Skip to content

נתניהו בשנגחאי: "באתי לפתוח דלתות לחברות ישראליות"

עם נחיתתו בשנגחאי נסע ראש הממשלה לתערוכה של פארק תעשיות היי טק. מיד לאחר מכן נפגש נתניהו עם אנשי עסקים ישראליים וסיניים. נתניהו הודה לתושבי שנגחאי שנתנו מחסה לפליטים מהשואה שברחו מאימת הנאצים. "לעולם לא נשכח זאת", אמר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"באתי לפתוח דלתות לחברות ישראליות. אנחנו מעוניינים בנתח קטן משוק גדול". כך הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהגיעו לשנגחאי – שם פתח את ביקורו בסין.

קבלת הפנים לראש הממשלה ורעייתו בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
קבלת הפנים לראש הממשלה ורעייתו בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

עם נחיתתו בשנגחאי נסע ראש הממשלה לתערוכה של פארק תעשיות היי טק. לראש הממשלה נתניהו הוצגו שורה של פיתוחים טכנולוגיים חדשניים של חברות מובילות הפועלות בסין. בין היתר הוצגו לראש הממשלה פיתוחים בתחומי אנרגיה חלופית, פיתוח אורבני, איכות  הסביבה, תעופה וחלל, רשתות מחשוב, רפואה וטכנולוגיה בידורית.

ראש הממשלה נתניהו ושגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, בתערוכה בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו ושגריר ישראל בסין, מתן וילנאי, בתערוכה בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

בביקורו בתערוכה אמר ראש הממשלה נתניהו ליד קיר הסמלים המסחריים (לוגואים), של החברות הפעילות בפארק ההיי-טק: "אנחנו רואים כאן לוגואים של הרבה מהחברות המובילות בעולם. אני מקווה שנראה בעתיד על הקיר הזה גם הרבה לוגואים של חברות ישראליות. זאת המטרה. להרחיב את שיתוף הפעולה בין הכלכלות של שתי המדינות ולהגדיל משמעותית את הייצוא הישראלי לסין".

נתניהו בפגישה עם אנשי עסקים בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
נתניהו בפגישה עם אנשי עסקים בשנגחאי (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו נפגש לאחר מכן עם קבוצת אנשי עסקים ישראלים שפועלים בסין במטרה לשמוע מהם על הסיוע לו הם זקוקים ממשלת ישראל על מנת לקדם את עסקיהם.

 בפגישה אמר ראש הממשלה: "אני מייצג אתכם מול ממשלת סין. אני רוצה לשמוע מכם מה אני צריך להגיד להם כדי לעזור לכם. אני יודע שבסין מייחסים חשיבות גדולה לגב ממשלתי לעסקים ואני מתכוון לתת לכם את הגב הזה. אנחנו חייבים להשקיע מאמץ לאומי בכניסה לשווקים הסינים וביצירת שותפויות. מעבר ליוזמות הפרטיות שלכם אנו צריכים ליצור מסלול ממשלתי עם הסינים".

במפגש עם אנשי עסקים ישראלים וסינים שהתקיים מיד לאחר מכן, ובהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ של שנגחאי, הוסיף ראש הממשלה נתניהו: "ביקרתי כאן בשנת 1998. שנגחאי הייתה עיר מרהיבה כבר אז, והיא מרהיבה אפילו יותר היום. ביקרתי אז במגדל וכתבתי בספר האורחים – תודה על כך שנתתם לנו לראות את העתיד ממבט הציפור. עיר זאת מייצגת את העתיד של סין ושל העולם כולו ואני מאמין שישראל יכולה להיות חלק מהעתיד הזה.

"אנו לא שוכחים את העבר", אמר נתניהו. "יהודים שברחו בזמן השואה מאימת הנאצים, מצאו מפלט בשנגחאי, ולעולם לא נשכח זאת. כעת אנו רוצים לאמץ את העתיד, והעתיד שייך למדינות שמסוגלות לייצר תוצרים אינטלקטואליים. כך אפשר להוסיף ערך למוצרים ושירותים. כך מבטיחים עליה ברמת החיים. העתיד שייך לאלה שמובילים בחדשנות ובטכנולוגיה. ישראל אינה בגודל של סין. יש לנו שמונה מיליון תושבים, כשליש מאוכלוסיית שנגחאי. אך אנו מייצרים יותר תוצרים אינטלקטואליים מכל מדינה אחרת בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. אם ניצור שותפות בין כושר ההמצאה הישראלי לכושר הייצור הסיני, נשיג שילוב מנצח. שנגחאי ראויה לזה מכיוון שמאזן הסחר בינינו הוא שווה, ושנגחאי היא השער לסין.

"אני רוצה לנצל את הביקור הזה בשביל ליצור שותפויות בכל התחומים", אמר ראש הממשלה. "ביקרתי הבוקר בפארק טכנולוגי ובכל אחד מהתחומים שראיתי שם, יש לפחות 6-7 חברות ישראליות שיכולות לתרום. לכן, אני רוצה להודות לכם על היחס החם בעבר, על שיתוף הפעולה בהווה ועל הגברתו בעתיד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן