Skip to content

דנינו: "אפס סובלנות, זו התשובה הניצחת שלנו לביטויי גזענות"

בית המשפט האריך את מעצר הקטין החשוד בתקיפת שתי המורות, יהודיה וערביה, בבירה. "כשזיהו שחברתי ערבייה הם תקפו בקללות, השליכו אבנים וירקו", תארה המורה את שהתרחש. פרקליט החשוד: "חלקו מינורי ושולי. היו אחרים שיידו אבנים ותפוזים על הרכב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (חמישי) את מעצרו של נער בן ה-16, החשוד שיידה אבנים אתמול, יחד עם נערים נוספים, לעבר שתי מורות, ערבייה ויהודייה. השתיים הגיעו לשכונת קריית משה בעיר לניחום אבלים. מחר  צפוי הנער להשתחרר בתנאים מגבילים.

המורות לא נפגעו פיזית בתקיפה, אך לרכבן נגרם נזק ניכר. הן ספגו קללות קשות, יריקות ובשלב מאוחר יותר התלוננה היהודייה כי הנערים חובשי כיפה גם חתכו את צמיגי מכוניתה לפני שברחו.

אתמול בשעות הערב הגיעו שתי הנשים לנחם חברה באבלה בשכונת קריית משה בבירה. היהודייה סיפרה שהן ירדו יחד מהרכב ומצאו מולן את חבורת הנערים. "הם זיהו שחברתי ערבייה ואז החליטו להתנכל לשתינו. הם קיללו קללות מאוד קשות, זרקו לעברנו דברים ואבנים והיתה אווירה מאוד קשה", היא סיפרה. לדבריה, הם: "גם ירקו, ירקו קודם על חברתי ואח"כ עלי וס. חברתי נאלצה להסתתר בחדר מדרגות של אחד הבניינים והצעקות והקללות היו גזעניות. זו הייתה חוויה מאוד קשה".

עוד סיפרה, כי בעת שהזעיקה משטרה, שני נערים עם כיפה חתכו לה את הצמיגים וברחו. כוחות משטרה שהגיעו הצליחו לעצור אחד מהנערים שמעצרו הוארך היום. במהלך הדיון טען נציג המשטרה שמדובר באירוע חמור, ובמיוחד כשהוא בא על רקע שרשרת התקיפות הגזעניות שאירעו לאחרונה. בדיון נטען, כי הנערים קיללו וירקו לעבר המורות, ואף השליכו לעבר רכבם אבנים ותפוזים.

לבער את התופעה. דנינו (צילום: משטרת ישראל)
לבער את התופעה. דנינו (צילום: משטרת ישראל)

עורך דינו של החשוד, דוד הלוי אמר בתום הדיון כי "מלכתחילה היה ניתן להימנע מבקשת מעצר. אומנם מדובר באירוע שצריך לתת עליו את הדעת, אבל צריך לזכור שמדובר בנער נעדר עבר פלילי, ששיתף פעולה בחקירה". הוא הוסיף כי חלקו של מרשו באירוע "מצומצם ומינורי ביותר ומתמצה בדיבורים ולא מעבר לכך. היו נערים אחרים שיידו אבנים או תפוזים שגרמו להשחתת הרכב".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, התייחס היום לאירועים האלימים האחרונים שמגיעים על רקע של אלימות גזענית, פיזית ומילולית ברחבי הארץ, ובירושלים בפרט, ואמר: "אסור לעבור על מקרים כאלו לסדר היום, מדובר בתופעה נפשעת ובזויה. משטרת ישראל פעלה בנחישות בכל האירועים האחרונים, עצרה את החשודים המעורבים ואנו נמצה מול המעורבים במקרים אלה את החקירה ואת מלוא חומרת הדין. זו התשובה הניצחת שלנו לכל גילוי וביטוי של גזענות, וזו הדרך לבער את התופעה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן