכ"ל הנוכחי, בני גנץ. האגף נוסד לאור ההבנה כי הטכנולוגיה הופכת למרכיב מהותי בהוויה הצבאית ולגורם מרכזי ומשפיע בזירת הלחימה הבאה. עוד אמר גנץ: "אנחנו לא יודעים מה יביא מחר, אנחנו יודעים על מה ועל מי נתבסס בכל 'מחר' אפשרי".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן