Skip to content

יש תקווה לרכב החשמלי

למרות הקשיים הרבים עמם מתמודדת חברת בטר פלייס, טסלה ממשיכה למכור 500 כלי רכב בשבוע וגם בסין מתכוננים לרכב לא מזהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טלסה S
טלסה S

חברת TESLA מקליפורניה עולה על דרך המלך עם דגם S המשפחתי החשמלי אחרי מסירת יותר מ-3,000 מכוניות בקליפורניה בלבד. לדברי היצרנית הירוקה מקליפורניה, קצב מסירת TESLA S הגיע בשבועות האחרונים לכדי… 500 בשבוע. כמו כן ציינה טסלה כי כלי הרכב שלה נסעו יותר מ-20 מיליון ק"מ נקיים מזיהום אוויר וללא פליטת פחמן דו-חמצני.

חבלי הלידה של טסלה היו מימון וקשיי יצור, שהם חבלי לידה של כל עסק חדש, אולם תעשיית הרכב הקונבנציונלית הערימה על החברה קשיים בפתיחת סוכנויות מכירה של הרכב, וגם על כך הצליחה החברה להתגבר ולפתוח רשת של חנויות מכירה לרכב הירוק והסקסי.

רשת תחנות טעינה מהירה מתפתחת ונפרשת הרחבי קליפוניה ובכך מגדילה את טווח הנסיעה של לקוחות החברה.

טסלה מתכוונת להכנס לשוק האירופאי החשוב ע"י פתיחת מפעל להרכבת הרכב בהולנד. בשלב זה נשלחו 40 מכוניות מדגם S לבדיקות רישוי ובחינה במדינות אירופה, אולם גם דגמי טסלה נוספים מיועדים לשוק האירופאי. אסיה גם נמצאת על מפת הכיבושים העתידיים של טסלה ובעיקר סין ויפן.

במקביל להתפתחות הרכב החשמלי בארה"ב, התעורררו ארגוני בטיחות הרכב בארה"ב והעלו דרישה לצייד רכבים חשמליים במחולל רעש המדמה רעש מנוע, המוכר לכל הולך רגל, כאמצעי בטיחות והתראה להולכי הרגל על היות כלי רכב בסביבה. נכון לשעה זו, סוכנות בטיחות הרכב האמריקנית דורשת שכלי רכב חשמליים יצוידו החל מספטמבר 2014 באמצעי התראה קולי.

כך נשמע רכב חשמלי ללא התרעה קולית:

כך ישמע קולה של חשמלית קטנה בשעת נסיעה:

בעוד בארה"ב ואירופה תעשיית הרכב החשמלי מצפה לעתיד ורוד, בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, תעשיית הרכב החשמלי על סף קריסה.

ממשלת סין מאמינה בעתיד הרכב החשמלי, ביחוד נוכח הזיהום אוויר הכבד בו שרויות רבות מערי סין עקב עלייה מטאורית בשימוש בכלי רכב מזהמי אוויר וצפיפות בכבישים שגורמת לכלי רכב לעמוד שעות בפקקי תנועה ולפלוט מזהמים.

הממשל המרכזי של סין החליט על סיבסוד מכוניות חשמליות שיימכרו ב-25 מערי סין. בשנת 2010 הוצגה תוכנית סובסידיה לרכב חשמלי אולם ב-2012 הופסק המימון לתוכנית. תודות לתכנית זו נמכר דגם חשמלי סיני של Roewe E50 במחיר נמוך בכ- 16,000$ מהמחיר הריאלי של הרכב.

לדברי מומחים לשוק הסיני, תכנית הסובסידיות נכשלה עד כה עקב אי ישומה ברמת הערים, למרות החלטת הממשל המרכזי וכן עקב מחסור בעמדות טעינה.

הממשל האמריקני החליט גם הוא לתמוך התעשיית רכב ירוק והגיש לקונגרס בקשה להקצות שני מיליארד דולר למחקר ופיתוח של טכנולוגיות רכב ירוקות ולא מזהמות.

1 Comment

  1. מוטי
    25 באפריל 2014 @ 20:26

    יש בימינו אפשרות גם לעשות הסבה לרכבים לחשמליים

    מרכז הגאדג'טים שהוא גאדג'ט בפני עצמו, מוכן לפיתוח של טכנולוגיות חדשות והצוות
    ישמח ליצור קשר עם מומחים על מנת ליצור את הרכב החשמלי הבא על מנת שנגיע למצב של אפס זיהום אוויר

    ללא שימוש בדלק יש גאדג'ט אשר יוכל לבצע הסבה מלאה של הרכב לחשמלי ובכך לחסוך המון כסף ללקוח

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן