Skip to content

אלוף (מיל.) אביחי מנדלבליט – מזכיר הממשלה הבא

מנדלבליט יחליף את עו"ד צבי האוזר, שהודיע לפני שלושה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את אלוף (מיל') אביחי מנדלבליט לתפקיד מזכיר הממשלה הבא.

אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה הבא (צילום: ויקיפדיה)
אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה הבא (צילום: ויקיפדיה)

מנדלבליט שימש בתפקידו האחרון בצה"ל כפרקליט הצבאי הראשי במשך שבע שנים. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מנדלבליט ואיחל לו הצלחה בתפקיד.

מנדלבליט יחליף את עו"ד צבי האוזר, שהודיע לפני שלושה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בתום ארבע שנות כהונה. האוזר המשיך בתפקיד לבקשת ראש הממשלה עד למציאת מחליף. נתניהו הודה הערב להאוזר על עבודתו המסורה והמקצועית בארבע השנים האחרונות, ואמר כי הוא בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל. מנדלבליט אמר הערב עם קבלת התפקיד: "באתי לתרום מניסיוני המקצועי לאתגרים שנכונו לממשלה".

אביחי מנדלבליט הוא בן 50, נשוי לרונית ואב לשישה ילדים. הוא בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני במשפטים (LLM) מאוניברסיטת בר אילן.

רקע צבאי: בתפקידו האחרון שימש אלוף מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי. אלוף מנדלבליט מילא קודם לכן מספר תפקידים משמעותיים בפרקליטות הצבאית, לרבות סגן התובע הצבאי הראשי, הסניגור הצבאי הראשי וסגן הפרקליט הצבאי הראשי.

נוסף על כך מילא מנדלבליט במהלך שירותו הצבאי שני תפקידים שיפוטיים, כשופט בבית המשפט הצבאי באזור חבל עזה וכסגן נשיא בית הדין הצבאי של פיקוד הדרום וזרוע היבשה. מאז פרישתו מהשירות הצבאי שימש מנדלבליט כחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי והוא כותב עבודת דוקטורט בנושא "לוחמת משפט ומדינת ישראל – ניסיון העבר ומבט לעתיד" באוניברסיטת בר אילן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן