Skip to content

לפיד נאם בכנסת כדי להוכיח שהדברים שנכתבו עליו ״זה שטויות״

לאחר מכן התייחס לפיד לנושא התקציב: "החלטנו לא להפוך את התקציב הדו-שנתי להסדר קבע כי זה מחליש את האופוזיציה ואת הכנסת ואני לא ציני לגבי כך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ראיתי שמישהו כתב באיזשהו מקום שאני לא נואם בכנסת אז ניצלתי את ההזדמנות הראשונה לדבר בכנסת כדי שידעו שזה שטויות". כך אמר שר האוצר יאיר לפיד  במליאת הכנסת, בהציגו את הצעות החוק המסדירות את הוראות השעה לתקציב דו-שנתי.

מגן על זכותו של לפיד לדבר. אדלשטיין (צילום: אתר הכנסת)
מגן על זכותו של לפיד לדבר. אדלשטיין (צילום: אתר הכנסת)

לאחר מכן התייחס לפיד לנושא התקציב: "החלטנו לא להפוך את התקציב הדו-שנתי להסדר קבע כי זה מחליש את האופוזיציה ואת הכנסת ואני לא ציני לגבי כך", אמר. "חשוב בעיניי שלאופוזיציה תהיה הזדמנות הוגנת לדבר נגד ואולי גם בעד התקציב. התקציב הדו-שנתי לא מאפשר ודאות בהכנסות ממיסים והגבלות בהוצאה. לשנה זו אנחנו מבקשים לעשות תקציב לשנה וחמישה חודשים גם בגלל האיחור. קשה לעשות שני תקציבים ברצף, כי זה משתק את הממשלה ואת משרד האוצר". 

דברי השר לפיד שוסעו על ידי חברי הכנסת. יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, הגן על זכותו לדבר ואמר, "אני בודק לא רק את נכונות שר האוצר לנאום במליאה, אלא גם את עצמי ואת כולנו אם אנחנו מסוגלים, תוך כדי הערה פה ושם שזו זכות שמורה, לאפשר למי שבא להציג לנו דברים, לדבר. הערה פה ושם תהיה. התפרעויות ונאומים במקומו לא יהיו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן