Skip to content

חשד לרצח 300 מטופלים בבית חולים בברזיל

רופאה ואנשי צוותה חשודים ברצח המוני של חולים ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים ברזיל. בהקלטה נשמעה הרופאה אומרת: ""אני רוצה לנקות את היחידה לטיפול נמרץ. זה מעצבן אותי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
דה-סוזה - תפקידנו לתווך על המקפצה לעולם הבא
דה-סוזה - תפקידנו לתווך על המקפצה לעולם הבא

ה-BBC מדווח שדוקטור וירג'יניה סוארש דה-סוזה ושבעת עוזריה ביחידת הטיפול הנמרץ בבית חולים בברזיל, נאשמים ברצח שבעה מטופלים.

אחד מהחוקרים אמר לערוץ חדשות ברזילאי שעשרים מקרי מוות אחרים חשודים, ועוד 300 נחקרים.

דוקטור דה-סוזה, שנעצרה בפברואר ושוחררה בערבות בשבוע שעבר, ואנשי צוותה מכחישים את המיוחס להם. בינתיים התביעה מבקשת לאסור אותה שוב לנוכח החשד לתפקידה הראשי ברצח.

דה-סוזה – שהיא כנראה אלמנה בת 56 – עבדה בבית החולים האוונגלי בקוריטיבה שבדרום ברזיל. התביעה טוענת שהיא נתנה למטופלים תרופות מרפות שרירים לפני צמצום אספקת החמצן, וגרמה כך למותם החנק. עד כה היא הואשמה בשבעה מקרי רצח בנסיבות מחמירות. שלושה רופאים אחרים, שלוש אחיות ופיזיותרפיסט החשודים במילוי הוראותיה, נאשמים גם הם ברצח.

עתה נבדקים תיקי 1,700 מטופלים שמתו בבית החולים בשבע השנים האחרונות, ויותר מעשרים מהם נראים חשודים. דוקטור מריו לובאטו, החוקר הראשי מטעם משרד הבריאות הברזילאי, אמר לרשת הטלוויזיה "גלובו" ש-300 מקרי מוות נוספים נחקרים.

בינתיים פירסמה התביעה ציתותי טלפון שמהם עולה שהמניע למעשים היה רצונה של דה-סוזה לפנות מיטות בבית החולים. "אני רוצה לנקות את היחידה לטיפול נמרץ. זה מעצבן אותי," היא נשמעת אומרת באחת ההקלטות, "לרוע המזל, משימתנו היא תיווך על המקפצה לעולם הבא," היא הוסיפה.

פיזיותרפיסטים, דיאטנים, אחיות וטכנאים סיפרו על חשדותיהם שהרופאה מזרזת את מותם של חולים במצב קשה. דוקטור דה-סוזה מצדה, טוענת שמאשימיה חסרים את הידע הרפואי הנחוץ לשיפוט נכון של מקרי המוות. "עד מהרה נוכיח שמה שהתרחש ביחידה לטיפול נמרץ מוצדק על פי הספרות הרפואית," אמר עורך דינה, אליאס מאטר אסאד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן