Skip to content

יעל אנדורן מונתה מנכ"לית משרד האוצר

עבדה בעבר במשרד האוצר במשך כ-10 שנים, בתפקידה האחרון במשרד שימשה בתפקיד המשנה לממונה על אגף התקציבים. ניהלה את "עמיתים", בהיקף נכסים של כ-160 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

יעל אנדורן בתמונה בערוץ 2 שחשף לראשונה את דבר מינויה הבכיר
יעל אנדורן בתמונה בערוץ 2 שחשף לראשונה את דבר מינויה הבכיר

שר האוצר יאיר לפיד החליט למנות את יעל אנדורן למנכ"לית משרד האוצר, שתהיה בכך האישה הראשונה שתשמש בתפקיד הבכיר ביותר במשרד האוצר. לפיד, שהצהיר בתקופת הבחירות כי הוא תומך בקידום נשים ושברשימתו לכנסת שובצו שמונה נשים, מיישם גם במינוי זה את התייחסותו לנושא.

מעבר לכך, יעל אנדורן, בת 42, היא כלכלנית ומנהלת עסקים מוערכת, שעבדה במשרד האוצר במשך כ-10 שנים, בתפקידים בכירים שונים. בתפקידיה האחרונים במשרד שימשה במשך ארבע שנים בתפקיד סגן ראש אגף התקציבים ובמשך שנתיים בתפקיד משנה ראש אגף התקציבים.

תפקיד מנכ"ל משרד האוצר, שהוא תפקיד משרת אמון של שר האוצר, שונה משאר המנכ"לים של המשרדים הממשלתיים, בגלל שכל ראשי האגפים באוצר, נהנים ממעמד שווה למנכ"ל ואף מקבלים את אותו השכר. אבל, כשמדובר בקביעת אסטרטגיות חדשות במשרד, כפי שהשר לפיד מתכוון לבצע, ובדרך לחיסול הגירעון, יש לתפקיד מנכ"ל המשרד חשיבות ממדרגה ראשונה. הערכות הן שלאנדורן תהיה תמיכה מבכירי האוצר והיכרותה את המשרד ואת משרדי הממשלה, יקלו עליה לבצע את תפקידה.

אנדורן תחליף את דורון כהן, מנכ"ל משרד האוצר הנוכחי, שלפני כן שימש ממונה על רשות החברות הממשלתיות.

בשנת 2005, לאחר פרישתה ממשרד האוצר מונתה למנכ"לית "עמיתים", במקומו של עו"ד ירון ארבל. במסגרת תפקידה זה טיפלה במיזוג שמונה הקרנות ההסתדרותיות הגירעוניות, שפעלו בנפרד לקבוצת "עמיתים", שבהם כ-160 אלף עמיתים פעילים והן שילמו פנסיה לכ-250 אלף גמלאים. היקף הנכסים המנוהלים של עמיתים הוא כ-160 מיליארד שקל.

לפני שנתיים סיימה את תפקידה ב"עמיתים" והצטרפה לדירקטוריון חברת אל על. בראשית 2012 הצטרפה כשותפה לקרן האשראי להיי-טק פלנוס מקבוצת ויולה. הקרן עוסקת במתן אשראי לחברות טכנולוגיה ולחברות תעשייתיות.

יעל אנדורן היא בעלת תואר בוגר בכלכלה ותואר בוגר במינהל עסקים של האוניברסיטה העברית בירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן