Skip to content

מאיר כהן: "את תפקיד שר הרווחה קיבלתי ביראת קודש"

"אני אהיה השר של הנזקקים והנצרכים ולא השר של הפקידות", אומר שר הרווחה המיועד ממפלגת יש עתיד. "הייתי ראש עיר עשר שנים, אני נוגע באנשים האלה, מבין את המצוקות, מדבר אתם בגובה העיניים ואני משוכנע שמבחינתי אני בא עם כמה יתרונות לתפקיד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש הושגה הסכמה על הקמת הממשלה ה-33 בראשותו של בניימין נתניהו. הבוקר (חמישי) אומר מאיר כהן, איש דימונה, שר העבודה והרווחה המיועד ממפלגת יש עתיד ועד לפני זמן קצר ראש עיריית דימונה, בראיון ל"מגפון": "את תפקיד שר הרווחה קיבלתי ביראת קודש ואני שמח על הזכות הזו שניתנה לי. אני אלמד את התפקיד ואעשה זאת כמו שאני יודע לעשות, על הצד הטוב ביותר".

– כתושב הפריפריה, האם יש לך יתרון בתפקיד והאם תיזום רפורמות חדשות, מהלכים שלא נעשו עד כה?

"אין לי שום ספק שלאחר שאלמד את הנושא, אני אצטרך לחשוב מחוץ לקופסה. בכול מקרה אני אהיה השר של הנזקקים והנצרכים ולא השר של הפקידות. הפקידות היא רק כלי ואמצעי. בשל העובדה שבאתי מהפריפרייה, ללא ספק יהיה לי הרבה יותר קל. הייתי ראש עיר עשר שנים, אני נוגע באנשים האלה, מבין את המצוקות, מדבר איתם בגובה העינים ואני משוכנע שמבחינתי אני בא עם כמה יתרונות לתפקיד. אני מקווה שאני אתרגם אותם למעשים. אולי מעצם העובדה ששר האוצר הוא ראש המפלגה שלי, יהיה שיתוף פעולה הדוק וטוב".

השר מאיר כהן (צילום: Mayabm, ויקימדיה)
השר מאיר כהן (צילום: Mayabm, ויקימדיה)

– היו דיבורים שאולי תקבל את תיק הפנים, הנחשב מרכזי וחזק. לא התאכזבת?

"לא לא. מראש אמרתי, ואמרנו גם בצוות המשא ומתן, שהאג'נדה שלנו היא בחינוך והרווחה היא בראש סדר העדיפויות של יש עתיד. זה אחד הדברים שחייבים לשים לב אליהם. אנחנו הלכנו בהחלט על נושאים שקשורים בחברה האזרחית. בנוסף לכך, כשאתה במשא ומתן, אתה לא יכול לקבל את הכול. אנחנו ויתרנו על התיק הזה ואני חושב שראש הממשלה ידע לתת אותו לאיש המתאים, כי זה אכן תיק מאוד מאוד חשוב".

– נראה לך שהעמידה של יש עתיד על עקרונותיה בנושאים שהכריזה עליהם ערב הבחירות, כמו מספר השרים בממשלה, השוויון בנטל, יוסיפו לה נקודות בהמשך?

"כן, אין שום ספק שתושבי מדינת ישראל יעריכו את העמידה האיתנה והערכית של יש עתיד. בפעם הראשונה מגיעה מפלגה ואומרת בקור רוח: אלה העקרונות, אנחנו לא באנו לחפש כסאות. ואני אומר את זה מעומק הלב, לא רק בגלל שאני ב'יש עתיד', אלא כתושב המדינה הזאת. הדבר הראשון שהממשלה הבאה תעלה בחוק הוא ממשלה של 18 שרים. ראש הממשלה יופל רק ברוב של 65 חברי כנסת ומי שיעזוב את סיעתו לא יוכל לקחת אתו את הכסף של הסיעה וזה שינוי מהותי.

"אנחנו נביא פוליטיקה נקייה ומאוד ברורה. אמרנו שנושא הדיור לזוגות צעירים יקבל הילוך מהיר ומי שיעמוד בראש נושא זה הוא שר האוצר. אני מאוד מקווה שהממשלה בראשות נתנייהו תדע לנתב את עצמה ביחד ותתן לראש הממשלה את הפלטפורמה להצליח".

צוות יש עתיד (צילום: דן בר דוב)
"האג'נדה שלנו היא בחינוך וברווחה". צוות יש עתיד (צילום: דן בר דוב)

בשנת 2008 נבחר כהן לכהונה שנייה לתפקיד ראש העיר דימונה. במהלך כהונתו בתפקיד זה, הוביל כהן מספר מאבקים חברתיים, ביניהם המאבק להורדת מחירי המים, המאבק לחלוקה צודקת של הקרקעות בין המועצות האזוריות לערים, ואף עמד בראש מטה המאבק של השלטון המקומי לצמצום תקציבי הרווחה והחינוך ברשויות המקומיות. בתקופת כהונתו כראש העירייה, העיר התפתחה מאוד, אחוזי האבטלה בה פחתו, נפתח מרכז קניות ראשון בעיר והוקמו מפעלים. לאחר מאבק, הוגדל שטח השיפוט של העיר, כך שיכלול מפעלים שונים שבעבר היו שייכים למועצות האזוריות מסביב. כספי הארנונה שהגיעו מהמפעלים הושקעו בשיפור רווחתם של התושבים.

4 Comments

  1. אסף
    6 בספטמבר 2013 @ 16:50

    מעולה. תודה.

  2. קורינה הסופרת
    27 ביוני 2013 @ 15:37

    אם חשקה נפשך בביזבוז שלוש שעות של אקלים מלא רטינות, התלהמויות, עצבים ותקשורת בדציבלים גבוהים – לכי למשרדי מרשם התושבים של משרד הפנים בתל אביב.
    אמנם ניתן לפתור זאת בהתקנת מנגנון הזמנת תור ממוחשבת, כנהוג למשל בקופת חולים – אבל למה לחסוך לא/נשים את התענוגות האלה? עדיף שיתלוננו על כך מאשר על דברים זניחים כמו מצוקות דיור, עושק מנוצלי השואה או חלילה כיבוש והתנחלויות.

  3. ויויאן חיה הרשקו.
    6 במאי 2013 @ 8:02

    כבוד השר מאיר כהן,
    בעלי הנו ניצול שואה,יש לו 50% נכות .לאחרונה הוכר כנצרך נזקק.הוא אמור לקבל סכום של 8392ש"ח אך יורידו לו את קצבת הזקנה מטעם הביטוח הלאומי.
    מדוע?בזמנו בעלי עבד ושילם במשך עשרות שנים ביטוח לאומי אז למה לקצץ?
    מקוה שתטפל בעוולה זו.

  4. קורינה הסופרת
    19 במרץ 2013 @ 21:53

    אני שומעת ציפצופים בפייסבוק המשבחים את יאיר לפיד על העברת כספים לקרן לרווחת מנוצלי השואה. ומהי האמת?

    בידוע, ואני חוזרת על כך עד שגרוני ניחר: הכספים לא מועברים ישירות לידי מנוצלי השואה שכן המדינה – עושקת הכספים מימים ימימה היא כפטרון הפטרנלי החליטה שהילדים של מנוצלי השואה יגנבו מהם את הכסף.
    אשר על כן מועבר התקציב ממשרד האוצר לקרן לרווחת המנ"כל והתקורה וזו מעבירה לאחר קיזוז התקורה לקבלני כוח אדם הנוטלים לעצמם כארבעים אחוז כך שבסופו של דבר ה"מטפל/ת" הישראלי/ת מקבלת שכר מינימום דל ועלוב. אבל הוא או היא הלוא ישראלים, לא פרייערים. אז במקום שעתיים תשאר שעה, במקום ארבע שעות תשאר בקושי שעתיים ומי מנוצל השואה שיהיה לו האומץ והכוח להלחם? הלוא מה שיקרה יהיה שתשאר/ישאר בלא כל עזרה כי אף אחת לא תרצה לעבוד אצל עושי צרות. זאת האמת. במלואה.
    ומהי האמת של האוצר/הקרן דנן/קבלני כוח האדם?
    נסו לשאול טלית שכולה תכלת.
    פגיעה משולשת: בכבוד האדם, כלכלית ואיכות השירות, שהוא מתחת לכל ביקורת שכן אין ביקורת אובייקטיבית, מכסתחים בשלשלת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן