Skip to content

"כל האמצעים כשרים בידי המרצחים, אך עמנו לא ייסוג מחפירות חייו"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטקס האזכרה לזכר הרוגי הפיגועים ופעולות האיבה, בהר הרצל. "לא ניכנע ולא נוותר, נרדוף אחר המפגעים עד חורמה ונכה בהם בכל מקום. הטרור איננו מכה משמיים, הוא מעשה ידי אדם, על פי רוב תת - אדם. אנחנו ננצח אותם. בה בעת נוסיף להפריח ולבנות את מולדתנו ולאמץ את רוחנו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישנם אנשי מוסר כביכול שמטיפים לנו השכם וערב, רק שאני שם לב שהם לא תמיד ממהרים לגנות את אויבינו כשאלה שופכים דם נקיים. המרצחים אינם נרתעים מלטבוח בתינוקות ובזקנים ועוברי אורח חפים מפשע והולכי דרך תמימים, יהודים ולא יהודים. אנחנו אף פעם לא נהייה כמותם, לא נחנך את ילדינו לנקמה ולשנאה, לא נסית בצורה עיוורת, לא נשלח את מה שהם מכנים 'שהידים' כדי שאלה ייקחו אתם אל השאול את הנשמות של נקיי הכפיים".

כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו באזכרה להרוגי הפיגועים ופעולות האיבה בהר הרצל.

"עמנו לא ייסוג מחפירות חייו". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"עמנו לא ייסוג מחפירות חייו". ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"אדל ביטון בת השלוש, נאבקת זה ארבעה שבועות על חייה, אחרי שנפצעה אנושות מיידוי אבנים ליד אריאל", אמר נתניהו. "צלצלתי למשפחתה והתברר שאמה עובדת בשבילי. דיברתי עם אמה רחל, עם סבתה, והיא מתפללת יום יום שהילדה הקטנה הזאת תתאושש. ובכן, אם למישהו היה ספק בכך, אז קיבלנו תזכורת נוספת שאבן היא כלי נשק קטלני. טרור האבנים מן המערב מצטרף לטרור בקבוקי התבערה, טרור הסכינים, טרור היריות והטילים, טרור פצצות ההשהיה ומכוניות התופת וטרור המתאבדים. כל אלה הפילו בנו אלפיים וחמש מאות קרבנות.

נתניהו: "בעזרת כוח הרצון הלאומי שלנו נעמוד בכל מבחן". (צילום: משה מילנר/לע"מ)
נתניהו: "בעזרת כוח הרצון הלאומי שלנו נעמוד בכל מבחן". (צילום: משה מילנר/לע"מ)

"תולדות המפעל הציוני זרועות פעולות איבה. השמות של הפעולות עוד מתחלפים אבל מטרתם זהה; הפרעות, המאורעות, חדירות הפדאיון והמסתננים בשנים האחרונות, אנו קוראים לזה פיגועי המחבלים. כל אלה נועדו להרוג בנו, לזרוע פחד ובהלה, לערער את ביטחוננו, לעקור נטוע ולגרש אותנו מארצנו. כל האמצעים כשרים בעיני המרצחים, אך עמנו לא ייסוג מחפירות חייו", אמר ראש הממשלה. "לא ניכנע ולא נוותר, נרדוף אחר המפגעים עד חורמה ונכה בהם בכל מקום. הטרור איננו מכה משמיים, הוא מעשה ידי אדם, על פי רוב תת – אדם. אנחנו ננצח אותם. בה בעת נוסיף להפריח ולבנות את מולדתנו ולאמץ את רוחנו וללכת מחיל אל חיל. בעזרת כוח הרצון הלאומי שלנו נעמוד בכל מבחן, וכוח הרצון שלנו חזק מכוח הרצון שלהם. זה מה שאנו למדים אחרי 65 שנות עצמאותנו, כשאנחנו רואים את כל מה שבנינו סביבנו.

"ברל כצנלסון כתב בימי המאורעות של 1936. הוא אמר: 'כי היד המשלחת בנו את הפגיון ואת האבן ואת האש היא גם המשלחת בנו את הדיבה ואת העלילה'. ממש כך. גם תוקפים אותנו, גם טובחים בנו, גם מבקרים אותנו, על כך שאנו מגנים על עצמנו בדרכי מוסר וטוהר הנשק בדרך שאין לה משל בין האומות. תמיד נשאף לשכנות טובה ולאחווה בין עמים אך גם נדע לגבות את מלוא המחיר מדורשי רעתנו.

"ידידיי, היום אנחנו מבכים את קרבנות הטרור ופעולות האיבה שהיו לחיילים במערכה לבניית ארצנו. גם הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו מדינת ישראל. "כאיש אשר אמו תנחמנו, כן אנוכי אנחמכם, ובירושלים תנוחמו", אמר הנביא ישעיהו. יהי זכרם של יקירכם, יקירינו, נצור בלב האומה לעד".

רה"מ בנימין נתניהו עם תמר וישי פוגל בתום טקס האזכרה הממלכתי (צילום: משה מילנר/לע"מ)
רה"מ בנימין נתניהו עם תמר וישי פוגל בתום טקס האזכרה הממלכתי (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בתום הטקס פגש ראש הממשלה את תמר וישי פוגל בתום טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל. חמשת בני משפחת פוגל נרצחו לפני יותר משנתיים בידי מחבלים פלסטינים. שלושה מילדי המשפחה – תמר בת 14, רועי בן 10 וישי בן ה-4 – נותרו בחיים. בשנתיים שחלפו מאז הלילה הנורא שבו איבדו את משפחתם, גדלים הילדים אצל סבם וסבתם – הוריהם של רות פוגל ז"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן