Skip to content

ח"כ לשעבר מרינה סולודקין הלכה אמש לעולמה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הספיד אותה: "הייתה בה אכפתיות, יסודיות ואנושיות. חיבבתי והערכתי אותה עד מאוד והיא תחסר לכולנו"; יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ': "מרינה היתה אדם מבריק, עם השכלה כלכלית נרחבת, דעתנית, אמיצה וחרוצה. היינו חברות, ולא פעם התייעצתי אתה בעניינים פוליטיים וכלכליים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין הלכה לעולמה בגיל 60. סולודקין נמצאה ללא רוח חיים בחדר המלון שבו שהתה בלטביה במוצאי שבת. היא נסעה ללטביה לכנס בינלאומי על הפאשיזם.

מרינה סולודקין ז"ל (צילום: ויקיפדיה)
מרינה סולודקין ז"ל (צילום: ויקיפדיה)

רק אתמול פרסמה סולודקין פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, שבו שיתפה את הגולשים בטיסתה הצפויה לכנס בלטביה. "בעוד כמה שעות אמריא ללטביה על מנת להשתתף בכנס בהזמנת הוועדה הלטבית נגד פאשיזם. ב- 16 במרץ יעבור בלטביה מצעד של לטבים ששירתו ב"וואפן SS" בזמן הכיבוש במלחה"ע ה-2. אני אשתתף בדיון בשולחן עגול עם האיחוד האירופי וארגונים בינלאומיים כגון "עולם ללא נאציזם", חברי פרלמנט ואנשי ציבור ממדינות שונות.

"בתקופה האחרונה הנאו-נאציזם מרים את ראשו המכוער במזרח אירופה, במדינות פוסט-סובייטיות. חייבים להיות ערנים", כתבה חברת הכנסת לשעבר סולודקין.

סולודקין, עלתה לישראל בשנת 1991 והצטרפה למפלגת ישראל בעלייה בראשות נתן שרנסקי, כשבהמשך התמזגה המפלגה עם הליכוד. לאחר הקמת מפלגת קדימה, הצטרפה אליה סולודקין ונבחרה מטעמה לכנסת ה-17.

היא כיהנה במהלך השנים כיושבת ראש הוועדה לקידום מעמד האישה וכסגנית שר הקליטה. בין החוקים שיזמה סולודקין במהלך שנותיה בכנסת: תיקון לחוק הטבות לניצולי שואה נזקקים, חוק הזכות לעבודה בישיבה, תיקון לחוק הבטחת הכנסה ותיקון לחוק עבודת נשים המאפשר לנשים לצאת לחופשה ללא תשלום בתום חופשת הלידה, אם עבדו קודם לכן במשך 12 חודשים במקום עבודתן.

סולודקין, שהתגוררה באשקלון, הותירה אחריה בעל ושני בנים.

הפוסט האחרון של מרינה סולדקין
הפוסט האחרון של מרינה סולדקין

רה"מ בנימין נתניהו הביע צער עמוק על פטירתה של חברת הכנסת לשעבר מרינה סולודקין. "מרינה סולודקין היתה נציגת ציבור ערכית שאוזנה היתה תמיד קשבת לבעיות של אזרחי ישראל", אמר נתניהו. "בדרכה הצנועה והישרה היא דאגה לרווחת האזרחים ובמיוחד לטפל בבעיותיהם של העולים החדשים. הייתה בה אכפתיות, יסודיות ואנושיות. חיבבתי והערכתי אותה עד מאוד והיא תחסר לכולנו".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הביעה הערב צער עמוק על פטירתה של ח"כ לשעבר מרינה סולודקין. "מרינה היתה אדם מבריק, עם השכלה כלכלית נרחבת, דעתנית, אמיצה וחרוצה. היינו חברות, ולא פעם התייעצתי אתה בעניינים פוליטיים וכלכליים. העצות שלה היו החלטיות ומדוייקות. היה לה בראש מחשבון שידע לעבד את כל הפרמטרים להחלטה נכונה: מוסרי, פוליטי, פרגמטי.

"הובלנו יחד את המאבק בתוכנית ויסקונסין, וחוקקנו יחד חוקים", כתבה ח"כ יחימוביץ'. "טיפוס יוצא דופן עם לשון חריפה. היא תיעבה פוליטיקאים מושחתים ומניפולטורים וכנתה אותם בבוז 'שולרים' ע"ש שושלת רוסית של אנשי עסקים מפוקפקים. הציבור הישראלי הוותיק לא הכיר אותה באמת, אבל דוברי הרוסית ידעו להכיר בערכה. היא עזרה באופן אישי לאלפי אנשים והייתה פרטנרית נפלאה. עוד לא הספקתי להתאבל על כך שלא תכהן בכנסת הזאת. קבענו להיפגש בשבוע הבא,  ועכשיו בא המוות הלא צפוי שלה, ואני מאוד עצובה. הציבור בישראל הפסיד פרלמנטרית נהדרת שדלתה פתוחה ואזנה קשובה לכל מצוקה וסבל. יהי זכרה ברוך".

יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז: "הייתה לי הזכות להכיר ולעבוד לצידה של מרינה סולודקין. הכרתי אישה ישרת דרך, שהקדישה את חייה לעשייה למען הכלל, למען שוויון הזדמנויות וצדק חברתי. מרינה אהבה את מדינת ישראל ופעלה ככל יכולתה להפוך את הארץ הנפלאה הזו למקום טוב יותר, הוגן יותר וצודק יותר. יהי זכרה ברוך".

ח"כ אביגדור ליברמן: "

מרינה סולודקין, שעלתה לישראל בשנת 1991, היוותה דוגמא להשתלבות של העלייה מחבר העמים בחברה ישראלית. סולודקין חוותה על בשרה את הקשיים שעוברים עולים חדשים ולכן במשך השנים שלאחר מכן היא הייתה הנציגה הטבעית של העולים וידעה לייצגם מבחינה חברתית ואנושית.

"אפשר היה להתווכח עם דעותיה הפוליטיות של מרינה, אבל מסירותה המוחלטת לנושא העלייה, המחויבות שלה לפתרון הבעיות והעבודה העצומה שלה בכדי לספק סיוע קונקרטי לאנשים זכו ממני תמיד להתפעלות ולהערכה".

יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי: "אני מזועזע ממותה הפתאומי והטרגי של מרינה. לעולים מבריה"מ לא היה סנגור ומגן כה להוט וחסר פשרות כמו מרינה. אף בעיה של העולים לא הייתה קטנה עבורה, היא הייתה מוכנה להירתם לעזרה בכל שעות היממה – לפתור בעיות תעסוקה, להחזיר ילדים לאמהות חד הוריות, לעזור בענייני דיור, ולפעמים סתם לשבת ביחד, להקשיב, לנחם, לתת עצה טובה. אצל מרינה, העזרה לזולת היה הטעם לחיים. וכאשר היא לא יכלה לעזור יותר היא לא יכלה לחיות".

יו"ר מרצ זהבה גלאון: "במשך 7 השנים שבהם שימשתי כיו"ר הועדה לסחר בנשים, מרינה הייתה שם, כחברה מהמניין, שלא החמיצה אף ישיבה. ביחד נאבקנו וקידמנו חוקים למיגור התופעה המזוויעה של סחר בנשים בישראל. המאבק שלנו לא התמצה רק בשותפות בוועדה, הפכנו לחברות אישיות.

"מרינה סולודקין, זיכרונה לברכה, קשה להצמיד את צמד המילים הזה לאישה החכמה, המשכילה, המצחיקה ומלאת החיים הזו. כמי שהייתה עולה חדשה, מרינה הייתה מחויבת מעל לכל לעולים בישראל. היא נאבקה בחירוף נפש לשילובם של העולים בחברה הישראלית, ולזכויותיהן של קבוצות מוחלשות".

השר סילבן שלום: "קיבלתי בתדהמה את הידיעה על מותה הפתאומי של ח"כ ד"ר מרינה סולודקין. מרינה הייתה אחת מחברי הכנסת הנמרצים והפעילים ביותר במשכן. על שמה נרשמו חוקים רבים, אשר מעידים על דרכה ואמונותיה, שבהם התמידה בכל שנותיה במערכת הציבורית. היא תחסר לכולנו מאוד".

עמיר פרץ: "המום וכואב על מותה בטרם עת של חברת הכנסת מרינה סולודקין .פרלמנטרית חרוצה אשר באצילות הנפש שלה בחריפותה ובנחישותה קידמה נושאים חברתיים וכלכליים ללא חת .מרינה פעלה רבות למען העולים למען הנשים ועוד.מותה הפתאומי הפתיע אותי כמו רבים".

אופיר אקוניס: "מרינה סולדקין ז"ל. שותפה פוליטית, יריבה פוליטית. מעל הכל אישה מדהימה! חכמתה, חריצותה, מסירותה, אישיותה, דמותה – יחסרו לי מאוד. צר לי מעומק הלב על פטירתה בטרם עת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן