Skip to content

מזכ"ל OECD: "ישראל מהווה נכס לארגון"

פרס: "ישראל תשמח לחלוק את הידע שצברה בטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת וחקלאות ולהוביל ב-OECD יוזמות בינלאומיות שיעניקו פתרונות טכנולוגים, תשתיות תקשורת ובריאות במזרח התיכון ובמדינות מתפתחות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל מובילה ב-OECD ומהווה דוגמה למדינות האחרות בכל הקשור לכלכלה הייטק ומחקר. מאז הצטרפותה ל-OECD  ישראל מהווה נכס לארגון". כך אמר אתמול מזכ"ל ארגון ה-OECD, אנחל גוריה, לנשיא המדינה שמעון פרס. פרס, נפגש ביום שישי עם גוריה במטה הארגון בפריס והציג עמו יוזמה כלכלית חדשה להקמת גוף בינלאומי המורכב מחברות ענק גלובליות למען מדינות המזרח התיכון ומדינות מתפתחות.

על פי היוזמה, הגוף הבינלאומי יאגד חברות ענק גלובליות מובילות, ויסייע בקידום ופיתוח כלכלי במדינות המזרח התיכון. הנשיא הדגיש כי הבעיות המרכזיות של המזרח התיכון הם חוסר יציבות, טרור ואבטלה וכי התוכנית תיתן מענה לרעב ופתרונות תעסוקה במדינות אלו. על פי התוכנית, הארגון יהווה מנגנון תיאום בינלאומי אשר יקדם באמצעות חברות גלובליות פרויקטים של פיתוח השקעות כלכליות, בניית תשתיות וטכנולוגיות חדישות במדינות אלו.

יוזמה כלכלית חדשה. שמעון פרס ואנחל גוריה (צילום: משה מילנר/לע"מ)
יוזמה כלכלית חדשה. שמעון פרס ואנחל גוריה (צילום: משה מילנר/לע"מ)

פרס הדגיש כי: "מדינת ישראל היא דוגמא לכך שהמפתח לשגשוג ועצמאות כלכלית אינו טמון במשאבים טבעיים אלא בהשקעה בטכנולוגיה ובהייטק. ישראל תשמח לחלוק את הידע שצברה בטכנולוגיה, אנרגיה מתחדשת וחקלאות ולהוביל ב-OECD  יוזמות בינלאומיות שיעניקו פתרונות טכנולוגים, תשתיות תקשורת ובריאות במזרח התיכון ובמדינות מתפתחות". בהקשר זה ציין הנשיא כי בפני מדינות המזרח התיכון ומדינות מפתחות עומדים אתגרים כלכליים משמעותיים וביניהם אבטלה קשה, רעב ועוני וכי באמצעות היכולת העסקית של חברות בינלאומיות וטכנולוגיות חדישות ובניהם הטכנולוגיה הישראלית, ניתן ליצור בכל מדינה שזקוקה לכך, "מוקדי הייטק וטכנולוגיה" שיפתחו ויעשירו את הכלכלה המקומית- זאת לאור הקשיים הפוליטיים ואילוצי ההון עימם מתמודדות ממשלות ויכולת ההשפעה החיובית של החברות הגלובליות.

מזכ"ל ה-OECD הדגיש בפני הנשיא בפגישה כי למדינת ישראל תרומה רבה ל-OECD ואמר: "ישראל מובילה ב-OECD ומהווה דוגמה למדינות האחרות בכל הקשור לכלכלה הייטק ומחקר". לאחר הפגישה הציגו השניים את התכנית בפני הפורום הבכיר בארגון בהשתתפות מאות נציגי חברות בינלאומיות.

בתום נאומו של הנשיא התלוצץ מזכ"ל הארגון ואמר: "בהקשר של טכנולוגיות, אני מקווה כי טכנולוגית השכפול תגיע ליכולות גבוהות בקרוב כדי שנוכל לשכפל את ה-DNA שלך, ולייצר עוד כמותך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן