Skip to content

השקט הופר לאחר שביהמ"ש בקהיר אישר את עונשי המוות

שבוע של מהומות קשות בפורט סעיד לקראת אישור גזר דינם הבוקר של הנאשמים באסון שהתרחש במגרש הכדורגל בעיר לפני שנה. המצרים פתחו בפעולות מחאה לאחר ש-21 גזרי דין אושרו על ידי בית המשפט בקהיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השקט המתוח שהשתרר לאחר פסק דינו של בית המשפט בקהיר הופר בשעות האחרונות  כש-2,000 מפגינים החלו להפריע לתנועת המעבורות בתעלת סואץ. לפי הדיווחים הם התירו סירות מנוע שעגנו בנמל ומשמשות להטעין את המעבורות הנעות בתעלה.

המשטרה הצבאית במקום משתה מהמים חמש מסירות המנוע, אבל לפי עדי הראייה, ישנן עוד כמה סירות בתוך המים המפריעות לתנועת המעבורות. במקביל, הציתו מפגינים את משרדי התאחדות הכדורגל המצרית בקהיר וכן את מועדון השוטרים בעיר. המפגינים תובעים צדק משפטי, ביטול גזר דין המוות ושחרור האסירים.

מפגינים מציתים את בניין התאחדות הכדורגל בקהיר (צילום: (מאי שהין: אהראם או ליין)
מפגינים מציתים את בניין התאחדות הכדורגל בקהיר (צילום: (מאי שהין: אהראם או ליין)

בית המשפט שבאקדמיית המשטרה בקהיר, אישר הבוקר, שבת, את גזר דינם של 21 בני אדם שנידונו למוות על מעורבותם במהומות הקטלניות שאירעו באצטדיון הכדורגל בפורט סעיד לפני כשנה. נגד 73 איש הוגשו כתבי אישום ועל 21 מהם נגזר גזר דין מוות.

כמו כן, בית המשפט גזר 25 שנות מאסר על חמישה מהנאשמים האחרים וזיכה 28 נאשמים אחרים. 15 שנות מאסר נגזרו על עשרה נאשמים אחרים, בהם עבדאללה סמך, הממונה לשעבר על הביטחון בפורט סעיד בזמן האסון. שישה נאשמים נוספים נידונו לעשר שנות מאסר, שני נאשמים נידונו לחמש שנות מאסר ונאשם נוסף נידון לשנת מאסר.

שחקני קבוצת אל-אהלי נמלטים ממשחק הדמים בפברואר 2012 (צילום: אל ג'זירה)
שחקני קבוצת אל-אהלי נמלטים ממשחק הדמים בפברואר 2012 (צילום: אל ג'זירה)

מחשש להתגברות המהומות נסוגו כוחות המשטרה והצבא נטל את המושכות לקראת הקראת גזר הדין היום. בחודשים האחרונים הייתה עיר הנמל עדה לגל של הפגנות מחאה גדולות בהיקפן. הזעם של תושבי פורט סעיד כלפי הרשויות מופנה בעיקר לעבר המשטרה המקומית, שרבים מאשימים אותה בשימוש מופרז בכוח שגרם למותם של 46 ההרוגים, מהם שלושה בתחילת השבוע.

מאז מאסרם וגזר דין המוות שפסק בית הדין בפורט סעיד התעוררו הפגנות אלימות ובהן נהרגו 46 בני אדם מאש הצבא וכוחות הביטחון ושוטר אחד. ביום שני האחרון הפגינו 5,000 איש מול המבנים ואף הציתו חלק מהם, ואתמול (שישי), התעמתו אלפי בני אדם עם כוחות המשטרה מול בנייני מנהלת הביטחון בפורט סעיד. המפגינים השליכו בקבוקי תבעירה ויידו אבנים ובתגובה ירו השוטרים רימוני גז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן