Skip to content

ח"כ בר-לב: נראה שהמדיניות של נתניהו היא להיגרר

ח"כ בר-לב על רקע המציאות הביטחונית ובואו של מזכיר המדינה האמריקני קרי מחר לאזור: "המציאות הביטחונית של ישראל השתפרה בשנים האחרונות, על ממשלת ישראל לנצל זאת וליזום ולא לחכות לנשיא ארצות הברית או להתמוטטותו של המשטר הסורי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ עמר בר- לב ציין היום באירוע שבתרבות בכפר סבא בהנחיית רינה מצליח, כי מצבה הביטחוני של ישראל השתפר גם ביחס לשנותיה הראשונות וגם ביחס לשנים האחרונות. בר לב מתח ביקורת על ממשלת נתניהו ועל ראש הממשלה שאינם מנצלים זאת כדי לנקוט יוזמה, ונתן כדוגמה את העובדה שנתניהו חיכה לביקורו של נשיא ארצות הברית אובמה ולהתמוטטות המשטר הסורי כדי לחדש את היחסים עם טורקיה.

ח"כ עמר בר לב (צילום: ציפי מנשה)
לנקוט יוזמה. ח"כ עמר בר-לב (צילום: ציפי מנשה)

בנוגע למשא ומתן הפלסטיני והמציאות המזרח תיכונית ציין בר לב כי "דברים קורים כל הזמן. אני לא חושב שמישהו יודע מה יקרה בעתיד במעגל החיצוני. לפני פחות משלושים שנים, ברית המועצות התמוטטה בתוך חודש במהלך שאף אחד לא צפה, ואם לפני שמונה שנים הייתי מספר שיהיה בארצות הברית נשיא שחור, אף אחד לא היה מעלה זאת על דעתו. ראינו מה האינטרנט והפייסבוק עושים במצרים וסוריה. אין לנו שום שליטה על העתיד סביבנו, ולכן השאלה שצריכה להעסיק אותנו היא האם אנחנו נגררים לתוך המציאות או משנים את המציאות, ולצערי זה נראה שהמדיניות של נתניהו היא להיגרר. מדיניות של שב ואל תעשה, עד שמשהו קורה. כך היה גם במבצע עמוד ענן שעד אליו שמענו מהממשלה מדוע לא ניתן לדבר עם מורסי, ובמבצע עצמו גילינו שמורסי הוא בעל ברית אסטרטגי שלנו".

על המתרחש במפלגת העבודה אמר בר-לב כי היום ברור שחוסר ההבלטה של הנושא המדיני בזמן הבחירות היה טעות, וכי גם יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ מודה בכך. עם זאת, ציין בר-לב כי כחלק מהפקת הלקחים עובדים במפלגה בימים אלו על כינוס ועידה מדינית שתתקיים בחודשים הקרובים, במטרה ליצור ולהחזיר את השיח ואת ההובלה של מפלגת העבודה בנושא".

בר-לב אמר על הסערה בוועידת המפלגה שהתקיימה ביום חמישי, כי מלבד החוויה ברור כי "בפוליטיקה יש הרבה יצרים וכי ייתכן שחלק גדול מהבעיה של פוליטיקאים היא חוסר היכולת שלהם להשתלט עליהם. הדבר בא לידי ביטוי ברגעי לחץ ומשבר וגורם לאנשים לאבד את העשתונות וחבל שכך".

בר לב התייחס גם ליום השואה המתקרב והמציאות בחברה הישראלית, וחשף בסיפור אישי כי קרוב לשנה מיום הגיעו של אביו, הרמטכ"ל והשר לשעבר רא"ל חיים בר לב ז"ל, הוא גילה כי שותפו לחדר החביא את המכתבים ממשפחתו כמעשה קונדס. "אז זה היה מעשה קונדס של קיבוצניק לעולה. היום התופעות האלו ממשיכות ומתעצמות במה שאנחנו שומעים סביבנו. התרבות הישראלית שסוגדת להצלחה, לחוזק ולנושאים חומריים, נוטשת את הנושאים החינוכיים והערכיים ואפשר לראות זאת בכל החתכים. התמונה המתקבלת היא חמורה הרבה יותר מההצצה לה אנו נחשפים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן