Skip to content

שגרירות ארה״ב מחלקת 20 הזמנות בפייסבוק לנאום אובמה

לקראת ביקור הנשיא אובמה בארץ: גובש כבר המתווה הכללי של הביקור. בינתיים, שגרירות ארה"ב מכריזה על תחרות המתקיימת על גבי עמוד הפייסבוק שלה. במסגרת התחרות מוזמנים הגולשים לעשות "לייק" לעמוד השגרירות, ולספר - בצורה המקורית והיצירתית ביותר - מדוע כדאי לבחור בהם להיות נוכחים באירוע יוקרתי זה. בינתיים משלימים במשרד ראש הממשלה ואצל הגורמים האחרים, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד עשרה ימים לביקורו של הנשיא אובמה בישראל וההכנות לביקור נכנסות לישורת האחרונה. משלחת ההכנה לביקור הנשיא האמריקני מתחילה היום בסגירת הפרטים האחרונים. זאת, לאחר שמשלחות הכנה קודמות הכינו את המתווה הכללי לביקור ובדקו אופציות שונות. במקביל נשלמות ההכנות גם במשרד ראש הממשלה ואצל כל הגורמים הישראלךיים המעורבים בביקור.

בינתיים החלה יום שגרירות ארה"ב בישראל בחלוקת הזמנות לנאום אובמה בבנייני האומה בירושלים, חלק מההזמנות יחולקו דרך פייסבוק. 

(מתוך עמוד הפייסבוק של השגרירות)
(מתוך עמוד הפייסבוק של השגרירות)

לכבוד ביקור הנשיא אובמה בארץ, שגרירות ארה"ב בישראל מכריזה על תחרות המתקיימת על גבי עמוד הפייסבוק שלה אשר במסגרתה יחולקו עד 20 הזמנות לנאום הנשיא. במסגרת התחרות מוזמנים הגולשים לעשות "לייק" לעמוד השגרירות, ולספר – בצורה המקורית והיצירתית ביותר – מדוע כדאי לבחור בהם להיות נוכחים באירוע יוקרתי זה. הזוכים המאושרים ייוזמנו להיות נוכחים באירוע לצד מאות סטודנטים ואורחים מוזמנים אחרים. הציבור מוזמן להיכנס לעמוד הפייסבוק של השגרירות בכתובת:

www.facebook.com/U.S.EmbassyTelAvivIsrael <http://www.facebook.com/U.S.EmbassyTelAvivIsrael> ולהשתתף בתחרות.

בנוסף, מרכז התרבות של שגרירות ארצות הברית עורך שורה של אירועי תרבות לקראת ביקור הנשיא אובמה, הכוללים הופעות רוק, הצגת ילדים, שיחה עם דיפלומט אמריקני ועוד. כל הפרטים בכתובת:

http://hebrew.israel.usembassy.gov/obamaba.html <http://hebrew.israel.usembassy.gov/obamaba.html>

דיון הכנה במשרד רה"מ, לקראת ביקור אובמה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
דיון הכנה במשרד רה"מ, לקראת ביקור אובמה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

במשרד ראש הממשלה התקיימה היום ישיבת היערכות לקראת ביקור נשיא ארה"ב ברק אובמה בישראל. בישיבה נמסר המתווה הכללי של הביקור, שיתחיל בעוד עשרה ימים בדיוק וייארך שלושה ימים: 

יום ד' 20.03

•           טקס קבלת פנים בנתב"ג

•           תצוגת כיפת ברזל (ייתכן בסוף הביקור)

•           קבלת פנים ופגישה עם נשיא המדינה

•           פגישה, מסיבת עיתונאים וארוחת ערב עם ראש הממשלה

יום ה' 21.03

•           ביקור ב"היכל הספר" (המגילות הגנוזות) במוזיאון ישראל

•           ביקור בתערוכה של טכנולוגיה חדשנית במוזיאון ישראל

•           ביקור ברשות הפלסטינית

•           נאום נשיא ארה"ב בבנייני האומה

•           ארוחת ערב ממלכתית עם נשיא המדינה

יום ו' 22.03

•           טקס הנחת זר בקבר הרצל

•           טקס הנחת זר בקבר רבין

•           ביקור ב"יד ושם"

•           טקס פרידה בשדה התעופה

בישיבת ההיערכות המיוחדת נמסר כי ביחד עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפויים להגיע לארץ מאות עיתונאים. ראש מערך ההסברה הלאומי, לירן דן אמר בדיון כי כדי לתת את השירות הטוב ביותר שיכול להיות למאות העיתונאים הללו, יוקמו חמ"לי תקשורת שיספקו אינפורמציה זמינה לכתבים 24 שעות ביממה. "ניתן דגש גם בהזרמת אינפורמציה ברשתות חברתיות, כחלק מזה השקנו את אפליקציית משרד ראש הממשלה לטלפונים החכמים. המטרה שלנו בביקור היא להדגיש שני דברים: אחד – הקשר העמוק והבלתי תלוי בין ישראל לארה"ב. הדבר השני, אנחנו רוצים לנצל את תשומת הלב הבינלאומית שתהיה למדינת ישראל ב-48 השעות בהן יבקר הנשיא אובמה, כדי להדגיש את המובילות הטכנולוגית של ישראל".

ראש המטה לביטחון לאומי אלוף (במיל') יעקב עמידרור אמר: "יש חשיבות גדולה שבביקור יהיו שלושה מאפיינים; אחד, שהוא ילך בצורה חלקה מההתחלה ועד סוף. חשוב לנו שהשיחות בין ראש הממשלה לבין הנשיא תהיינה שיחות פוריות ומועילות. זהו הבסיס להמשך עבודה בארבע השנים הבאות. חשוב לנו שהנשיא וכל אלה שרואים את הביקור, יראו את ארץ ישראל היפה ככל שניתן בלוח הזמנים הקצר. עוד חיוני להצלחת הביקור הוא שיתוף הפעולה בין כל הגורמים – בינינו, בין כל הישראלים, ובינינו לבין האמריקאים".

ראש לשכת רה"מ, גיל שפר אמר: "ההיערכות של המשטרה, שב"כ, משרד החוץ, משרד רה"מ, בית הנשיא, האתרים הרשמיים בהם יבקר נשיא ארה"ב, כולם בישורת האחרונה. מחר לפי נצא לפעילות באותם אתרים שבהם נשיא ארה"ב יבקר. במסגרת זו נערכנו וסיימנו כבר את ההכנות לקראת תערוכה שתתקיים במוזיאון ישראל בה תתקיים הצגת פיתוחים טכנולוגיים בתחומים: אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות חילוץ והצלה, רובוטיקה ועוד. התערוכה מציגה את פניה של ישראל כמדינה מובילה בתחום הטכנולוגי. בחירת המיצגים נעשתה ע"י ועדה שאותה ריכז ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן