Skip to content

מפקד אוגדת עזה: "לא נחזור למציאות 15 שניות כניסה למקלט"

לדברי תא"ל אדלשטיין "ארגון חמאס ועוד גורמים אחרים בעזה פועלים כדי לעצור כל ירי והם לא תמיד מצליחים". בעזה עצר החמאס השבוע ששה פעילי ג'יהאד עולמי השייכים ל"מועצת השורה של המוג'הידין", האחראית לירי רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעת אירוע "שישי בצה"ל" שנערך בעיירה שדרות, אמר הבוקר (שישי) מפקד אוגדת עזה, תת אלוף מיקי אדלשטיין, כי במערכת הביטחון שוררת תחושה שלפיה חמאס אכן פועל למנוע ירי לכיוון ישראל. "צה"ל שם לעצמו כיעד לא לחזור למצב של טפטופי רקטות וסבבי לחימה כמו שהיה בעבר", אמר. "אנחנו לא רוצים לחזור למציאות 15 שניות כניסה למקלטים. היום ארגון חמאס ועוד גורמים אחרים בעזה, פועלים כדי לעצור כל ירי והם לא תמיד מצליחים. היכן שלא, צה"ל פועל".

דבריו של אדלשטיין נאמרו על רקע שתי הרקטות שנורו מרצועת עזה והתפוצצו אמש (חמישי) בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני הפיצוץ לא נשמעה באזור אזעקת צבע אדום.

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף מיקי אדלשטיין (צילום: דו"צ)
"יש תחושה שהחמאס אכן פועל למנוע ירי". מפקד אוגדת עזה, תת אלוף מיקי אדלשטיין בשדרות (צילום: דו"צ)

החמאס עצר יותר מעשרה פעילים סלפים ברצועה. על פי הודעת המשרד לביטחון הפנים בעזה, עצרו כוחות הביטחון של החמאס כשישה פעילם סלפים יומיים לאחר ביצוע הסיכול הממוקד שעשתה ישראל, שבו חוסל פעיל הג'יהאד הית'ם זיאד אברהים מסחאל, תושב מחנה הפליטים שאטי, בן 24. לפי השב"כ וצה"ל, הוא היווה "עוגן טרור מרכזי" ברצועת עזה בתחום אמצעי הלחימה, ובצה"ל הגדירו אותו כ"מומחה לייצור אמצעי לחימה שפעל עם כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה".

לדעת גורמי ביטחון עושה החמאס מאמץ לא מבוטל למנוע ירי רקטות ופצמ"רים ללא אישורו שנועד לסבך אותו במלחמה נוספת, שאותה הוא מעוניין למנוע כעת. המשרד לביטחון הפנים בממשל החמאס הדגיש בהודעתו בדבר מעצרי הפעילים הסלפים כי "המעצרים בוצעו מסיבות פליליות וביטחוניות בלבד ולא על רקע חילוקי דעות אידאולוגיות  או פוליטיות". לפי הודעת המשרד בעזה, ארבעה מהעצורים נעצרו בחשד כי גנבו רקטות השייכות לחמאס, והשניים הנוספים נעצרו כי הפעילו חומרי נפץ שגרמו לנזק רב. בהודעה לא צוין אילו חומרי  נפץ וכיצד נגרם הנזק ולמי.

עוד פורסם כי כל השישה שייכים לארגון "מועצת השורה של המוג'הדין", קבוצת הטרור סלפית  שלקחה על עצמה את האחריות לירי הרקטות והפצמ"רים לעבר ישראל מעזה כמו גם מסיני לעבר אילת. בכיר בג'יהאד האסלאמי, אחמד אל-מדלל, אמר בעקבות החיסול כי הפלגים הפלסטיניים צריכים לבחון מחדש את הסכם הרגיעה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן