Skip to content

אוף-קורס

בילדותו רצה קארל אנדרסון ג'וניור להיות שחקן. בבגרותו שינה את שמו ואת כיוונו המקצועי והפך למעצב אופנה הזוהר ביותר בצפון אמריקה. יש הטוענים שבזכות עיצוביו ויש הטוענים שבזכות הנפקת חברתו בבורסה וההשתתפות בתוכנית הריאליטי "פרויקט מסלול". רונית מטיאס משרטטת את דמותו של מעצב-העל מייקל קורס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מייקל קורס, או בשמו המקורי – קארל אנדרסון גו'ניור, נולד בלונג-איילנד שבניו-יורק בשנת 1959 למשפחה מבוססת כלכלית. הוא למד באקדמיה לעיצוב אופנה FIT. כבר בגיל 19 החל לעצב בגדים עבור הבוטיק הניו-יורקי JOTHAR.
בשנת 1981, כשהיה בן 22, קיבל הזמנה לעצב קולקציה שלמה עבור בתי הכלבו הניו-יורקים היוקרתיים "ברגדורף-גודמן" ו"סאקס פיפת' אבניו". בזכות הבגדים הנינוחים, המחמיאים והמתחשבים שלו, זכה קורס לכינוי "מלך ה"קז'אול". בניגוד לתדמית זו, הודה קורס שכנער צעיר היה מתפתל על הרצפה כדי להצליח ללבוש זוג מכנסי ג'ינס צמודים. החשיפה הראשונה של קורס לאופנה הייתה בזכות אמו הדוגמנית.

קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט
קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט

קורס נחשב ל"מאסטר" של הביגוד הספורטיבי האמריקאי. יש לו יכולת לתרגם את סגנון הלבוש הקלאסי לבגדים עכשוויים עם נגיעות של זוהר. אנה ווינטור, עורכת המהדורה האמריקאית של ה"ווג", שנחשבת לאחת הפטרוניות של קורס, אמרה עליו ש"הוא ירש את המסורת העתיקה והמפוארת של בגדי הספורט שמסמלים את ה- 'born in the USA'.

קורס, ניו-יורקי בנשמתו, מילא את כל הציפיות שתלה בו טייקון האופנה, ברנרד ארנו, שבחר בו לפני 16 שנים לשמש בתפקיד מעצב האופנה הראשי של בית "סלין" הפריזאי. היה זה רומן שנמשך שבע שנים, כשבשיאן קטף קורס את פרס מעצב השנה מטעם מועצת מעצבי האופנה של אמריקה. במקביל, המשיך קורס לעצב אופנה, אביזרים ובשמים תחת המותג הנושא את שמו.

קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט
קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט

"אני חושב  שכל הנשים רוצות להיראות גבוהות, סקסיות, רזות, חזקות ועשירות. אבל לפני כל זה, הן רוצות והן מחפשות נוחות," הסביר קורס את הגישה שלו לעיצוב, "אני מעצב את הקולקציות שלי כמו שכל אישה מתכננת את המלתחה שלה לעונה הקרובה." קורס  יוצר תמיד את הבגדים שלו בהשראת הבגדים שלבשו הנשים  המזוהות ביותר  עם הסגנון האמריקאי הקלאסי: "ז'קלין קנדי-אונסיס, קתרין הפבורן, לורן באקל, הן הדיוות  האמריקאיות שלבשו את הבגדים שלהן עם  סטייל ונינוחות." קורס אומר שבין לקוחותיו לאורך השנים נמנות קתרין זיטה-ג'ונס, שרון סטון, ברברה סטרייסנד, גווינת' פלטרו, ג'ניפר לופז, רנה רוסו ואנה ווינטור. האחרונה, אייקון אופנה, מקפידה להגיע לתצוגות שלו עם בגד מהקולקציה המוצגת על המסלול.

קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט
קולקציית קיץ, מייקל קורס. צילום: דייב הארט

קורס זכה בפרסים רבים על עיצוביו בתחומי סטייל (סגנון) שונים ואף נבחר כחבר בדירקטוריון המנהלים של מעצבי האופנה האמריקאים. בשנת 2004 שימש כשופט בתוכנית הריאליטי "פרויקט מסלול" שבהנחייתה של היידי קלום. שם הוחלט למתג אותו כדמות הזוהרת ביותר בתעשיית האופנה הצפון אמריקאית ואף להצמיד לו את הכינוי "מעצב חוג הסילון".

ביום הולדתו ה-53, בשנת 2012, הונפקה החברה של קורס בבורסה. זו הייתה הנפקה הגדולה ביותר של חברת אופנה אמריקאית. החנות הראשונה שלו נפתחה בשדרות מדיסון במנהטן בשנת 2000. כיום ישנן כ- 300 חנויות מותג ברחבי העולם שמציעות ביגוד, תיקים, נעליים, משקפי ראייה, שעונים וליין של בשמים ומוצרי טיפוח. באוגוסט הקרוב תושק לראשונה סדרת מוצרי איפור של המותג. החנויות שלו ממוקמות בשדרת מדיסון בניו-יורק, ברודיאו דרייב בלוס אנג'לס, ובמקומות אסטרטגיים נוספים כדוגמת טוקיו, הונג-קונג, דובאי. בישראל נמכרים הבגדים והאביזרים של מייקל קורס בחנויות פקטורי  54. השעונים של המותג נמכרים בפדני תכשיטים ומוצרי הבישום נמכרים בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון וב- "Perfume Call".

מייקל קורס לפקטורי 54. צילום: יח"ץ חו"ל
מייקל קורס לפקטורי 54. צילום: יח"ץ חו"ל

האופנה של קורס נוחה ובעיקר מחמיאה. לעונת קיץ 2013 הוא מציג קולקציה צבעונית, צעירה וסקסית עם פריטים אייקונים של המותג, צלליות בהשראת שנות ה-70 ובהשראת מקומות אקזוטיים, לרבות השראת הספארי והג'ונגל המוכרים לנו מעונות קודמות.

הקולקציה לנשים כוללת פריטי קז'ואל אייקונים כמו שמלות קוקטייל אסימטריות בשילוב אבזם, טופים וג'קטים בשילוב שלשלאות זהב או ניטים, ג'ינסים בצבעים קייצים בולטים, פריטים מבדי פייטים, שמלות וחצאיות מבדי פליסה ומבדי שיפון. הקיץ הזה נראה לוק מנומר, חאקי, ירוק צבא וחום אדמה על גבי מעילי טראנץ' מרוכסנים עם כיסי דאבל, מכנסיים קצרים, חולצות טוניקה ומכנסי משי בגיזרת טרנינג, שמלות ארוכות, שמלות ברך עם צווארון שרשרת וכתפיות.

מייקל קורס - תיקים. צילום: שרבן לופו. עריכה גרפית: רונית מטיאס
מייקל קורס - תיקים. צילום: שרבן לופו. עריכה גרפית: רונית מטיאס

בקולקצית האקססוריז נמצא תיקים בגדלים שונים: תיקי טוט מבד, עור וקש בשילוב לוגו ומנעולי המתכת המוכרים של המותג, ארנקים מוארכים ותיקי קלאץ' עם ניטים ורצועת שרשרת. בגזרת הנעליים נמצא סנדלים שטוחים ברצועת T וסנדלי גלדיאטור, כמו גם סנדלי פלטפורמה בשילוב ניטים ונעלי סניקרס מוגבהות. גם נעלי עקב גבוה הכולל נעלים מחודדות, סנדלים ברצועות ונעלי פיפ-טו מצויות בקולקצית הנעליים לעונת הקרובה.

מייקל קורס - נעליים. צילום: שרבן לופו. עריכה גרפית: רונית מטיאס
מייקל קורס - נעליים. צילום: שרבן לופו. עריכה גרפית: רונית מטיאס

בקולקציית הקו הראשון לגברים של מייקל קורס, שולט סגנון קז'ואל עם הגלמור המאופיין של קורס. השראות מעולם הימאות עם אלמנטים של פסים ונגיעות של פריטים בהשראת שנות ה-60, עם הדפסים גרפיים, משבצות ו"קולור בלוקינג". ובעיקר פריטים שהם הבסיס לכל מלתחה גברית כמו חולצות פולו קלאסיות, טי-שירטים עם לוגו, מכנסי ג'ינס וז'קט עור בצבעים קלאסיים כמו כחול נייבי, לבן ואפור לצד נגיעות של צבעים נועזים כמו ירוק, כחול רויאל ואדום.

מייקל קורס - שעונים. צילום: יח"ץ חו"ל
מייקל קורס - שעונים. צילום: יח"ץ חו"ל

1 Comment

  1. אודל
    31 ביולי 2013 @ 12:27

    איך אני מזמינה נעל שולו לארץ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן