Skip to content

נתפס המחבל השני החשוד בפיגוע במרתון בוסטון

הלילה נתפס המחבל דז'וחר צרנאייב (19) שהסתתר בסירה בחצר של בית בעיירה ווטרטאון ליד בוסטון. הוא פצוע קשה אך נתפס בחיים. אחיו טורמלן נהרג אתמול בקרב ירי עם כוחות הביטחון. "האיום חלף", הודיע מפקד משטרת בוסטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום שעות רבות של מצוד נתפס הלילה המחבל דז'וחר צרנאייב (19) שהסתתר בסירה בחצר של בית בעיירה ווטרטאון ליד בוסטון. הוא פצוע קשה אך נתפס בחיים. אחיו טורמלן נהרג  אתמול בקרב ירי עם כוחות הביטחון. "האיום חלף", הודיע מפקד משטרת בוסטון, אד דיוויס, ואפשר למיליוני תושבי הפריפריה של בוסטון לנשום לרווחה לאחר עוצר ממושך.

החשוד השני שנתפס פצוע בחצר בית בווטרטאון (אתר ה-FBI)
החשוד השני שנתפס פצוע בחצר בית בווטרטאון (אתר ה-FBI)

משטרת בוסטון פרסמה הודעה באינטרנט שבה נכתב: "נתפס! המצוד נגמר, החיפוש הסתיים. הצדק ניצח". כך מסתיים החיפוש והמצוד שנמשכו ארבעה ימים אחרי ששני האחים זוהו במצלמות האבטחה במרתון בוסטון ושהיו חשודים בפיגוע בקו הסיום של המרתון ב-15 באפריל השנה. בעמוד הבית של ה-FBI הודפסה המלה "נלכד" על תמונתו של דז'וחר. לאחר הודעת המשטרה יצאו תושבי בוסטון והסביבה לרחובות, מחאו כפיים והריעו למשטרה על הלכידה והסרת האיום.

החשוד התגלה לאחר שאחד מתושבי בוסטון יצא לחצר ביתו וגילה כתמי דם שהובילו לסירת מירוץ בחצר. הוא גילה שאדם פצוע מסתתר שם, התרחק והזעיק את כוחות הביטחון שעסקו בחיפוש החשוד ועברו מבית לבית. הם הגיעו למקום ולכדו אותו אחרי שניסו לשכנע אותו להיכנע. יריות נשמעו מכיוון הבית ולאחר כשעתיים הוא נלכד ופונה באמבולנס לבית החולים "בית ישראל" בבוסטון.

דף הבית של ה-FBI עם הכתובת "נתפס" על תמונתו של דז'וחר צרנייב
דף הבית של ה-FBI עם הכתובת "נתפס" על תמונתו של דז'וחר צרנייב

בהודעה של מפקד ה-FBI, רוברט ס. מולר הוא אומר: "במהלך השבוע הארוך הזה ראינו מאמץ יוצא דופן של כוחות הביטחון, המודיעין והמשטרה. שיתוף הפעולה הזה יחד עם ההבנה ושיתוף הפעולה מצד הציבור, איפשרו את התוצאה שהשגנו הלילה. החקירה תימשך ללא הרף כחלק ממאמצינו למצוא תשובות ולמצות את החוק והצדק. אבל הלילה אני רוצה להודות לכם…".

תושבי ווטרטאון לאחר התפיסה. סרטון של הבוסטון גלוב:

הנשיא אובמה הודה לכוחות הביטחון בבוסטון על התפיסה המוצלחת ואמר כי נותרו שאלות פתוחות, כמו השאלה מדוע צעיר שגדל כאן השתתף בפיגוע. נותר גם לחקור כיצד התבצעה התכנית והאם מישהו סייע לשניים להוציא לפועל את הפיגוע. "זו סגירת פרק חשוב בטרגדיה הזאת. היה שבוע קשה, אבל ראינו גם את יכולותיהם של האזרחים שלנו", אמר הנשיא האמריקני.  

ה-CNN מדווח על התפיסה:
[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן