Skip to content

"בממשלה הזו ישנו שיתוף פעולה, ואני מאמין כי נוכל להביא בשורה"

כך הודיע הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנשיא המדינה שמעון פרס. עתה צפויה לו המשימה הכבדה - להודיע לאנשי הליכוד מי בפנים ומי ייאלץ להישאר חכפ"ש - חבר כנסת פשוט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע במוצ"ש לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי עלה בידו להרכיב הממשלה. "הטלת עלי את המשימה וביצעתי אותה", אמר נתניהו לפרס. "אנחנו עומדים בפני שנה מכרעת בביטחון, בכלכלה ובמאמצים לקידום השלום וכמו כן ברצון של אזרחי ישראל לחולל שינוי. בממשלה הזו ישנו שיתוף פעולה, ואני מאמין כי נוכל להביא בשורה בכל התחומים לכלל אזרחי ישראל, זוהי משימתי ואני יודע כי גם תפילתך".

"הטלת עלי משימה - וביצעתי אותה". נתניהו ופרס הערב (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"הטלת עלי משימה - וביצעתי אותה". נתניהו ופרס הערב (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נשיא המדינה הודה לראש הממשלה על הדברים ואמר: "הייתי עד לחבלי הלידה הקשים בתהליך הרכבת הממשלה ואני מברך אותך כי הצלחת לסכם את הרכבת הממשלה בעוד מועד. מלאכת הרכבת ממשלה הינה מורכבת ודרשה מאמצים עצומים ותושייה רבה. אני מברך אותך ואת הממשלה החדשה ומקווה כי תוכלו לצאת לדרך. כמו שהזכרת, ישנן בעיות תלויות אך מלאות הזדמנויות בתחום הביטחוני, חברתי והן בעשיית שלום- בקידום תהליך השלום. המדינה זקוקה לכך והעם זקוק לכך- הזמן הגיע. ברכתי נתונה לך ונעקוב ברצון אחרי הקמת הממשלה בנושאים אותם הזכרת. ישר כוחך וברכתי לך ולממשלה החדשה". ראש הממשלה השיב: "אני מודה לך, אנו נרצה להיעזר בניסיונך ותבונתך".

אולם אחרי שהרכיב את הפאזל הקואליציוני, החלק הקשה עבור ראש הממשלה וחברי מפלגתו יהיה מחר, כאשר יזמן אליו אחד אחד את שרי הליכוד בממשלה הקודמת ואת חברי הכנסת, כדי להודיע להם מי יכהן כשר, כסגן שר או כיו"ר ועדה – ומי ייאלץ לכהן כחכפ"ש (חבר כנסת פשוט) במסגרת סיעת הליכוד.

השרים שמקומם מובטח הם משה (בוגי) יעלון שצפוי להתמנות לשר הביטחון; גדעון סער שיהיה שר  הפנים עם סמכויות מורחבות; גלעד ארדן – שר התקשורת והשר להגנת העורף. השר סילבן שלום הודיע בשיחות עם מקורביו כי ללא מתן השפעה משמעותית בממשלה, כמו חברות בקבינט, הוא לא ייכנס. שר האוצר היוצא, יובל שטייניץ, יהיה כנראה שר האנרגיה והמים; ישראל כץ יישאר במשרד התחבורה ולימור לבנת תמשיך לכהן כשרת התרבות והספורט

שרת המשפטים המיועדת, ציפי לבני, מתחה בשבת ביקורת על שני שותפיה הבכירים לקואליציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. בתוכנית "המטה", בערוץ 10, אמרה לבני: "חילוקי הדעות ביני לבין הבית היהודי מאוד עמוקים, לצערי הברית בין לפיד ובנט הכניסה את אותם גורמים לתוך הממשלה. אני מקווה שבנושא המדיני לפיד לא יאמץ את עמדות בנט.

לבני הוסיפה: "אני מצפה שבממשלה הזו, לפחות בנושא המדיני, נקבל תמיכה מיש עתיד והברית לא תוביל לחסימת נושאים מהותיים. זה לא הולך להיות קל, אני הולכת להילחם. יש נושאים שלפחות על פי הבנתי הם לא שותפים להם".

 ח"כ יצחק הרצוג, יו״ר סיעת העבודה: "הממשלה עליה הודיע נתניהו לנשיא הערב היא ממשלה שלראשיה אין כל אמון בין אחד למשנהו. הקואליציה הזו תהיה  ימנית-כלכלית  שראשיה מאמינים בשוק חופשי מוחלט, אשר תילחם  בעבודה  המאורגנת ותכביד יד כנגד מעמד הביניים והשכבות החלשות. זו תהיה ממשלה ימנית-מדינית שלא תהא מסוגלת להתניע מהלך מדיני אמיץ בגלל השיתוק הפנימי בתוכה מצד נפתלי בנט ושותפיו, שר החוץ המיועד ליברמן וסגנו זאב אלקין. מנגד, אנחנו נהווה את חוד החנית של אופוזיציה לוחמת שתיאבק ללא פשרות בכל הצבעה והצבעה ובלי לתת הנחות ונציע חלופות לעם ישראל בכלל הנושאים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן