Skip to content

קריאה להסיט תקציבים לכבישים לפיתוח תחבורה ציבורית

"לישראל כץ יש אובססיה לגזור סרטים, והוא הזניח את תשתיות התחבורה הציבורית בישראל. הציבור מצפה מיאיר לפיד להתנות את התקציבים בקידום תחבורה ציבורית לפריפריה ולערים הגדולות", נמסר בבהודעה של "15 דקות – ארגון צרכני התחבורה הציבורית" בתגובה למסיבת העיתונאים של שר התחבורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גיל יעקב מנכ"ל 15 דקות – ארגון צרכני התחבורה הציבורית אמר בתגובה למסיבת העיתונאים של שר התחבורה ישראל כץ: "ההתעקשות של שר התחבורה על פרויקטים גרנדיוזיים, שנועדו לשמר את השימוש ברכב הפרטי, הם חלק מהאובססיה של ישראל כץ לגזור סרטים. ישראל כץ לא מכיר את מצוקות הציבור שתקוע בפקקים בדרך לעבודה בערים הגדולות".

שר התחבורה ישראל כץ (צילום דני בר)

בהודעה שפירסם ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות" מציין מנכ"ל הארגון, כי

"הציבור מאס בפקקים, ומצפה מיאיר לפיד להתנות את מתן התקציבים לישראל כץ בקידום פרויקטים של תחבורה ציבורית לערים הגדולות, שיראו תוצאות בטווח הקרוב. הגיע הזמן להלחם בהשקעות המוגזמות בתשתיות כבישים, שמגדילות את התלות של מעמד הביניים ברכב הפרטי וגובה מחיר כלכלי מכולם".

עוד מציין יעקב, כי "ההשקעה בתחבורה ציבורית בארץ נמוכה בעשרות אחוזים מההשקעה במדינות המערב, ודומה להשקעה במדינות עולם שלישי. זוהי הוכחה לאוזלת ידו של ישראל כץ בארבע השנים האחרונות ולחוסר הרגישות החברתית שלו. השקעה גדולה יותר בתחבורה ציבורית תחסוך הון עתק למשק ולציבור, תחסוך זמן יקר למי שתקוע בפקקים.

"זה הזמן להשקיע בפתרונות אמיתיים ולא יקרים, שיוציאו את ריקי כהן של לפיד או גברת ליבוביץ' של כץ מהפקק, כמו נתיבי תחבורה ציבורית, הוספה משמעותית של אוטובוסים, עלייה מהירה מכל הדלתות לאוטובוסים, מידע בתחנות, והשקעה במערכות הסעת המונים. גם את החיבור של הפריפריה למרכז אפשר וצריך לעשות באמצעות הגדלה משמעותית של תדירות האוטובוסים כבר היום, ולא לחכות לרכבות רפאים שיפעלו בעוד 10 שנים ויעלו מליארדים למשק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן