Skip to content

השופט אטינגר פורש בעקבות הערה סקסיסטית

סוכם אתמול כי ייצא לחופשה ויפרוש. שרת המשפטים: "זהו הצעד הנכון. פרישתו של השופט מוכיחה שפעולה משותפת, מהירה, נמרצת ולא מתלהמת של הממונים וגוף הפיקוח היא הדרך הנכונה לטפל במי שפוגעים בהתנהגותם הפסולה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק והמשפט"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית המשפט לתעבורה במחוז המרכז, שלמה נחשון אטינגר, פורש מתפקידו בעקבות ההערה הסקסיסטית שהטיח בתובעת משטרתית. כך נמסר היום (שני) מהנהלת בתי המשפט. הפרשה נחשפה לראשונה בחדשות ערוץ 10 ועוררה זעם רב בקרב התובעים בפרקליטות המדינה.

פורש. השופט אטינגר (צילום: אתר בתי המשפט)
פורש. השופט אטינגר (צילום: אתר בתי המשפט)

במהלך דיון בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, ב-10 באפריל במהלך ישיבת הקראות (שהיא ישיבה שגרתית, מנהלתית בעיקרה ועוסקת ברצף התיקים שיובאו לפני השופט), חיפשה תובעת משטרתית את תיקו של אחד הנאשמים. לאחר שנוכחה לדעת כי אינה מוצאת את התיק, פנתה התובעת לעזרת השופט וביקשה ממנו את שם משפחתו של אותו נאשם. השופט נשמע עונה לה ששם המשפחה שלו (של הנאשם) מתחיל באות ז'. על פי הנטען הוא הוסיף ש "האות ז' היא נושא שהיא מתמצאת בו". התובעת נדהמה, נפגעה ועזבה מיד את האולם בבכי.

בהמשך התלוננה התובעת בפני מנהליה בפרקליטות. פרסום הסיפור גרם להתמרמרות בקרב עורכי דין ופרקליטים. בתחילה אמר השופט כי הוא מצר על כך שמישהו נפגע מדבריו וכי לא התכוון לפגוע באיש. אתמול, כך נודע, סוכם בין השופט לבין הנהלת בתי המשפט כי הוא ייצא לחופשה ולאחר מכן יפרוש מהמערכת. השופט עשה זאת בהמשך לתלונה שהגישו נגדו בשבוע שעבר נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ושרת המשפטים ציפי לבני. התלונה הועברה לנציב התלונות נגד שופטים, אליעזר גולדברג.

יצוין כי הטיפול בפרשה היה מהיר מאוד. מדובר בהליך לא שיגרתי כי רוב התלונות המוגשות נגד שופטים הן של עורכי דין ולא של שר או נשיא בית המשפט העליון. את המהלך הובילה שרת המשפטים, שהודיעה בשבוע שעבר במהלך כנס אילת של לשכת עורכי הדין ש"אפילו אם מקצת הדברים הסקסיסטיים שנאמרו מפי שופט התעבורה בפתח תקוה, נכונים, היא תגיש בעצמה תלונה נגד השופט לנציב התלונות נגד השופטים".

השופט מצדו טען כי השתמש באזכור האות רק באורח "טכני". לבני הגיבה היום להודעת פרישתו ואמרה: "זהו הצעד הנכון. פרישתו של השופט מוכיחה שפעולה משותפת, מהירה, נמרצת ולא מתלהמת של הממונים וגוף הפיקוח היא הדרך הנכונה לטפל במי שפוגעים בהתנהגותם הפסולה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק והמשפט". לדבריה, "יש לחזק את הביקורת על השופטים ועל הפרקליטות כדי להגביר אמון זה, כפי שקיומו של נציב תלונות ציבור על שופטים לא פוגע בעצמאות בתי המשפט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן