Skip to content

לאסור על בנק Ex-Im לממן חברות תעופה שאינן אמריקניות

כך מבקשת חברת דלתא איירליינס בתביעה שהגישה היום לבית המשפט הפדראלי בוושינגטון, בטענה לפגיעה בעסקים אמריקנים. במרץ אישר הבנק מימון לאל על בסכום של 190 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בואינג 737-900. מתנגדים למתן מימון לחברות זרות בטענה לפגיעה בתעשייה האמריקנית. צילום: בואינג
בואינג 737-900. מתנגדים למתן מימון לחברות זרות בטענה לפגיעה בתעשייה האמריקנית. צילום: בואינג

דלתא איירליינס הגישה היום תביעה לבית משפט פדראלי בוושינגטון, ובה בקשה לאסור על בנק יבוא ויצוא (Ex-Im – Exsport-Import) לממן חברות תעופה שאינן אמריקניות, הרוכשות מטוסים מחברת בואינג, בטענה לפגיעה בעסקים אמריקנים, שלא נבדקה כראוי. בנק זה אישר בחודש שעבר מימון לאל על בסכום של יותר מ-190 מיליון דולר לרכישת מטוסי בואינג 737-900ER.

בתביעה שהוגשה היום לבית המשפט הפדראלי בוושינגטון, דרשה דלתא לעצור את המימונים שנתן הבנק, בסכום של יותר מ-100 מיליון דולר לחברות אמירייטס איירליינס, לוט איירליינס, איתחאד איירווייס, לאטשם איירליינס וקוריאן איירליינס. בתביעה נטען, כי על ידי אישור המימונים הפר הבנק את החוק "ללא התחשבות בהערות של מגישת התביעה ובהשפעות השליליות שיש בכך על התעשייה והתעסוקה האמריקנית".

"היות ובנק יבוא ויצוא נתן מימונים נוחים לחברות התעופה הזרות, המורידים את עלות ההון שלהן, הן יכולות להחזיר את השקעתן במטוסים החדשים מהר יותר, או להוריד את מחירי הכרטיסים בקווים המתחרים, בלי שתהיה לכך השפעה רעה יחסית על תשלומי ההחזרים של השקעותיהן", מסרה דלתא בתביעתה, שאליה הצטרפו הוואיין איירליינס ואיגוד הטייסים האמריקני.

מימון אל על

בחודש מרץ השנה אישר הבנק ליצוא והיבוא מימון של יותר מ-190 מיליון דולר כדי לתמוך ביצוא של מטוסי חברת בואינג 737-900ER לאל על. לדברי בואינג, עסקה זו תסייע לבואינג לקיים יותר מ-1,300 מקומות עבודה אמריקנים. בשלב זה לא הוגשה תביעה לבית המשפט הפדראלי לאסור את המימון הזה.

התביעה שהוגשה היום היא השלישית שהוגשה נגד הבנק על ידי חברות תעופה אמריקניות, לאסור מתן מימונים לחברות תעופה שאינן אמריקניות. שופט פדראלי בוושינגטון אמור עתה לשקול את טענתה של דלתא, ביחס לתקנות והנחיות ההליכים הכלכליים, אשר אמורים להיכנס החודש לתוקף בבנק.

ממתינים לפסיקת בית המשפט

קבוצת הטייסים ממתינה לפסיקת בית המשפט לערעורים על תביעה, שהוגשה בחודש נובמבר 2011, בטענה שהבנק לא ביקש הערות מהציבור, או שקל את ההשפעה על ענף התעופה בארה"ב, לפני שאישר מתן מימון בסכום של 1.3 מיליארד דולר ומתן התחייבויות ראשוניות, בסכום של 2.1 מיליארד דולר, לתמיכה במכירה של 30 מטוסי בואינג לחברת אייר אינדיה ממובאי.

פיל קוגן (Phil Cogan) דובר הבנק אמר, כי לא ידוע לו על התביעה ולכן הוא לא יכול להגיב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן