Skip to content

ברוב עצום וללא התנגדות – יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת

בנאומו הראשון כיו"ר הכנסת סיפר אדלשטיין בהתרגשות על מסעו האישי ואמר כי כאשר שוחרר ממחנה הכפייה בסיביר, שבו נכלא כאסיר ציון, לא ידע מהו התאריך העברי. רק באיחור גילה כי שוחרר בתאריך ה' באייר, שהוא התאריך של יום העצמאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עידן חדש בכנסת: אחרי שלוש קדנציות רצופות, שבהן כיהן ח"כ רובי ריבלין כיו"ר הכנסת, נבחר יולי אדלשטיין, בהצבעה שהתקיימה בתחילת ישיבת המליאה לכינון הממשלה, ליו"ר הכנסת ה-19.  בחבר הכנסת אדלשטיין תמכו 96 ח"כים, 8 נמנעו וח"כ אחד נכח אך לא הצביע. בין התומכים היה גם ח"כ ראובן (רובי) ריבלין.

אפס סובלנות לפרובוקציות. יולי אדשטיין (צילום: ציפי מנשה)
אפס סובלנות לפרובוקציות. יולי אדשטיין (צילום: ציפי מנשה)

היו"ר הנכנס ח"כ אדלשטיין הסביר כי לא הכין נאום מראש  וזאת משום  שהכרת התודה לה הוא זכה מקיר לקיר לא הייתה מובנת מאליה. עוד ציין אדלשטיין כי המכנה המשותף לו ולקודמיו בתפקיד הוא המסע הארוך שעברו עד לכהונתם, מ"בירא עמיקתא לאיגרא רמה". אדלשטיין  סיפר בהתרגשות  על מסעו האישי ואמר כי כאשר שוחרר ממחנה הכפייה בסיביר, שבו נכלא כאסיר ציון, לא ידע מהו התאריך העברי. רק באיחור גילה כי שוחרר בתאריך ה' באייר, שהוא התאריך של יום העצמאות.

יו"ר הכנסת החדש הודיע כי יגלה אפס סובלנות לפרובוקציות וכך גם ינחה את סגניו.

 עוד לפני בחירת היו"ר החדש, נשא יו"ר הכנסת בפועל, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר דברים לזכרה של ח"כ לשעבר מרינה סולודקין , שנפטרה בשבת : במשך למעלה מ 16 שנים הייתה ח"כ סולודקין לחלק בלתי נפרד מהכנסת. פעלה בנחרצות בעיקר למען האוכלוסייה הנחלשת. פעלה למען דיור ציבורי, ניצולי שואה וילדים במצוקה. אנושיות וחמלה היו מאפיינים בולטים שלה.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים לזכרה של סולודקין. "איבדנו חברת כנסת נפלאה, יוצאת דופן, מרינה סולודקין, שהייתה אישה קשובה לרחשי הלב ולמצוקות של האזרח, גם של העלייה ממדינות חבר העמים, אבל של אזרחים בכלל", אמר. "היה בה יושר מיוחד וישירות מיוחדת, היא תמיד הייתה ממוקדת בעניין ואני בטוח שכל חבריי וחברותיי כאן שהכירו אותה והוקירו אותה כמוני, הזדעזעו לשמוע על פטירתה בטרם עת. היא תחסר לנו, ואנו מייחלים שבבית המחוקקים שלנו יהיו עוד רבים-רבים כמו מרינה סולודקין ז"ל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן