Skip to content

שבוע התרבות הישראלית במרסיי נפתח לצלילי הפגנות

הפגנה פרו פלסטינית קולנית שפוזרה על ידי המשטרה לא הצליחה להעיב על ערב מהנה, בפתיחת אירועי שבוע התרבות הישראלית במסגרת אירועי מארסיי-פרובנס 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תל אביב במארסיי - צילום:עמית מנדלזון

בערב חגיגי ומרשים נפתחו אירועי שבוע התרבות הישראלית במארסיי, במסגרת אירועי מארסיי-פרובנס 2013, בנוכחות ראשי הקהילה היהודית, הקונסול וכל צוות הקונסוליה וראשי לשכת המסחר ישראל-מארסיי. האירוע נפתח עם תערוכה "ID Bauhaus", תערוכת צילומים של מבני הבאוהאוס בתל אביב.

בעוד שבתוך התערוכה שרתה אווירה חגיגית, נאלצו כל אורחי האירוע לעבור בתוך הפגנה פרו פלסטינית קולנית' שאורגנה על ידי תומכי ה-NPA ארגון אנרכיסטי ממוסד (רק בצרפת יכול להיות דבר כזה).

המשטרה מפנה את המפגינים - צילום: עמית מנדלזון

למען האמת תגובתו המהירה של איש הביטחון של הקונסוליה, בשילוב של מידע מבחוץ, מנעו כפי הנראה נסיון התפרצות למקום, כששניים מראשי המפגינים התמקמו מול הדלתות כאזרחים תמימים. שתי דקות אחרי שהוזהר איש הביטחון פונו מהמקום השניים והצטרפו למפגינים.

הערב כלל נאומים והסברים על התערוכה ועל שבוע התרבות כולו, קוקטייל חגיגי וגם קונצרט ג'ז יוצא מהכלל של חמישיית שאולי עינב – פתוח לקהל. אך כדי לקיים את הקונצרט היה צורך לפנות סופית את המפגינים. לשם כך נקראה היחידה לפיזור הפגנות ה-CSR וסיימה את הסיפור ללא אלימות מיותרת.

והיה גם קונצרט - צילום: עמית מנדלזון

שבוע התרבות יכלול תערוכות, קונצרטים, סרטים ואירועים נוספים שרובם יערכו במארסיי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן