Skip to content

מרוץ הלילה הזוהר הראשון נערך בבאר שבע

באר שבע ממתגת את עצמה כעיר ספורט עממי ומשיקה את המרוץ הזוהר הראשון בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול בערב, חמישי, נערך לראשונה בישראל מרוץ לילה זוהר: "באר שבע GLOW". הקונספט הבינלאומי שהפך לטרנד הגיע לעיר האבות כחלק מפרויקט בשם "נווה מדבר עירוני" – פרויקט לעיצוב המרחב הציבורי בעיר כך שתיראה כמו אחת הערים הגדולות בעולם, שהקנה לה את אות העיר.

merotz
הרצים במרוץ הזוהר בבאר שבע (צילום: דודו גרינשפן)

כשעה ומחצה לפני הזינוק ב-20:00, גדשו את רחבת בניין העירייה המוארת בשלל צבעים מאות אנשים לא רק מהדרום אלא גם ממרכז הארץ. בהם צעירים, מבוגרים ואפילו הולכי על ארבע, שהתכוונו להשתתף באחד משני המקצים שהוצעו: למרחק 10 ק"מ ולמרחק 5 ק"מ. הרצים עצמם עשו את ההכנות האחרונות לצד מתיחות גוף ועיסוי שרירים, משחו את פניהם בצבע, ולבשו חולצות זוהרות כדי לשוות למרוץ מראה זוהר וססגוני. ברקע נשמעה כל העת מוזיקה קצבית שהכניסה את הנוכחים לאווירת הפניג אמיתי.

רגע לפני הזנקת הרצים ציין רוביק דנילוביץ ראש העיר : "הערב זו הרגשה מדהימה. לראות את האנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ שיזכו לחשיפה של באר שבע לא רק כבירת ההזדמנויות של מדינת ישראל אלא גם מקום של נווה מדבר עטור אטרקציות אור ומים זה מחזה מדהים".

במשך שנים רבות היה פרופסור שאול לדני, 77, תושב עומר, אלוף ישראל בהליכה למרחקים ארוכים: "אני שמח ונרגש להשתתף הערב באירוע זה ועוד יותר שמח שהאירוע מתקיים בבאר שבע. הפרסום שניתן למרוץ משך אליו אנשים שכלל לא היה עולה בדעתי שהשתתפו באירוע כזה. מיזם זה מביא למודעות הריצה בישראל".

ladani
שאול לדני במרוץ הזוהר בבאר שבע (צילום: דודו גרינשפן)

זמן קצר לפני תחילת המרוץ פגשנו את ניסים סספורטס, מנכ"ל חברת כיוונים – החברה הבת של העירייה, וממארגני המרוץ: "אני מאחל לכל הרצים ילגמור את הערב בריאים ושלמים. אירועים מסוג זה מביאים למודעות לספורט מכיוון שבאר שבע בנויה בעיקר על מישור וההליכה או הריצה במסלוליה היא קלה וכיפית. אני גם מקווה שאותם אלה הבאים מחוץ לבאר שבע יוכלו ליהנות מהעיר היפה שלנו ".

מקצה מספר אחד ל-10 ק"מ יוצא לדרך, ובשורה הראשונה של הרצים בולטים כמה ידוענים, בהם אלוף פיקוד הדרום החדש סמי תורג'מן. הרצים שועטים במסלול אורבני העובר באתרים מרכזיים של העיר, דרך כיכרות מזרקות מוארים ושלל אטרקציות אור ומים שנבנו בשניים האחרונות במסגרת פרויקט העיצוב.

בסיום המירוץ נהנו הרצים והמעודדים מהפנינג ססגוני ספורטיבי, אשר כלל זיקוקי דינור ומסיבת ריקודים מוארת אל תוך הלילה, במות ספינינג, זומבה, לטינו דאנס, אירובי סלסלה ועוד.

sium
רצות במרוץ הזוהר (צילום: דודו גרינשפן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן