Skip to content

לקעקע את הגוף תמורת העלאה בשכר

חברת נדל"ן אמריקנית הציעה 15% העלאה בשכר לעובדיה, אם אלו יקעקעו על גופם את סמל החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני קצת יותר משבוע הכריזה חברת הנדל"ן, Rapid Realty, שבסיסה בברוקלין שבניו-יורק, כי היא תעלה את שכרם של עובדיה ב-15%, אם אלו יקעקעו על גופם את סמל החברה – שתי אותיות R גדולות. הרעיון לתמריץ הוא פרי מוחו הקודח של מייסד החברה אנתוני לולי, לאחר שיחה עם אחד מעובדיו הנאמנים, שלדברי לולי לא עשה זאת כלל עבור הכסף.

סמליל חברת הנדל"ן
סמליל חברת הנדל"ן

"הוא מתקשר אלי, ואומר 'היי אנתוני, אני מקעקע את סמל החברה על גופי'. אני (לולי) מגיע לסניף ואומר לעובד 'זה כזה מגניב. איך אוכל לשלם לך?”, אמר לולי לחדשות CBS שבניו יורק. לולי סיפר לאתר AOL Jobs, כי העובד שהצמית את סמל החברה לגופו זכה להערכה וכבוד רב מעמיתיו הסוכנים לחברה. לולי שהתלהב מאד מהרעיון אמר לחדשות CBS בניו יורק, כי לא קעקע את עצמו עדיין, אך ללא ספק מבטיח לעשות זאת.

פתיחת סניף החברה בוושינגטון הייטס (מקור: ויקימדיה)
פתיחת סניף החברה בוושינגטון הייטס (מקור: ויקימדיה)

עד עתה כמעט 40 מעובדי החברה הספיקו לקעקע את עצמם. הקעקועים אינם מוגבלים למקום בגוף ולגודל וכל עובד רשאי לעשות לקעקע את עצמו תמורת העלאה במשכורת. רוב עובדי החברה הודו כי המשכורת שהובטחה לעלות, היא המניע העיקרי לקעקוע גופם. אחת מעובדות החברה בשם ברוק קורופטניק קעקעה את סמל החברה מאחורי האוזן, כך היא הודתה לחדשות CBS ניו יורק: "ראיתי את המשכורת שלי נכנסת וחזיתי במה שנראה ככמות גדולה ויוצאת דופן של כסף, כך שזה היה נחמד", סיפרה קורופטניק.

עובדים אחרים קעקוע את גופם מסיבות שאינן דווקא מוניטאריות. בקטע וידאו שפרסם עובד החברה, אדם אלטמן, אומר העובד, כי הקעקוע יהיה תזכורת לכך שהוא צריך לעבוד קשה. “אני לא רואה את עצמי הולך לשום מקום, ואם זה יהיה על הזרוע שלי, זה יגרום לי להמשיך ולעבוד קשה", אומר אלטמן. עבודה קשה תביא עמה גם הצלחות רבות בפן העסקי. אם תזכורת לעבודה קשה הוא מה שאלטמן חיפש, אזי לתלות שלט הנושא את הכיתוב "קשה באימונים קל בקרב", היא בהחלט אופציה פחות יקרה, כלל לא כואבת ולא פרמננטית.

20% יהיו מוכנים לקעקע את גופם תמורת העלאה בשכר

בסקר שערך עיתון הגרדיאן באתר האינטרנט בהתייחס לידיעה, נמצא כי 20% מקרב הגולשים היו מוכנים לקעקע את גופם, תמורת העלאה במשכורת. מדהים ככל שזה יהיה, העובדה כי מדינות רבות נמצאות במשבר כלכלי, יכולה לפעמים להניע את אזרחיהם לבצע פעולות קיצוניות רק כדי להשיג עבודה או העלאה במשכורת. למרבה הצער ישנם מעסיקים המנצלים זאת.

מתקעקעים (מקור: marin, http://www.freedigitalphotos.net)
מתקעקעים (מקור: marin, http://www.freedigitalphotos.net)

כמו עכברי מעבדה המגיבים לתמריצים, כך לפעמים מתנהגים בני אדם. זה לא מקרי, כיוון שבני אדם ועכברים חולקים יחד כ-99% מהגנים. בני אדם כמו עכברים פועלים לפעמים על פי התניות. בשלל ניסויים בפסיכולוגיה התנהגותית, עכבר מעבדה צריך למצוא את דרכו במבוך. לאחר שהוא מצליח במטלה הוא זוכה בתמורה להצלחה בחתיכת גבינה. להבא כשהעכבר יצליח לעמוד במשימתו פעם נוספת הוא יזכה לגמול נוסף. בצורה זו בדיוק מגיבים בני האדם לתמריצים. הצלחה גוררת פרס והתמריץ הוא להצליח יותר כדי להרוויח יותר. חלקנו מוכנים ללכת מאד רחוק בשביל כך. השאלה הנשאלת היא: האם הייתם מוכנים לקעקע על גופכם את סמל החברה שבה אתם עובדים ולזכות בפרס (גדול ככל שיהיה), או במילים אחרות להיות עכברי שכר?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן