Skip to content

ציין את יום העצמאות בשוד בעזרת סכין ודגל ישראל

הנאשם הגיע ביום החג לתחנת דלק בעכו, הסווה את פניו בדגל ישראל ושדד 560 שקלים במטבעות מהחנות במקום. משם נמלט לתחנת הרכבת ונתפס על ידי המאבטחים. לשודד עבר עברייני לא מבוטל ושני גזרי דין של מאסר תלויים נגדו. בבית המשפט המחוזי בלוד הוגש כתב אישום נגד שני שודדי תחנת דלק בגבעת השלושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החשוד מרואן בן פאיז פארס (46), תושב כרמיאל, יצטרך להסביר לבית המשפט מה עבר במוחו כאשר שדד חנות ביום העצמאות באמצעות דגל ישראל ומוט ברזל. כתב אישום נגדו הוגש היום בבית המשפט המחוזי בחיפה בגין ביצוע עבירות של  שוד מזוין, ניסיון לשוד, החזקת סכין, שיבוש הליכי משפט ואיומים.

מכתב האישום עולה, כי בערב יום העצמאות השנה נכנס מרואן לחנות בתחנת "דלק", הממוקמת ברחוב שלום הגליל בעכו, כשהוא עוטה על ראשו כיסוי ראש, בידו האחת סכין ובידו השנייה  דגל ישראל – באמצעותו הסתיר את פניו הרעולות. באמצעות הסכין איים החשוד על עובד במקום, כשהוא מורה לו להעביר לידיו כסף.

(צילום: אור מני, משטרת ישראל)
(צילום: אור מני, משטרת ישראל)

העובד המבוהל  נטל שקית נייר שהייתה במקום ומילא אותה במטבעות שהיו בקופה, בסך 560 שקל. מרואן שחשב אולי על אלפי שקלים, המשיך ודרש ממנו כי ימסור לו את כל הכסף שיש בתחנה. כשהעובד השיב לו כי זה כל הכסף שיש, נמלט הנאשם מהמקום כשהשקית בידו וברח לאזור תחנת הרכבת בעכו. עדיין עם דגל ישראל ביד ועם שקית עמוסת מוטבעות, הבין השודד כי עליו להסתתר מאימת המשטרה ולכן קפץ מעל לגדר תחנת הרכבת ונכנס לרכבת שעצרה באותה העת בתחנה.

אחד המאבטחים הבחין במסתנן עם הדגל ודרש ממנו לרדת מיד מהרכבת. מרואן סירב והחל לאיים על המאבטח כי הוא יגיע לביתו ויפגע בו שם. מאבטח נוסף הגיע לסייע וגם עליו איים השודד כי יגיע למקום מגוריו ויפגע בו שם. השניים לא התרשמו ותבעו מנו לרדת מיד. על פי כתב האישום, מרואן הבין שעליו להסתיר את הדברים שבידיו וביקש להיכנס לתא השירותים ברכבת לפני שיירד ממנה. הוא החזיק בתיק שחור ובו הפריטים ששימשו לביצוע השוד והכסף שנגנב. מיד לאחר שנכנס לשירותי הרכבת פעל להעלמת הראיות. בין השאר, השליך לפח הזבל חלק ממטבעות הכסף ששדד וזרק לאסלת השירותים את הדגל ששימש להסתרת זהותו בביצוע השוד.

כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה באמצעות עו"ד יעל ויסהוף. ויסהוף  ציינה כי למשיב עבר פלילי בגין עבירות אלימות, איומים, היזק לרכוש, החזקת סכין והפרת הוראה חוקית. כמו כן תלויים ועומדים נגדו שני מאסרים על תנאי ברי הפעלה (בני 12 חודשים ו-8 חודשים). המשיב שוחרר רק לאחרונה מריצוי מאסר בגין עבירת דרישת רכוש באיומים, שבוצעה אף היא בתחנת דלק "מנטה", כאשר המשיב העביר למוכרת במקום פתק ועליו רשום "זה שוד".

"ניכר כי התנהגותו העבריינית של המשיב מסלימה ומשתכללת, ומאסרים בפועל ועל תנאי אינם מרתיעים אותו מלשוב ולבצע עבירות", אמרה הפרקליטה בבקשה להארכת המעצר עד תום הליכים, שהוגשה במקביל לכתב האישום.  אגב, כשבועיים ימים לפני מעצרו ניתן נגד השודד גזר דין בגין עבירות איומים. בפעם הזו – נגד אימו.

שוד תחנת דלק דור אלון בגבעת השלושה

פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד הגישה היום כתבי אישום נגד אלברט פרלמן וציון אברהם, בני 24 ו-23 מפתח-תקווה, בגין עבירות של שוד בנסיבות מחמירות, שימוש ברכב ללא רשות ועוד. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, בלילה של ה-16 באפריל השנה הגיעו הנאשמים, על גבי קטנוע גנוב, לתחנת דלק "דור אלון" ליד קיבוץ גבעת השלושה. תחנת הדלק הייתה מאוישת במתדלק בודד, ששהה אותה עת בחדר העובדים. ציון אברהם ירד מהקטנוע וניגש לחדר העובדים, ואילו אלברט פרלמן המתין לו על גבי הקטנוע בכוננות למילוט. אברהם הניף לעבר המתלונן חפץ בצורת אקדח ופקד עליו לתת לו את כל הכסף שנמצא ברשותו. תוך כדי כך חבט מספר חבטות בראשו של המתלונן באמצעות התיק לנשיאת הכסף. לאחר השוד, הוא ביצע מספר פעולות כדי להעלים ראיות. פרלמן נאשם בכך שנהג בקטנוע במהלך האירוע ללא רישיון נהיגה, וכי ביום בו עוכב לחקירה, החזיק בביתו 0.45 גרם חשיש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן