Skip to content

מש' החינוך אסר ללמד ביום העצמאות במוסדות החרדיים

זאת, בעקבות פניית עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, להנהלת משרד החינוך. מנכ"ל חדו"ש הרב רגב ברך על הצעד בו נקט משרד החינוך אך קרא לשר החינוך שי פירון גם "לנקוט צעדי אכיפה, לשלוח פקחים לוידוא קיום הוראתו, ואם יהיו מוסדות שיפרו את ההוראה - לפתוח כנגדם בהליכים משפטיים וכן להפסיק את העברת התקציבים אליהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החינוך הוציא היום מכתב לכל מוסדות אגף המוכר שאינו רישמי, ובכלל זה מוסדות הפטור החרדים, תזכורת על החובה בחוק  לקיים שבתון  ביום העצמאות, ובכלל זה לא לקיים לימודים. זאת, בעקבות פניית מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב לשר החינוך החדש הרב שי פירון להפסיק את התופעה בה כ-50 אלף תלמידי מוסדות הפטור לומדים בניגוד לחוק כביום חול רגיל.

מנכ"לית המשרד דלית שטאובר כתבה לרגב כי "מערכת החינוך בכללותה מצווה לכבד ימי שבתון הנהוגים על פי חוק. עקב פנייתך ולמען הסק ספק, יצא היום (שני) חוזר תזכורת מיוחד לכל מנהלי בתי הספר במוכש"ר (מוכר שאינו רישמי)".

אחד ההיבטים הפחות מוכרים של יום העצמאות הוא כי מדי שנה לומדים כ-50 אלף תלמידי מוסדות הפטור החרדיים בחג, כאילו מדובר ביום לימודים רגיל. זאת, תוך עבירה על חוק יום העצמאות הקובע כי "יום העצמאות יהיה יום שבתון" ותוך העברת המסר לתלמידים כי מדובר ביום לימודים רגיל,  כביטוי לשלילת הלגיטימיות של מדינת ישראל בתפיסתם. מוסדות הפטור מתוקצבים על ידי המדינה בהיקף של 55% ממוסד ממלכתי, בעלות של מאות מליוני שקלים בשנה. לשם השוואה המגזר הערבי מכבד את חוק יום העצמאות ולא מתקיימים בו לימודים במועד זה.

מנכ"ל חדו"ש הרב רגב ברך על הצעד בו נקט משרד החינוך אך קרא לשר החינוך שי פירון גם "לנקוט צעדי אכיפה, לשלוח פקחים לוידוא קיום הוראתו, ואם יהיו מוסדות שיפרו את ההוראה  – לפתוח כנגדם בהליכים משפטיים וכן להפסיק את העברת התקציבים אליהם". לדבריו, "המשך מימון מוסדות החינוך המחנכים לשלילת המדינה הוא מעשה של התאבדות מצד המדינה".

רגב כתב בשבוע שעבר לפירון, כי "מדי שנה לאחר יום העצמאות מתברר כי מוסדות לימוד רבים במגזר החרדי הפרו את חוק יום העצמאות והשבתון שנקבע בו, וקיימו לימודים כעניין שבשגרה. החלטתי לפנות אליך לפני יום העצמאות, בתקווה ובציפייה שהרוחות החדשות המנשבות בקואליציה יביאו להפסקת העלמת העין מהתופעה השערורייתית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן