Skip to content

המשטרה עוצרת, בית המשפט משחרר

משטרת ישראל הביאה לפני השופטת לארי בבלי שלושה מתנחלים מיצהר שנעצרו על תקיפת אטובוס, חיילים ושוטרים. השופטת קבעה כי אינם מסוכנים ושחררה אותם למעצר בביתם בערבות עצמית. המשטרה תערער על השחרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל ביקשה היום (שישי), להאריך מעצר שלושה מתנחלים מיצהר העצורים בחשד לתקיפות אלימות של ערבים, אוטובוסים ושוטרים באבנים. שרון לארי בבלי, שופטת בית משפט השלום החליטה כי הם אינם מסוכנים והורתה לשחררם למעצר בית. לבקשת התביעה עיכבה לארי בבלי את שחרורם של בועז אלברט (40), חנוך אלברט (33),  ומתניה גבריאלי (21),  עד שעות הצהריים על מנת שהמשטרה תוכל לעתור בבית המשפט המחוזי נגד החלטתה לשחררם.

הבוקר הובאו שלושה עצורים תושבי יצהר לפני השופטת בבקשה להאריך את מעצרם בפעם השנייה מאז יום שלישי האחרון, בחשד כי תקפו אוטובוס שהסיע תלמידות ערביות סמוך לצומת תפוח. מדובר באוטובוסים שנרגמו באבנים ובמוטות ברזל לכאורה על ידי העצורים וחבריהם.

נציג המשטרה, רס"מ ארבהם טבעוני, הציג בפני השופטת את סיכומי עדויות החיילים, השוטרים ונהג האוטובוס המותקף, והדגיש כי לאלברט חנוך יש עבר פלילי של "הרשעה בהפרעת שוטר, תקיפת שוטר ואיומים משנת 2005 ולבועז אלברט יש רקורד בהפרת הוראה חוקית".

judge
השופטת שרון לארי בבלי (צילום: באדיבות הנהלת בתי המשפט)

מנגד, טען עורך דין עדי קידר, פרקליטם של העצורים, כי כולם אנשים נורמטיביים. לבועז, אמר הפרקליט, "יש כרם ביצהר, אב לשישה ילדים", והוסיף כי יש לו "רק עבירה אחת לחובתו מלפני כמה שנים".

לגבי חנוך טען קידר כי מדובר באדם שעובד במוסך, אב לשישה ילדים. לפני שנה עבר אירוע אישי קשה וכיום הוא חובק תינוק נוסף.  ולגבי העצור השלישי, מתניה, הסביר שהוא "רק התחתן לפני שלושה חודשים", ולכן "בתנאים הולמים ניתן לשחררו לחלופה".

"הגם שמסוכנותם של המשיבים נלמדת מעצם המעשה המיוחס להם", פסקה השופטת,  "אני סבורה כי ניתן לאיין מסוכנות זו בתנאים מתאימים". היא הורתה לשחררם למעצר בית מלא לשבעה ימים בערבות עצמית ושל צד ג' על סך 5,000 שקל כל אחד והפקדת 1,500 שקל על ידי כל אחד מהעצורים. כאמור, היא עיכבה את שחרורם עד היום ב-13:00. עד אז תבקש המשטרה לערער על פסיקת בבית המשפט המחוזי בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן