Skip to content

הישראלי שחצה את הגבול בצפון נמצא בידי צבא לבנון

שמו של הישראלי הוא ככל הנראה סימון סעדתי, תושב רמלה, שנמלט ללבנון מסיבות שכרגע אינן ידועות ונלכד על ידי צבא לבנון. החיזבאללה מנסה לקבל לידיו את הנמלט, בינתיים ללא הצלחה. יוניפי"ל מתריעים על השתלטות החיזבאללה על עמדות סמוך לגבול, מהן נסוגו על פי החלטת האו"ם לאחר מלחמת לבנון השנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אמש נמסר ברשת אל מנאר הלבנונית, כי בחקירתו בעיר צור עלה כי שמו של הישראלי שנתפס בלבנון לאחר שחצה את הגבול הוא סימון סעדתי, תושב רמלה. אישה שהזדהתה כאמו, אמרה למגפון כי "הוא לא מרגיש טוב. יש לו קצת בעיות נפשיות". המשפחה לא דיווחה על היעלמו. "הוא יצא לסיבוב לפני יומיים ועוד לא חזר", אמרה האם. עוד נודע כי במהלך חודש ספטמבר 2012 נעלם סעדתי למשך מספר ימים בעת ששהה בעיר אומן, אבל חזר לביתו כעבור זמן מה, בריא ושלם.

גם הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי מנגנון המודיעין של צבא לבנון חוקר את הישראלי.  עוד נודע, כי החיזבאללה מנסה להעביר אליו את הישראלי שמצוי בחקירה, בינתיים ללא הצלחה. מידע אחר שהגיע לצה"ל דרך כוח האו"ם בלבנון מעלה, כי הישראלי מתקשר עם חוקריו בערבית. "אל מיאדין", הוסיף לפני שעה קלה כי הגבר נחקר בעברית וכי צבא לבנון פועל מול יוניפי"ל בעניין החזרת הישראלי לישראל. עוד הוסיפו בערוץ כי הישראלי ייבדק פסיכולוגית וכי צבא לבנון רואה בחדירתו ללבנון הפרה של החלטה 1701 באו"ם.

רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחה אתמול (רביעי) אחר-הצהריים, כי גורם ביטחוני לבנוני מסר שפטרול  צבא הלבנוני עצר סמוך לגבול ישראל גבר ישראלי בן 34, שקפץ מעל לגדר הגבול באזור ראש הנקרה. צה"ל אישרו רק כי אדם חצה את הגבול מישראל ללבנון דרך ראש הנקרה, וכי כוחות צה"ל החלו בסריקות ודיווחו לכוח יוניפי"ל של האו"ם בדרום לבנון. גורם צבאי הוסיף, כי הצבא ידע על חציית הגבול בזמן אמת. טרם ידועות הסיבות להימלטותו ללבנון.

הגבר נמלט סמוך למעבר הגבול בראש הנקרה (צילום: campsmum, ויקימדיה)
הגבר נמלט סמוך למעבר הגבול בראש הנקרה (צילום: campsmum, ויקימדיה)

לפני כחודש וחצי נעצרו שני בני משפחה, ערבים-ישראלים, כשהם מנסים לחצות את גדר המערכת בגבול ישראל-סוריה. התברר כי מדובר בערבים ישראלים, שאחד מהם הוא אסיר שמרצה עונש מאסר בכלא בישראל וביקש להימלט בעת ששהה בחופשה מכלאו.

טענות  צה"ל כי תצפיות צה"ל הבחינו באזרח שחצה את הגבול ללבנון אכן מדויקות, אך יצוין כי התצפיות מכוונות לתוך שטח לבנון ולכן הוא נראה לאחר שכבר חצה את הגבול ולא מבעוד מועד.

ה"דיילי סטאר הלבנוני" דיווח אתמול, כי צבא לבנון הסיג חלק מכוחותיו הפרושים בדרום לבנון וכתוצאה מכך חזר החיזבאללה והשתלט על דרכים ועמדות תצפית ליד גבול ישראל, בניגוד להחלטה 1701 של מועצת האו"ם, לפיה על החיזבאללה להסיג כוחותיו צפונה. העיתון מצטט גורמי יוניפי"ל שסיפרו על עימותים חוזרים בין חיילי האו"ם לאנשי חיזבאללה באזור בו אין לחיזבאללה דריסת רגל, על פי ההסכם. אנשי יוניפי"ל הביעו תסכול מכמות הסיורים המשותפים לחייליהם ולחיילי צבא לבנון, שהתמעטה באופן דרמטי.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הזהיר השבוע את ישראל "ממעשה טיפשי בלבנון" בנאום טלוויזיוני שנשא על רקע ההערכה בישראל, שלפיה ארגונו שיגר בשבוע שעבר מל"ט שיורט על-ידי חיל האוויר. נסראללה הבהיר בנאומו כי ארגונו אינו עומד מאחורי שיגור המל"ט וכי גם האיראניים לא היו מעורבים בשיגור. "יתכן כי מי ששיגר את המל"ט", אמר נסראללה, "רצה להביא לעימות בינינו לבין האויב (ישראל). אבל אם מישהו באזור או בלבנון שוגה באשליות או חושב כי ההתנגדות בלבנון נמצאת כעת במצב של חולשה או מבוכה כתוצאה ממה שקורה באזור, הוא טועה. ההתנגדות היא עירנית". נסראללה העלה השערה נוספת, לפיה כל סיפור הפלת המל"ט הוא ספין, פעולה של ישראל, כדי "להשיג מטרות פסיכולוגיות ופוליטיות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן