Skip to content

דנינו לשוטרים: "לעולם לא נרשה גילויי גזענות ושנאת חינם"

משטרת ישראל ציינה את יום השואה בארץ ובפולין. לפולין יצאו 180 שוטרים במסגרת "עדים במדים", ובארץ השתתפו בכירי במשטרה בטכס שנערך ביד ושם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל ציינה היום את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשורה של טקסים ואירועים מיוחדים. הטקסים השנה עמדו בסימן 70 שנה להתקוממות גטו ורשה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, השתתף בטקס הממלכתי שנערך במוזיאון 'יד ושם בירושלים'.

בטקס השתתפו גם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס. המפכ"ל הניח זר לזכר הנספים בשם משטרת ישראל.

במקביל התקיים טקס במטה הארצי בירושלים, בהשתתפות ראש אגף תכנון וארגון ניצב דניאל חן, ראש אגף משאבי אנוש ניצב ירון בארי, ראש אגף מבצעים ניצב ניסים מור, שוטרים וכן ניצולי שואה שכיבדו את הטקס בנוכחותם.

משלחת המשטרה בפולין (צילום: משטרת ישראל)
משלחת המשטרה בפולין (צילום: משטרת ישראל)
המפכ"ל מניח זר ביד ושם (צילום: דובר המשטרה)
המפכ"ל מניח זר ביד ושם (צילום: דובר המשטרה)

בפולין נמצאים 180 שוטרים ושוטרות במסדרת המסע "עדים במדים", בראשות סגן המפכ"ל ניצב ישראל יצחק. המשלחת לקחה חלק בטקס משותף בו השתתפו מרבית המשלחות הישראליות שהגיעו לפולין,  וחבריה צעדו במצעד החיים. מפקד קורס פו"מ (פיקוד ומטה), ניצב משנה עמיחי אשד, שחניכיו נוטלים חלק במסע, שיתף את חברי המשלחת בחוויותיו האישיות כבן לניצולי שואה והדגיש בנאומו כי הרוע הוא אך ורק בחירה של בני אדם, ותפקידנו למנוע את התפשטותו בעולם. את הדברים אמר אשד בטקס מיוחד שנערך ביער לופוחובה, בו נרצחו יהודי העיירה טיקטין.

באגרת ששלח דנינו לשוטרי המשטרה ציין כי "דור משנן לדור משום שכוחנו הוא בזיכרון. לא בכדי מוטל עלינו הציווי 'זכור את אשר עשה לך עמלק' (דברים כ"ה, י"ז) – זוהי הערובה לכך שלעולם לא נהיה עוד נטולי מגן, לעולם לא נסמוך על הגנתו של אחר. לעולם לא נרשה גילויי גזענות ושנאת חינם, כפי שלא נרשה פגיעה במיעוט, בחלש, בקשיש. לא במדינה שקמה במלחמה נואשת להשיב את כבוד האדם והעם שחולל".

רפ"ק חיה פריד (צילום: משטרת ישראל)
סיפרה את סיפורו של האב. רפ"ק חיה פריד (צילום: משטרת ישראל)

בפיקוד הצפון סיפרה רב פקד חיה פריד על אביה ניצול השואה, ואמרה: אבא שלי ניצל. לולא כן לא הייתי כאן היום כדי לספר את סיפורו. הוא ניצל לא מעט בעזרת ניסים ששמרו עליו גם בעת מפגשים הזויים עם אנשי ס.ס. שבדיעבד עזרו לו".

1 Comment

  1. טוביה קפלן
    14 בנובמבר 2013 @ 20:16

    בבקשה מספיק עם הצדקנות.

    אבא שלה לא ניצל בזכות ניסים כפי שהיא לא ילדה את 2 ילדיה בניסים.

    הנס היחידי הוא שבכלל לקחו את הבכיינית הזו כדוגמא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן