Skip to content

מאחז לא חוקי בצומת תפוח נהרס בידי מג"ב וצה"ל

אמש הקימו מתנחלים מאחז לא חוקי בצומת תפוח – הלילה הוא נהרס. שר השיכון אורי אריאל תקף את צה"ל ומערכת הביטחון, וראש מועצת שומרון אמר על אלוף הפיקוד: "מבצע פחדני באישון לילה של האלוף ניצן אלון, אבי אבות שיטת פתיחת המחסומים, ההסתמכות על המחבלים במדים של המשטרה הפלסטינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאחז בלתי חוקי שהקימו מתנחלים סמוך לצומת תפוח בעידוד ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, נהרס לפנות בוקר על ידי צה"ל. המאחז כלל קרוואן "משרד", ששימש כביכול "לשכת ראש המועצה", ואוהל. המתנחלים החליטו לקרוא לנקודה הזו "מאחז אביתר", על שמו של אביתר בורובסקי שנרצח לא רחוק מנקודת ההיאחזות.

caravan
קרוואן ה"לשכה" של מסיקה, בטרם נהרס (צילום: תצפית)

לטענת המתנחלים הכוחות החרימו מצלמות ומכשירים סלולריים מכל השוהים במקום כדי למנוע תיעוד ההריסה והתקהלות נוספת. מדובר צה"ל נמסר כי "במסגרת אכיפת החוק והסדר הציבורי במרחב אזור יהודה ושומרון, פעלו הלילה כוחות הביטחון לפינוי אוהל שהוקם באופן בלתי חוקי בצומת תפוח, שהוגדרה כשטח צבאי סגור. הפינוי התבצע ללא אירועים חריגים".

גרשון מסיקה הגיב בחריפות והאשים ישירות את אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, בפחדנות.  זהו "מבצע פחדני באישון לילה של האלוף ניצן אלון, אבי אבות שיטת פתיחת המחסומים, ההסתמכות על המחבלים במדים של המשטרה הפלסטינית וההוראות הכובלות את חיילי צה"ל מלהגיב, דבר שגרם להתגברות הטרור", אמר, "מי שלא מצליח להגן על היהודים ופוחד להתעמת עם הרשות הפלסטינית, הוא גיבור על היהודים האבלים באישון לילה, תוך כדי השבעה".

הריסות המאחז (צילום: אתר הקול היהודי)
הריסות המאחז (צילום: אתר הקול היהודי)

ביישוב יצהר, מקום מגוריו של בורובסקי הגיבו הבוקר לתקשורת ואמרו כי הרס המצפה בתוך ימי השבעה, "כשדמו של אביתר טרם יבש, מהווה אטימות בלתי נתפסת של כוחות הביטחון. אם לא נותנים לשכניו של אביתר לעסוק אפילו בעשייה חיובית של התיישבות לא פלא שהכעס והמרירות על רצח יהודי עלולים לדחוף אנשים לנקוט צעדי מחאה מסוג אחר". עוד נמסר כי "התנהלות הפיקוד המרחבי של צה"ל והמשטרה שבחרו להרוס את מצפה אביתר כגנבים בלילה מהווה עלבון צורב ופגיעה אנושה בזכרו של אביתר וביישוב יצהר. אנחנו קוראים לציבור לבוא ולסייע בהקמת המצפה מחדש". אתמול פורסמה בשומרון ובאינטרנט קריאה לתרומה בתמיכה כספית באלמנתו וילדיו של בורובסקי.

אביתר בורובסקי ז"ל (תמונת פייסבוק, באדיבות המשפחה)
מאחז על שמו. אביתר בורובסקי ז"ל (תמונת פייסבוק, באדיבות המשפחה)

גם שר השיכון אורי אריאל תקף הבוקר את מערכת הביטחון וצה"ל בעקבות פינוי המאחז ואמר: "הריסת המאחז תוך כדי ימי השבעה לא מקובלת כלל וראויה לכל גינוי. אל מול הרצח הנתעב, ממשלת ישראל תגיב תגובה ציונית הולמת ואני מצפה מכוחות הביטחון שבמקום שיעסקו בפעולות נגד יהודים, יפעלו למניעת הפגיעה בהם בידי בני עוולה".

בכותרת "צהל ממשיך להילחם במתיישבים", יודעים באתר "הקול היהודי " של המתנחלים  לספר כי "לאחר הירצחו של בורובסקי, יזמו מספר צעירים מהלך מינורי של הקמת מאחז בנקודה סמוכה למקום הרצח. ליוזמה הצטרפה המועצה האזורית שומרון, ונבחר לשם כך שטח המוכרז כאדמת מדינה, עליו ישב בעבר בסיס צבאי שפונה". לטענת כתב האתר, "סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר הגיעו למאחז אנשי יחידת הפיקוח של המנהל האזרחי מלווים בעשרות שוטרי מג"ב. מסתבר כי עבירה גוררת עבירה, וראשי יחידת הפיקוח, תושבי ההתיישבות בעצמם, החליטו לשלוח למשימת ההרס צוות של עשרה ערבים, שהוציא את הציוד מהמבנה והרסו אותו באמצעות מחפרון שהביאו, ובמקביל החרימו פקחי המנהל מחפרון בבעלות תושב האזור, שעסק בפיתוח השביל למקום". באתר מפורסם שמו של ראש יחידת הפיקוח ומקום מגוריו בישוב פדואל.

בעבר התנכלו מתנחלים לאנשי צה"ל והמנהל האזרחי המגוררים בשטחי הגדה המערבית בטענה על כך שפעלו בניגוד למה שחושבים המתנחלים על הדרך בה צריך לנהוג בערביי הגדה. ביום שלישי, לאחר היוודע דבר הרצח יצאו  עשרות מתנחלים ופשטו על שדות ובתי תושבים ערבים בכמה כפרים כמו בורין, עיסרה אל קביליה ועוריף הסמוכים להתנחלות יצהר. המתנחלים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים, ניתצו רכוש והעלו באש שדות חיטה. במקביל לכך תקפו אחרים באבנים שני אוטובוסים שהסיעו תלמידות ערביות בכביש 60.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן