Skip to content

יום הזעם בשטחים עבר בשקט יחסי

הפלסטינים דיווחו על 19 פצועים מתוכם חמישה מירי כדורי גומי והשאר משאיפת גז, בהפגנת הזדהות עם האסירים בבתי הכלא בישראל. דובר צה"ל: כחמישים פלסטינים יידו אבנים וצה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות. לא ידוע על פצועים כתוצאה מהעימות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפגינים פלסטינים הופתעו אמש מאש של פצצות גז וכדורי גומי שנורו על ידי חיילי צה"ל. ההפגנה התקיימה סמוך לכפר אל חאדר, דרומית לבית לחם בגדה המערבית, כך מוסרים מקורות פלסטיניים. לדברי הסהר האדום, שלושה מהמפגינים נפגעו ברגליהם ובחזם מכדורי גומי ושאר הפצועים נפגעו משאיפת גז.

דובר צה"ל מסר כי כחמישים פלסטינים יידו אבנים בכוחות צה"ל ואלו הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לדברי הדובר, לא ידוע להם על פצועים כתוצאה מהעימות. לטענת דובר רשמי של ועדות ההתנגדות העממית, חלון אמבולנס של הסהר האדום נופץ לאחר שנפגע מכדור גומי. ההפגנה עצמה באה כאות הזדהות עם אסירים שובתי הרעב  בבתי הכלא בישראל.

(צילום: סוכנות מען)
דיווחים סותרים של צה"ל והסהר האדום (צילום: סוכנות מען)

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על שבעה פצועים אחרים מירי כדורי גומי ופצצות גז מעימות נוסף שהתרחש ליד בית עומר מצפון לחברון. שניים מהם נזקקו לטיפול בבית חולים והיתר טופלו במקום.

אתמול החזירו 3,000 אסירים בטחוניים בישראל את ארוחותיהם לאות הזדהות עם האסירים ביום האסיר, שהוכרז ברשות הפלסטינית  ובבתי הכלא בישראל. שובת הרעב, האסיר סאמר עיסאווי,  קרא אתמול לציבור הפלסטיני לצאת לסולידריות של "יום זעם", למען האסיר הפלסטיני. בהודעתו נאמר: "אני פונה לכל הציבור הערבי, מוסלמים  ולא מוסלמים, ללא הבדל, לצאת ליום זעם למען האסירים ב-17 באפריל בכל רחבי העולם". הודעתו נכתבה על גבי פתק שהוברח באמצעות עורכי דינו ממיטת האשפוז בבית החולים.

עיסאווי שובת רעב זה שמונה חודשים ותובע לשחרר אותו באופן מידי. משירות בתי הסהר נמסר כי למעט ארוחת הבוקר שהחזירו אתמול האסירים הפלסטינים, לא נרשמו אירועים מיוחדים בבתי הכלא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן