Skip to content

שר החוץ הספרדי: "אבו מאזן מצפה לצעדים בוני אמון"

בפגישה עם נשיא המדינה אמר שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל גרסייה מרגיו, כי אבו מאזן מצפה לראות צעדים בוני אמון מצד ישראל בנושאי ההתנחלויות והאסירים הפלסטינים. הנשיא בתגובה: "המדיניות של ישראל היא לחזור לתהליך השלום. אני מאמין כי עבאס פרטנר רציני לשלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אבו מאזן מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן ומצפה לצעדים בוני אמון". כך אמר היום שר החוץ הספרדי, חוסה מנואל גרסייה מרגיו, לנשיא המדינה, שמעון פרס בפגישה שקיימו השניים היום. 

בפתח הפגישה, אמר שר החוץ הספרדי, שהגיע מביקור בירדן שם נפגש עם יו"ר הרשוןת הפלסטינית: "נפגשתי לפני יומיים עם מחמוד עבאס (אבו מאזן) וקיבלתי את הרושם כי הוא מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן ומצפה לצעדים בוני אמון. הוא ביקש ממני להעביר מסר כי הוא מצפה לראות צעדים בוני אמון מצד ישראל בהקשר  לבעיית התנחלויות ואסירים פלסטינים".

"עבאס מצפה לצעדי אמון". נשיא המדינה ושר החוץ הספרדי (צילום : מארק ניימן/ לע"מ)
"עבאס מצפה לצעדי אמון". נשיא המדינה ושר החוץ הספרדי (צילום : מארק ניימן/ לע"מ)

שר החוץ הדגיש כי ספרד רואה חשיבות מרכזית בחזרה לשולחן המשא ומתן וחידוש תהליך השלום וכי תשמח לסייע לשני הצדדים במה שיידרש: "כפי שהתחייבתי לעבאס, אני מתחייב גם בפנייך – ישראל יכולה לסמוך על ספרד בנוגע לכל סיוע שיביא שלום לירושלים- עיר השלום".

 הנשיא פרס התייחס בדבריו לחשיבות חידוש תהליך השלום ומעורבותה של ספרד בחזרה לשולחן המשא ומתן ואמר: "המדיניות של ישראל היא לחזור לתהליך השלום. אני מאמין כי עבאס פרטנר רציני לשלום. אין ספק כי יש לשוב למשא ומתן בהקדם. אני יודע כי ספרד תומכת בתהליך השלום, ואני רוצה להודות לכם על כך".

 בהקשר המצב המדיני במזרח התיכון אמר הנשיא לשר החוץ הספרדי: "ישראל עוקבת בדאגה אחר מצבורי הנשק הכימי בסוריה. יש ל-700 חיילי ספרד ביוניפי"ל תפקיד חשוב ומשמעותי בימים אלו במזרח התיכון".

 הנשיא חיזק את ידי ספרד על תפיסת שני הפעילים החברים באל קעידה ואמר: "ברצוני להביע את הערכתי העמוקה לספרד על תפיסת שני הטרוריסטים היום. ראינו בבוסטון מה כוחם של שני  טרוריסטים. הם מסוכנים – ובתפיסתם הצלתם חיים של רבים חפים מפשע והראיתם כי לא יוכלו להתהלך חופשי". שר החוץ הספרדי הודה לנשיא על הדברים ואמר: "אנו מודעים מאד להשלכות של טרור. ההתקפה הראשונה בספרד הייתה ב-1965, וכן זכורה לנו המתקפה ב-2004 במדריד בה נהרגו 193 בני אדם. אנו עושים כל שביכולתנו באפגניסטן, לבנון, סומליה וכעת גם במאלי שם המצב מסוכן לכל אירופה ובמיוחד עבור ספרד".

 בהמשך הפגישה דנו השניים במשבר הכלכלי הפוקד את ספרד. הנשיא עודד את שר החוץ של ספרד ואמר: "ספרד פועלת בצורה מרשימה בקידום הטכנולוגיה והייטק, ומניסיוני אני יכול לומר כי בדרך זו ספרד תצא מהמשבר הכלכלי ותתחזק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן