Skip to content

נתניהו ייפגש עם פוטין במאמץ למנוע עסקת נשק עם סוריה

ביממה האחרונה נעשה ניסיון מצד מוסקבה להרגיע את הרוחות בנושא מכירת מערכות הנשק לסוריה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען היום כי הדיווחים בתקשורת, לפיהם אמורה עסקת ה-S-300 להיות מושלמת בתוך שלושה חודשים, אינם נכונים. הוא הדגיש כי רוסיה תעמוד בכל החוזים שכבר חתמה עם דמשק, אך לדבריו הם לא כוללים את מכירת הטילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא בקרוב לרוסיה כדי להפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך אישר הערב גורם מדיני ל"מגפון".

נסיעתו של נתניהו לרוסיה תהיה כבר בימים הקרובים. נתניהו יזם את הפגישה עם פוטין – שדבר קיומה אושר הערב גם במוסקבה – כדי לנסות ולמנוע טילים מתקדמים נגד מטוסים מסוג S-300, לסוריה. המדובר במערכת מתקדמת ביותר ליירוט מטוסים שעלולה לסכן את חיל האוויר, גם בתוך המרחב האווירי של ישראל.

ממתיקים סוד? נתניהו ופוטין ילבנו את עניין עסקת הנשק עם סוריה (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)
ממתיקים סוד? נתניהו ופוטין ילבנו את עניין עסקת הנשק עם סוריה (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ביממה האחרונה נעשה ניסיון מצד מוסקבה להרגיע את הרוחות בנושא מכירת מערכות הנשק לסוריה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב טען היום כי הדיווחים בתקשורת, לפיהם אמורה עסקת הS-300 להיות מושלמת בתוך שלושה חודשים, אינם נכונים. הוא הדגיש כי רוסיה תעמוד בכל החוזים שכבר חתמה עם דמשק, אך לדבריו הם אינם כוללים את מכירת מערכת ה-S-300.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, קרא אמש למוסקבה שלא להוציא עסקה כזאת לפועל. "הבהרנו את עמדתנו בנושא באופן נחרץ", אמר קרי. "ההעדפה של ארה"ב היא שרוסיה לא תספק לסוריה סיוע בדמות הטילים המסוכנים הללו. הסכם מכירת נשק הוא איום על ישראל – שהיא בעלת הברית של ארה"ב. אם ייצא לפועל, הוא יערער את היציבות האזורית ויפגע גם בסיכויים להגיע להסדר מדיני".

נושא עסקת הנשק עלה עוד בשבוע שעבר, במהלך שהותו של ראש הממשלה נתניהו בסין. נתניהו שוחח טלפונית משם, על הנושא, עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ועם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הנושא עלה גם בשיחותיו של נתניהו עם גורמי ממשל בסין.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן