ג'ים מקנרני (Jim McNerney), נשיא ומנכ"ל בואינג, ביקש ביום חמישי שחלף מהרגולטורים בארה"ב להאיץ את החזרתו של מטוס בואינג 787 דרימליינר לשירות מסחרי, מאחר והוא בטוח שהתכנון החדש של סוללת המטוס הופך אותה לבטיחותית. "לחברת בואינג יש ביטחון מלא שסוללת הליתיום-יון המשודרגת תעבוד", אמר מקרני בהופעה בפני חברי הלשכה המסחרית של ארה"ב בוושינגטון. הוא לא מוכן היה לציין מתי צפוי המטוס לשוב ולטוס אבל ציין "במוקדם ולא במאוחר".
אירוע מתסכל
מקנרני סיפר, כי קרקוע המטוסים הוא "אירוע מתסכל" אבל הדגיש, כי הסוללה המשודרגת תעבוד. "בואינג מבצעת עתה טיסות ניסוי להוכחת בטיחות מערכת הסוללה, הכוללת תיבת פלדה חסינת אש והעומדת בפני פיצוץ".
הרגולטורים האמריקנים קרקעו בינואר השנה 50 מטוסי דריליינר, אחרי שסוללת הליתיום-יון עלתה באש בעת שהמטוס חנה בבוסטון וסוללה שנייה סבלה מחום יתר בעת טיסה ביפן, שגרם לנחיתת חירום של המטוס.
"פתרון שכל הצדדים מסכימים"
בשולי ועידת הלשכה המסחרית אמר פרד קרומר (Fred Cromer), נשיא חברת החכרת המטוסים הגדולה ILFC – International Lease Finance Corporation, שהזמינה 78 מטוסי בואינג 787, כי הוא חושב שהתקנת הסוללות המשודרגות יתנהל במהירות. "הרצון של ה-FAA הוא להחזיר את המטוסים במהירות האפשרית לאוויר. לבואינג ול-FAA יש שותפות טובה ושניהם פועלים כדי לוודא שהשדרוג הוא פתרון שכל הצדדים מסכימים שהוא הדבר הנכון לעשותו".
השדרוג
בשדרוג סוללת הליתיון-יון הגדילה בואינג את ההפרדה בין התאים של הסוללה, במטרה להפחית את הסכנות הפוטנציאליות הנובעות מחום, או התפשטות אש בתוך הסוללה; בנתה תאי סוללה נוקשים יותר, כדי למנוע את תזוזתם בתנאים מסויימים; הוסיפה חיישני חום משופרים והכניסה את הסוללה לתוך מבנה חסין אש.