Skip to content

לחימה עזה בדרום סוריה סמוך לגבולות ישראל וירדן

אתמול, שישי, השתלטו המורדים לטענתם על העיירה דאעל, הממוקמת על הכביש הראשי מדמשק לדרעה שעל גבול ירדן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר דיווח ארגון משמר זכויות האדם הסורי שהמורדים השתלטו על רצועת אדמה שאורכה כ-25 קילומטרים ממזרח למערב, לאורך גבול ירדן ועד גבול ישראל סוריה ברמת הגולן. מזרחה משם טוענים המורדים כי הם שולטים בשדות נפט סמוך לגבול עיראק. רשת אל-ערבייה מצטטת דיווח של ארגון המשמר ולפיו החריבו המורדים שלוש נקודות משמר בכניסה לעיירה לפני כניסתם אליה.

קרבות מתחוללים סמוך לגבול סוריה-ישראל
קרבות מתחוללים סמוך לגבול סוריה-ישראל

לדעאל, שאוכלוסייתה מונה 35,000, נודעת חשיבות נוספת מאחר שממנה יצאו כוחות משטר אסאד לתקוף מורדים בכל רחבי מחוז דרעה, וסביר שממנה יצאו מורדים לתקוף את בירת המחוז סמוך לגבול סוריה ירדן.

אתמול, שישי, נהרגו בסוריה לפחות 113 בני אדם – 43 אזרחים, 44 חיילים ו 26 מורדים. ביום חמישי הזהיר חבר פרלמנט מדרעה נאמן למשטר, ואליד אל-זוהבי, כי המורדים מתקדמים: "בכל הערים והכפרים במחוז דרעה, בעקבות נסיגת הצבא מעמדות רבות. אפשר שהם נסוגו מסיבות טקטיות, לא ידוע לנו. אבל בכל מקרה, טרוריסטים מחזית אל-נוסרה באו על מקומם". אל-נוסרה היא ארגון אסלאמי קיצוני ששורשיו בעיראק ומוגדר על ידי ארצות הברית כארגון טרור.

בינתיים, טיל סקאד פגע בעיירה חריטאן במחוז חאלב הצפוני, החריב כחמישים בתים, הרג ופצע אנשים רבים, רובם נשים וילדים. קרבות נמשכו גם ברובעי הבירה דמשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן