Skip to content

הפגנה ראשונה מול ביתו של שר האוצר

פעילי מחאה חברתית מתכננים להפגין הערב מול ביתו של לפיד ברמת אביב. "אנחנו שואלים אותו איפה הכסף ומסבירים לו שהוא לא אצלנו, הוא בידי הטייקונים, החברות ובעלי השכר הגבוה במשק", אומר משה כהן, מפעילי ה"לא נחמדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחאת אביב 2013: הערב, מוצאי שבת, מתכננים פעילי מחאה חברתית לכנס עצרת מחאה מול בית שר האוצר הטרי, יאיר לפיד. מארגני העצרת, קבוצת "הלא נחמדים" (פעילי שכונות מרחבי הארץ), וה"מעברה" (פעילים ירושלמים), טוענים כי שר האוצר מתחיל את תפקידו בהכנסת "עז" דווקא נגד השכבות החלשות.

karoz
כרזת ההפגנה מול בית לפיד

"נמאס לנו שמשתמשים בנו לתחלואי המשק", אומר משה כהן, מפעילי ה"לא נחמדים". "ראשית מודיע האדון לפיד כי יקצץ בקצבאות ילדים, קצבאות ביטוח לאומי, ועוד. הוא הבטיח שלא יפגע במעמד הביניים. מי זה מעמד הביניים הזה? אלו שמרוויחים 20 או 30 אלף שקל לחודש? בהם הוא לא יפגע? ובמרבית הציבור בעצם הוא המעמד החלש כן?".

– אולי הוא בעצם משתמש בכם בתור ה"עז" שיוציאה מהרכב לפני הנסיעה?

"זהו העניין. נמאס לנו שמשתמשים בנו בתור עזים, בתור אלו שניתן לרכוב על גבם. אנו באים לומר לו 'לא עוד'. מספיק. אנחנו לא מוכנים שירכבו לנו על הגב".

– והמשטרה אישרה את ההפגנה?

"במשטרה תשאלו אותי השבוע בעניין. אנחנו 15 איש שמגיעים למחות. לכך לא נדרש רישיון. אם מגיעים אנשים נוספים? על כך אין לי שליטה".

– מה המסר שלכם ללפיד?

"אנחנו שואלים אותו איפה הכסף? ומסבירים לו – לא אצלנו. הוא בידי הטייקונים והחברות, ואצל אלו שמביאים עשרות אלפי שקלים הביתה. הוא לא אצלנו ויותר לא נהיה פראיירים של אף אחד".

moshe
משה כהן, "הלא נחמדים" (צילום: דף הפייסבוק)

לאחרונה גועשות הרשתות החברתיות. פעילי מחאה מקבוצות מחאה שונות שמאז קיץ 2010 החלו להתארגן לצורכי מחאה, קוראים לחבריהם לא להמתין לגזרות הכלכליות ולצאת אל המרחב הציבורי, אל הרחוב ולהפגין. במשטרת ישראל, למודי ניסיון של שלוש שנים, עוקבים בזהירות אחרי המתרחש ולומדים את המתרחש. בתי המשפט, שבהם נערכו לא מזמן משפטים של פעילים שונים, שבהם הם הואשמו בהפרעה לסדר ציבורי, הכשלות שוטר במילוי תפקידו וכדומה, רמזו לפרקליטות כי כדאי לרדת מעץ הזה ואפשרו לתביעה ולפרקליטי המושמים להגיע להסדרים מחוץ לכותלי בתי המשפט. הדיונים הידועים ביניהם, התביעה נגד דפני ליף, וזו נגד נגד משה כהן, יתבררו בימים הקרובים בבית משפט השלום בתל אביב.

על פי הרישום ב"איוונט" שפתחו פעילים להפגנה מול ביתו של לפיד, צפויים להגיע מאות פעילים מקרית שמונה ועד באר שבע בדרום. מבט בלוח ההיסעים מעלה כי הוא מורכב גם מפעילים קריית שמונה, טבריה, נהריה, חיפה, בצפון ואילת, באר שבע בדרום.

2 Comments

  1. נסים גבאי
    6 באפריל 2013 @ 14:36

    "הלא נחמדים", אתם אשמים ישירים לתוצאת הבחירות ולז… שיכניסו לכם בהמשך לכל הח… שאכלתם עד היום.
    גילוי נאות: גם אני "לא נחמד".
    למה?
    כי לפני הבחירות האחרונות תפסתם תחת ו/או דאווין ו/או פיק ברכיים, ונתתם לסלב שתפסו מיקרופון ומצלמה (שמולי ושפיר), ואפילו הסכמתם למתג את הנוכל הטיפש והנהנתן לפיד כנציג המחאה במפלגה טייקונית – ואיפשרתם להם להכנס לכנסת כאילו לייצגנו.
    איך אני יודע את זה כל כך טוב?
    כי אישית כיתתי רגליי וצמיגי מכוניתי למפגשים מתכנני הקמת זה… וזה… וזה… ואחרי שכולם הסבירו כמה זה קשה… לא קרה דבר.
    "לא נחמדים", שפנים, ועכשיו בכיינים.
    אני יודע שאין לכם את זה… ולכן באתי לעזור.
    לא קיבלתם…
    הצעתי הצעות קונקרטיות.
    פחדתם…
    אז על מה בדיוק תלינו היום בערב מול ביתו של המיליונר לפיד, הנוכל הפוליטי החדש, והמחובר לכל המי ומי שאנחנו "הלא נחמדים" יורקים עליהם מבוקר עד ליל?

    • בעל המחשבות
      6 באפריל 2013 @ 21:39

      גבאי אתה מה זה צודק.שיאכלו עכשיו כולם את הבולשיט שהאכיל אותם האפס הזה שעלה לגדולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן