Skip to content

כבל ליחימוביץ': את משליטה במפלגה דיקטטורה בדרך דמוקרטית

לקראת כינוס ועידת מפלגת העבודה ביום חמישי כתב ח"כ איתן כבל ליו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' כי תיקוני החוקה שהיא מציעה מהווים "הורדת מסך על מפלגת העבודה והפיכתה למפלגת שלי יחימוביץ'". לדבריו, היא מציעה תיקונים אשר התנגדה אליהם בעצמה בתקופת ברק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת כינוס ועידת מפלגת העבודה מחר, לראשונה מאז הבחירות, שלח הבוקר (ד') ח"כ איתן כבל מכתב חריף ליו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' ובו טען כי התיקונים המוצעים בחוקת המפלגה נועדו לבצר את מעמדה ולהקנות לה סמכויות חסרות תקדים. "מקריאת השינויים המוצעים עולה כי אין מדובר בתיקונים קלים אלא בחוקה חדשה דה פקטו. החוקה החדשה שאת מבקשת להעביר היא הורדת מסך על מפלגת העבודה והפיכתה למפלגת שלי יחימוביץ'".

אותה הגברת בשינוי אדרת. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
"לא עברנו את כל המאבק הקשה מול ברק בשביל שנקבל בסוף את אותה הגברת בשינוי אדרת". כבל (צילום: דן בר דוב)

לדבריו, על הוועידה לדון בכישלון המפלגה בבחירות, בסיבות שהביאו אליו וביצירת אלטרנטיבה שלטונית ולא בפרוצדורות מפלגתיות. "במקום הדיון המהותי והחשוב המתבקש, את מבקשת להעביר שורה של שינויים בחוקת המפלגה ובתקנוניה, שמטרתן אחת: הקניית כח נוסף ליו"ר המפלגה וביצור מעמדו. אין זו אלא השלטת דיקטטורה בשיטות דמוקרטיות".

כבל מוסיף כי "בכל שנותיי במפלגה איני זוכר דריסה כה גסה של כל ערך דמוקרטי והפיכת מוסדות המפלגה לחצרות של אומרי הן. איננו מתגעגעים לברק ולשיטותיו, אבל לא עברנו את כל המאבק הקשה מולו רק בשביל שנקבל בסוף את אותה הגברת בשינוי אדרת".

כבל טוען כי השינויים שמציעה יחימוביץ' בחוקה הם אותם שינויים אליהם התנגדה בתקופתו של אהוד ברק: "גיליתי רצף בלתי נתפש של הצעות לא דמוקרטיות שהנך מבקשת להביא בפני הוועידה, אשר רבות מהן הינן החלטות אשר התנגדת אליהן בתוקף שעה שברק ניסה לקדמן ובמקרים רבים, אף הרחקת לכת באופן משמעותי מחוקת ברק הסופית בכל הקשור לפגיעה בחייה הדמוקרטים של המפלגה.

"קצרה היריעה מלפרט את כל ההסתייגויות שהגשת נגד חוקת ברק, אך כשמציבים אותן אל מול מעשייך היום מעלה הדבר ריח חריף של מוסר כפול. צר לי על כך שאינך עומדת בסטנדרטים שהצבת לאחרים", כותב כבל.

לסיום מציע כבל ליחימוביץ' לדחות את הדיון בחוקה החדשה על מנת לקיים דיון מעמיק בה במוסדות המפלגה. המכתב נשלח גם לחברי סיעת העבודה בכנסת ולחברי ועידת מפלגת העבודה ואליו צורפו ההסתייגות שהגישה יחימוביץ' כנגד חוקת ברק.

1 Comment

  1. יפה
    4 באפריל 2013 @ 1:52

    גילוי נאות: כבל היה וכנראה נשאר איש של עמיר פרץ , סוג של סוס טרויאני בתוך מפלגת העבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן