Skip to content

סוריה: חשפנו ציוד ביון מתוחכם ישראלי

לדברי סוכנות הידיעות הרשמית, ציוד הביון הוסווה כסלעים והתגלה לאורך החוף הסורי. דמשק מאשימה את ישראל במעורבות פעילה במתרחש בסוריה ומציינת כי חומרי הריגול משמשים את ישראל ואת המורדים במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הציוד הוסווה בצורה מתוחכמת התואמת את תוואי השטח (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)
הציוד הוסווה בצורה מתוחכמת התואמת את תוואי השטח (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה Asana מפרסמת היום (חמישי), כי  מקור ביטחוני רשמי בסוריה חשף היום, כי ביום חמישי שעבר נחשף ציוד ריגול משוכלל ישראלי בחוף סוריה מול עיר החוף טרטוס. הסוכנות הציגה סדרת צילומים שבה נראים מתקני הריגול, המצברים, חיבורי האנטנות ומצלמות השידור ולצדם גופי הסוואה בצורת סלעים.

דמשק טוענת כי ציוד ביון משוכלל זה נועד להעביר צילומים באמצעות לווין לישראל. הסוכנות מצטטת את המקור שאמר כי "מרכיבי ציוד הביון הוסוו בצורה מתוחכמת על מנת שיתאימו לתנאי השטח וכללו מצלמה, אנטנות, ששה מצברים, מפצל אלקטרוני המאפשר חיבורים בין החלקים השונים".

הציוד שהתגלה (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)
חלק מהציוד שהתגלה (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)

עוד הוסיף המקור, כי "גילוי ציוד הביון הישראלי בזמנים אלו מעיד על מעורבות ישראלית במתרחש בסוריה, כשהתועלת מכך היא של האויב הישראלי והמורדים במדינה". לפי הסוכנות, לפני הגילוי התגלו על ידי הרשויות במספר נקודות לאורך החוף מתקני ריגול ישראליים שנועדו לציתות, דימוי, הקלטות ותכנת שידור.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שציוד כזה נחשף בלבנון והיו מספר פרסומים של חזבאללה וצבא לבנון בעבר על גילוי מתקנים מסוג זה בדרום לבנון, שיוחסו לישראל. אז גם נמצא סימון ישראלי על המתקנים, בניגוד למכשירים שנתפסו עתה.

הציוד מוטמן בסלעי ההסוואה (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)
הציוד מוטמן בסלעי ההסוואה (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן