Skip to content

ביהמ"ש שחרר ממעצר ללא תנאי נשים שהתפללו עטופות טליתות

חמש נשים הגיעו הבוקר עם חברותיהן להתפלל כשהן עטופות בטלית. מספר חרדים וחרדיות תקפו אותן והמשטרה נאלצה לחצוץ בין הניצים ועצרה את הנשים וגם גבר חרדי שחטף מהן ספר ושרפו. השופטת שצפתה בסרטון שהוצג בפניה על ידי המשטרה החליטה שהן לא יזמו פרובוקציה: "מצאתי כי לא נתקיים כל יסוד למעצרן של המשיבות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית משפט השלום בירושלים, שרון לארי בבלי, שחררה היום ממעצר וללא תנאים מגבילים חמש נשים שנעצרו הבוקר (חמישי), על שום שהתפללו ברחבת הכותל המערבי בבירה כשהן עטופות טלית. התובע המשטרתי, רפ"ק יובל זיזי, ביקש מבית המשפט "לבצע הרחקה ממוקדת ל-90 יום" והוסיף כי המשטרה לא מבקשת הרחקה גורפת, אלא לשלוש תפילות ראש חודש הבאות… וזאת על מנת להשקיט את הרוחות, ולהרחיק את אותן נשים שמבצעות פרובוקציות במקום".

על פי תיאור המשטרה הגיעו הבוקר "עשרות נשים, כשבתוכן חמש הנשים, לתפילת הנשים תוך שהן עטופות בטליתות. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים לאור המתיחות האחרונה בנושא". במשטרה טענו כי זה חודשים מגיעות נשות הכותל לרחבת הכותל, מניחות תפילין ומתפללות בקול, וזאת בניגוד  להחלטת בג"ץ. "בחודשיים האחרונים אנו נמנעים מלבצע מעצרים ועיכובים", טענה המשטרה, "אך ככל שעוברים החודשים התפילות נעשות מתוחות יותר  ויותר והדבר גורם להפרת הסדר במקום ולהלהטת הרוחות". התובע המשטרתי ציין כי נעצר גם גבר חרדי, שחטף ספר מידי המתפללות ושרפו.

נשות הכותל בתפילה (צילום: תניא הופמן, יוטיוב)
נשות הכותל בתפילה (צילום: תניא הופמן, יוטיוב - המצולמות אינן קשורות לאירועים המתוארים בידיעה)

"לאחר ששמעתי את הצדדים, עיינתי בחומר הראיות ועיינתי בחטף בסרטון אתו הציג נציג המשטרה. פסקה השופטת, "מצאתי כי לא נתקיים כל יסוד למעצרן של המשיבות. הפרת הסדר במקום, ככל שהייתה כזו, לא הייתה הפרת סדר מטעמן של המשיבות". השופטת הוסיפה כי הנשים הותקפו וציינה כי בסרטון נראית גם אישה חרדית ש"עומדת במפגיע עם גבה אליהן כשהיא נושאת מטריה שעליה כתובות נאצה כלפי נשות הכותל".

"בנסיבות אלה, הרי לא נשות הכותל הן שהחלו בפרובוקציה", פסקה השופטת והחליטה כי "מכיוון  שאין עילת מעצר, הרי שאין גם להורות על תנאים לשחרורן של המשיבות, ואני מורה על שחרורן ללא תנאים". השופטת קראה לכל הצדדים להגיע לפשרה מחוץ למסדרונות בית המשפט.

שרנסקי: תזכורת נוספת לצורך להגיע בדחיפות לפתרון קבוע 

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אמר כי האירועים שהתרחשו הבוקר בכותל המערבי הם תזכורת נוספת לצורך להגיע בדחיפות לפתרון קבוע ולהחזיר את הכותל המערבי להיות שוב סמל לאחדות בעם היהודי ולא סמל למחלוקות ולסכסוכים. 

שרנסקי הוסיף כי ההתייעצויות שהוא ערך בימים האחרונים בארץ ובחו"ל מלמדות שיש הרבה רצון טוב להתקדם ולהפיג את המתחים ולמצוא פתרון שיבטיח שכול יהודי בעולם יוכל להתפלל על פי מנהגו באתר החשוב ביותר ליהדות מבחינה לאומית ודתית, תוך כדי כיבוד המסורת של כולם.

יו"ר הסוכנות היהודית עוד אמר: "אני מקווה שהרצון הטוב הזה יתורגם לצעדים מעשיים בשבועות הקרובים"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן