Skip to content

יו"ר הכנסת אדלשטיין: השר לפיד מבזה את הכנסת

"מי שיחליט לשאת את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת יאלץ להעביר את החוקים שלו מחוץ לכנסת!", אומר יו"ר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו. "לטעמי, דווקא בימים אלה של הכנת תקציב למדינה ראוי ששר האוצר של ישראל יקיים דיאלוג, גם אם הוא קשה, עם נציגי המגזרים בעם שעלולים להיפגע מן התקציב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מתנגד בתוקף לדבריו של שר האוצר לפיד, לפיהם הוא יישא את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת וקורא לו לחזור בו מדבריו. בהחלטתו השר לפיד מבזה את מוסד הכנסת, מזלזל בחבריו מכל סיעות הבית ובכך גורם לפגיעה קשה בתדמית הכנסת וחבריה. נבחר ציבור נשלח ע״י בוחריו לכנסת שהיא מקום עבודתו ולכן מן הראוי שישא את דבריו לאומה מבניינה".

כך בתגובה יוצאת דופן בחריפותה מגיב הערב יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין לדברי שר האוצר, יאיר לפיד, שהודיע כי לא ינאם עוד נאומים חשובים במליאת הכנסת.

"לפיד מבזה את הכנסת". יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: ציפי מנשה)
"לפיד מבזה את הכנסת". יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: ציפי מנשה)

"מי שיחליט לשאת את נאומיו המרכזיים מחוץ לכנסת יאלץ להעביר את החוקים שלו מחוץ לכנסת!", אומר יו"ר הכנסת בעמוד הפייסבוק שלו. "לטעמי, דווקא בימים אלה של הכנת תקציב למדינה ראוי ששר האוצר של ישראל יקיים דיאלוג, גם אם הוא קשה, עם נציגי המגזרים בעם שעלולים להיפגע מן התקציב".

מכתב חריף שיגר היום גם מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, לשר האוצר יאיר לפיד. "אין אלא לקבוע כי הצהרתך ומעשיך מהווים פגיעה חמורה במעמד הכנסת ובמשטר הדמוקרטי בישראל. אני מודאג לנוכח בורותך והתנהגותך המזיקה, ולאור העובדה שכל אלה באים מתוך ניסיון של חודשיים בלבד כחבר כנסת, חודש בלבד כשר בממשלה ואפס ניסיון מספסלי האופוזיציה. אני מקווה שפזיזותך בנושא אינה מעידה על פגם אישיותי ודפוס התנהגותי, וכי מדובר במעידה חד-פעמית ו'טעות של מתחיל'. 

"בורות והתנהגות מזיקה"? יאיר לפיד (צילום: מדף הפייסבוק)
"בורות והתנהגות מזיקה"? יאיר לפיד (צילום: מדף הפייסבוק)

"צא ולמד על אביך (ז"ל) שהיה אופוזיציונר קשוח והיטיב מספסלי האופוזיציה לנגח את חברי הקואליציה ושרי הממשלה, לא אחת תוך החלפת דברים חריפים במליאת הכנסת. על כן לא נותר אלא לצטט בפניך את המשפט הנודע 'מי שאיננו עומד בחום – שלא יכנס למטבח', ואולי אף להתאימו למעשיך חמורים ולומר 'מי שאיננו עומד בחום – שלא ישרוף לכולנו את המטבח'", כותב גטניו ללפיד. "החלופה לשיח המתקיים במליאה זהו תהליך הפרטת הדיון הציבורי, תהליך המהווה אחד ממקורות הכוח החשובים והנסתרים של קשרי הון-שלטון-עיתונות. בעשרים השנים האחרונות שרים וחברי כנסת רבים מתפתים לזנוח ולהחליש את השיח הדמוקרטי בכנסת ולפקוד בעיקר כנסים פרטיים בבעלות ו/או מימון ישיר/עקיף של בעלי הון ואינטרסים (פעמים רבות מדובר בבעלי הון המקורבים אליהם). בכנסים כאלה לא יהיה מי שיפריע לך כיוון ששומרים נשכרים להרחיק מהאולם כל אדם שאינו מסכים לגבולות השיח המוכתבים על ידי בעלי אינטרסים.

 "אני קורא לך לחזור בך מהצהרותיך וממעשיך בנושא חיזוק תהליך הפרטת הדיון הציבורי ופגיעה במעמד הכנסת כבית הבלעדי בו מתקיים דיון ציבורי-דמוקרטי בישראל", כותב גטניו. "בהתאם לתשובתך נחליט האם יש צורך בפנייה לרה"מ, יו"ר הכנסת ויו"ר ועדות הכנסת השונות, על מנת שינקטו בצעדים למזעור פגיעתך הקשה במעמד הכנסת".

ח"כ אלי ישי (ש"ס): "בעקבות הודעת שר האוצר כי אין בכוונתו לנאום יותר בכנסת, עליו לגלות בגרות ולדעת כי ביקורת, במיוחד כאשר היא נשמעת בבית המחוקקים, היא חלק מהמשחק הדמוקרטי פוליטי ולדעת לקבלה גם אם היא באה מכיוון הספסלים בהם יושבים, לא עלינו, נציג הציבור החרדי. לפיד מבזה, הלכה למעשה, את כל הבוחרים במדינת ישראל ואת נציגיהם בבית המחוקקים. אסור שהמתיימרים להביא פוליטיקה חדשה ירמסו ברגל גסה כ"כ את אחת מאבני היסוד של הדמוקטיה הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן